Automataváltós autótulajok! Mennyire ront a vezetési élményen az, hogy nem kéziváltós?
Tényleg ezeket kell ütköztetni: kényelem vagy vezetési élmény
Így 20 évesen szerintem 1000x feelingesebb visszab@@szni kettőt és lepadlózni a gépet, ha utolérsz egy szaros traktort főúton :)
persze megértem, hogy a nők, és a férfiak "ötven felé közeledvén :)" másképpen gondolkodnak. nyilván énis másképpen fogok
Nemcsak az eletkoron mulik, hanem hogy hol vezetsz. En pl. kulfoldon es itt iszonyat dugok szoktak lenni, lepesben haladsz 10-15 percen keresztul is neha, ilyenkor aldas az egbol az automata.
Persze uj auto, okos automataval, amit kezi valtani is lehet, igy a valtogatas elmenye megvan itt is ha epp traktor miatt vissza kell b@@szni kettot ;)
Mivel automata kocsimnal megtanultam bal labbal fekezni, igy mikor nagyritkan atulok egy valtos autoba, mindig furcsa hogy milyen kemenyen kell ralepni a kuplung pedalra, mikor a bal labam mar megszokta a finom fekezest. Visszaulve az automataba pedig figyelnem kell, hogy ne tapossam be tovig a fekpedalt, mert leharapom a kormanyt.
No letemre szeretem mindkettot, de a helyi kozlekedes miatt most inkabb automatara voksolok es "lemondok" a vezetes elmenyerol, bar en nem erzem ugy hogy barmi hianyozna.
1-es!
A kérdés nem azoknak szól, akik azért használják az automataváltót mert bénák és nem tudnak kuplungozni, hanem azoknak akik tudnának kuplungozni, de más okból mégis az automatát választják.
Köszönöm az eddigi válaszokat!
Autób*ziként mégiscsak a kéziváltóra szavaznék, de Mercit akarnék venni és ott találtam jó áron néhány automataváltóst, ezért jutott eszembe a kérdés. Vezettem már automata kormányváltóst(nem európai kocsi volt), az is bejött, de szerintem a kéziváltónál nincs nagyobb feeling, ráadásul a fogyasztásnak és a fürgeségnek is jót tesz.
Az amerikaiakat ne bántsuk, az az egyetlen ország, ahol a V8 mellé illik az automata és régen jó kocsikat csináltak.
Mélyen szégyellje el magát az, aki lepontozta a #13-as hozzászólásomat. No nem a lepontozás miatt, hanem azért, mert valószínűleg ő is bal lábbal nyomja a fékpedált.
Leírom még egyszer:
SOHA nem fékezünk bal lábbal, MÉG AUTOMATA VÁLTÓS AUTÓBAN SEM! Érthető? Ne szokd meg, mert óriási felelőtlenség, még ha nem is jut el addig a csökött agyadig.
(Most pedig lehet ismét lepontozni. De ha már meg tudod nyomni azt a rohadt piros kezet, akkor legalább arra is vehetnéd a fáradtságot, hogy leírd, miért is nem értesz egyet azzal, hogy soha nem bal lábbal nyomjuk a féket... És azt is ismételten kihangsúlyozom, hogy a rallyzás nem közútra való.)
18-as!
Egyetértek. Eleve logikátlan is, mert gázt és féket csakis ugyanazzal a lábbal szabad használni.
6-os vagyok.
18-as: Hatalmas zöld pacsit nyomtam mindkét hozzászólásodra! Teljesen igazad van.
Kérdező: S Mercit, és egyebeket nem fogsz találni kézi váltóval, kb. mint a fehér holló esete. A főnököm a teljes Merci palettát mellényzsebből kifizetné, mégis inkább vett egy Peugeot RCZ-t, és egy Mazda 6-ot, aztán mikor melyikhez van kedve. Mert luxusautó már nincs manuális váltóval, ő pedig ódzkodik az automatától. A napokban mentem el vele egy Mercedes szalonba, mert szerelmes lett az új S-osztályba. Az is csak automatában van. Kapásból ezzel szerintem sok ügyfelet elveszítettek.
Egyébként miután az Audiból átülök a Pajeroba, néha én is elfelejtek váltani. Aztán a szívbaj jön rám, hogy a padlógáztól az ülésbe kenődök, és nem visszavált az autó. Pajerobol Audiba, pedig folyton a féket taposom az utam elején, keresve a kuplungot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!