Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Honda V-Tec motorja, miért/mit...

Honda V-Tec motorja, miért/mitöl pörög 8ezres fordulaton?

Figyelt kérdés
Olajnyomásnak van ebben szerepe?

2013. nov. 13. 16:09
 1/8 anonim ***** válasza:
Nem értem a kérdést. Mit szeretnél megtudni? (Egyébként VTEC, nem V-Tec)
2013. nov. 13. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Attól, hogy nincs limitálva a fordulatszáma 6500-on.. :)
2013. nov. 13. 16:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Azt szeretném megtudni hogy miért működik ez a motor kb 8ezres fordulatszámon,miért nem elég kisebb?
2013. nov. 13. 16:12
 4/8 anonim ***** válasza:
Mert ez VTEC és 8000-esen pörög,más motor meg nem VTEC az meg nem pörög 8000-en. :D
2013. nov. 13. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Régebben paraszt módon kijelenthettük, hogy a 2T motoroknál magasabb fordulat->több erő. (Értelemszerűen csak egy bizonyos fokig, a fordulathoz hangolt vezérléssel.)


Valószínűleg itt is ilyesmi játszik, a nagyobb erő kinyeréséhez kis köbcentin pörgős motor kell. Alacsony fordulaton egy kisköbös benzint elég nehezen tudsz ennyi kakaóra kivitelezni.

2013. nov. 13. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Ha jól tudom azért működik magas fordulatszámon, mert a japcsiknál köbcenti alapú a "teljesítményadó". Ha erősebb motort akartak rakni egy autóba, akkor vagy az "európai" utat választják és növelik a hengerek számát/űrtartalmat és a kocsi egy elég nagy réteg számára piacképtelen lesz, vagy kitalálnak valami okosságot a kis köbcentis szívó motorok teljesítménynövelésére. Erre egy alap módszer a fordulatszám növelése ( a vezérlés hozzáigazításával ). Ahhoz , hogy igazán nagyot szóljon a dolog, magas fordulaton sok levegőre van szükség, amihez vagy feltöltő kell vagy meg kell növelni a "szívó" oldal keresztmetszetét. Erre találták ki a VTEC rendszert. Azért 1990 környékén ( sőt ma is ) még elég komolynak számított egy szívó 1.7-es 160 lovas motor. Főleg ha azt vesszük, hogy 10 évvel később egy átlag 2 literes motor nem adott le ekkora teljesítményt...
2013. nov. 13. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Deák Roland válasza:
Igaz, azért pörög, mert kis motorból kell kihozni viszonylag nagy teljesítményt.A VTEC-t a honda találta ki, rövidítése: Valve Timing Electric Control.Ez az egész úgy működik hogy 5000-6000 fordulatszám felett (motortól függ) jobban nyomja be a szelepeket.Ezért több benzin-levegő keverék jut a motorba, tehát:nagyobb robbanás=nagyob teljesítmény, magas fordulatszám.De amugy van néhány honda, ami 9000-ig is pörög:D
2013. nov. 16. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Deák Roland válasza:

Olajnyomásnak is van szerepe, te itt egy link:

[link]

2013. nov. 18. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!