Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha az autómnak előreláthatólag...

Ha az autómnak előreláthatólag 2-3 hónapig állnia kell ( spórolás miatt), akkor mit csináljak, hogy "karbantartsam", milyen időközönként indítsam be, menjek vele 1-2 kört?

Figyelt kérdés
17 éves benzines autó
2013. nov. 12. 07:55
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
Hetente 5 perc járatás elég, menni se kell vele.
2013. nov. 12. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
igen elég csak beindítani kicsit, hogy mozogjon benne az olaj-víz-benzin és ne száradjon be, vagy rakódjon le az üledék.
2013. nov. 12. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim válasza:
Ha zárt helyen áll, én mindössze félidőnél előrébb tolnám 30 cm-t( a gumik miatt, meg megnézném a nyomást), szerintem a rövid járatások inkább ártanak.Ha kint kell hagyni, akkor a féktárcsákat kell megóvni, mert gyorsan megrozsdásodnak a párás időben, és nem húznám be a kéziféket.
2013. nov. 12. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
44%

"szerintem a rövid járatások inkább ártanak."


Egyszer 6 hónapig nem tudtam használni az autómat (külföldön voltam), és anyám minden héten járatta 5 percre az autót. 6 hónap után hazajöttem, és elsőre, pöccre indult.


Ha nem lett volna járatva, akkor az aksit tuti dobhattam volna ki, de talán még jó pár másik alkatrészt is.. úgyhogy nem hiszem, hogy ez az ártalmasabb.

2013. nov. 12. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
100%
5 perc járatás kb semmire se jó. Amennyit lesziv az aksiból egy startolás annyi idő alatt nem tudja vissza tölteni a generátor és a viz se tud felmelegedni rendesen.
2013. nov. 12. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
82%

5 perc alatt tényleg nem tölt semmit a generátor. Akksihoz töltő kell. Elindítani meg akkor érdemes csak ha üzem melegig járatod. Különben a dugattyúgyűrűknél lefolyott benzinnel csak a motorolajat higítod, savasítod feleslegesen.

Havonta mész vele egy 15-20km-es kört, közben meg töltöd az akksit, ez a megoldás.

2013. nov. 12. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 Dörmögő ***** válasza:
80%
Ha klímás a kocsi akkor a klímát is járasd meg havonta 1-2-szer hogy ne száradjanak, repedezzenek ki a tömítések. Ugyanis a klímában ezeknek a cseréjéért elég szép pénzeket elkérhetnek munkadíjban.
2013. nov. 12. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
52%
Legyen fedett helyen, vagy letakarva. Akkut szedd ki és vidd szobahőmérsékletre. Mondjuk ha csak 2 hónap, elég ha leszeded az akkusarukat.
2013. nov. 12. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
100%
Hetente egyszer menj el vele a postára vagy a közértbe! Ez még nem egy olyan őrült nagy kiadás. Mozognia kell, különben minden letapad, ledermed, megrozsdálnak a féktárcsák, szétfagy a lemerült akku stb. stb. Még nyáron is gáz ennyit állnia, de most ősszel-télen különösen veszélyes.
2013. nov. 12. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:

"szerintem a rövid járatások inkább ártanak."

"5 perc alatt tényleg nem tölt semmit a generátor."


Ez mind igaz. Azonban a motorolajból, váltóolajból, hűtővízből a hosszú állás során lerakódó, leülepedő szennyek, az üzemanyag szétválása összetevőire sokkal többet árthat, mint a havi egyszeri, 5 percig tartó pöfögtetés.


Viszont tényleg jobb lenne, ha annyit mennél vele havonta legalább egyszer, hogy a hűtővized felmenjen legalább 80-90 fokosra (5-10 km). A klíma megdurrantása is jó ötlet, hadd dolgozzon csak, jót tesz neki. Ha pedig visszértél a garázsba/tárolóhelyre, az akksiról a saruk levétele is jót tesz, mert ma már ritka az az autó, amiből ha kihúzod a slusszkulcsot, akkor a legapróbb fogyasztót is lekapcsolja (immobiliser, riasztó, központizár, ilyesmik ilyenkor is kapnak minimális áramot, ami hosszabb állás alatt simán leszippantja az akksiból az elektronokat). Persze, motorháztetőt ne nyomd le teljesen utána, csak első kattanásig, mert aztán úgy járhatsz mint én egy korábbi autómmal: akksisaru leszedve, motorháztető lenyomva teljesen, központizár rajta, viszont kulccsal nem lehetett nyitni az ajtót, az utólag beépített kpz miatt :D Szerencsére a raktérajtó nyitható volt kulccsal (oda nem került kpz).

2013. nov. 12. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!