Azt mondják motorfékkel kell oda gurulni a piroshoz, és akkor nem fogyaszt a kocsi. De lefulladok bazze! Akkor?
Ha meg visszakapcsolok, akkor még erősebb lesz a fékhatás, és még jobban leesik a fordulat, és még jobban lefullad a kocsi.
:D
Hogy lehet ez? Megyek, 50 el, meglátom, hogy piros a lámpa, vagy a sor, elengedem a gázt, lassulok 4 esben, már rángatna be pár mp alatt, és 3 asba áttenném, erre még jobban fékezik a kocsi...
Még a lámpa közelébe nem érek el, már fulladnék le, állna meg a kocsi.
Mi a trükk? :P
Itt olvastam. Hogy felesleges a pirosig gurulni, nyomni a gázt és előtte megállni. Ha látjuk, hogy piros van, elengedjük a gázt, és motorfékkel NEM ÜRESBEN, és NEM KINYOMOTT KUPLUNGGAL! gurulunk a lámpához, és kapcsolghatjuk vissza a fokozatokat%
Így csinálják a profik.
nekem így tanították nem is olyan régen:
látod h piros akkor gázról el a pacskert,esetenként akár fékezni is,mikor elkeźdene rángatni akkor kuplun benyom és így gurulni a lámpáig,ha közben váltana a lámpa és a sor úgy indul akkor a maradt sebességnek megfelelő fokozatba kapcsolni és go!
Itt olvastad? Akkor most leírom lépésről-lépésre.
1. 50 km/h-s sebességgel haladsz az úton, negyedik sebességi fokozatban. Meglátod, hogy pirosra vált a lámpa. Ekkor leveszed a jobb lábad a gázpedálról (ekkor egyik lábad sincs semelyik pedálon). Mivel megszűnik a motor üzemanyagellátása, a motor belső ellenállása miatt az autó elkezd lassulni ( a sebesség és a fordulatszám csökkenni kezd).
2. Amikor a motor el kezdene lefulladni (kb. 900-1200 fordulat/perc környékén) bal lábaddal teljesen kinyomod a kuplungpedált és a jobb kezeddel visszakapcsolsz a harmadik sebességi fokozatba. Ezután leveszed a lábad a kuplungpedálról. Ebben a pillanatban a fordulatszám újra megemelkedik, ám csökkenni kezd. Érezhetően gyorsabban, mint negyedikben, mivel minél kisebb sebességi fokozatban 'motorfékezünk', a motor fékező hatása annál erőteljesebb lesz.
3. Amikor a fordulatszámcsökkenés miatt a motor újra kezdi elérni a lefulladási tartományt, újra kinyomod a bal lábaddal a kuplungpedált és bekapcsolod a második sebességi fokozatot. Ekkor felengeded a kuplungpedált, és még erőteljesebben lassulni kezdesz az intenzívebb motorfék miatt.
4. Amikor már kettesben is kezdenél lefulladni, kinyomod a kuplungpedált és a jobb lábaddal a fékpedált használva megállsz. Megállás után üresbe rakod a váltót, felengeded a kuplungpedált és vársz az indulásra.
Ui.: Egyes sebességi fokozatba azért nem kapcsolunk vissza, mert az csak az elindulást segíti és sokszor nem is szinkronizált sebességi fokozat, így menet közbeni bekapcsolása nagymértékben igénybe veszi a sebességváltót. A nem szinkronizáltság miatt van, hogy elindulásnál is a kuplung benyomása után 1-2 másodperc várakozás után kapcsoljuk csak be az egyes sebességi fokozatot, mert meg kell várnunk a tengelykapcsoló oldása után a váltóban, hogy a fogaskerekek forgása megszűnjön.
Az elözö vàlaszoló nagyon rèszletesen leìrta, ezt meg is tanulhatod pontosan.
Annyival egèszìtenèm ki: èrdemes elöre gondolkozni ès idöben kezdeni a motorfèket. Ha a làmpàig mèg marad helyed, kettes alapjàrattal gurulhatsz felè ès ha addig zöldre vàlt, akkor lehet menni tovàbb nyugodtan. Ezzel is kevesebbet fogyaszt az autó, mert nem kell elindulni. Èn inkàbb elöre gondolkozom ès nem àllok meg-indulok el teljesen fölöslegesen.
Termèszetesen ha dugó van, akkor nem èrek rà ennyire, hiszen mögöttem a többi is àt akar èrni 1-1 làmpàn, nem szìvesen ragadna be miattam.
Előttem tökéletesen leírták a dolgot, fogadd meg. Ha pedig nem sikerült még összerakni így fejben a dolgokat, akkor csináld azt, hogy pl 4-esben vagy, motorféket elkezded használni, majd amikor már leesik annyira a fordulat, hogy elkezdene rángatni, vedd ki üresbe, és gurulj szépen úgy, lábbal fékezve szépen lassan.
Amúgy nem azért kell, mert nem fogyaszt a kocsi, hanem azért, mert amíg mozgásban van, könnyebben meg lehet indítani. Állásból való indulás nagyobb terhelés a kocsinak, ettől többet eszik. Ha gurulásból tudsz indulni lámpánál, nem kell annyit erőlködnie. Ettől van az, hogy városban többet esznek a kocsik, a sok lámpánál álldogálástól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!