Mit lehet tenni ha rozsdásodik a kocsi kasznia? 20/L
Rendesen meg kell csinálni!
Ha már átrohadt, akkor kevés a csiszolgatás és a festés, olyankor érdemes kicserél(tet)ni a sárvédőt, vagy a sárvédő ívet, rendesen alá dolgozni és úgy lefesteni.
Szerintem.
Persze az is számít, hogy meddig akarod még hajtani az öreg jószágot!
Nincs hatásos megoldás, az öreg autón újra meg újra ki fog jönni a rozsda, ezzel együtt kell élni, és teljesen felesleges vele foglalkozni, mert feneketlen kútba szórod a pénzedet.
Feltételezhetően az alváz sem lesz ott jobb állapotban, mint a sárhányó, úgyhogy lassan barátkozzál meg a gondolattal, hogy másik autót kell venned.
A karosszálás és dukkózás munkadíja ugyanis könnyedén elérheti a félmilliót is, annyiért meg már lehet kapni azonnal hadra fogható autócskákat.
szerintem ezt bízd apukádra ez a férfiak és a felnőttek dolga, a gépárművek működtetése, karbantartása.
az emírségekben a nők jogsit sem kapnak, szóval becsüld meg hogy itt laksz és autót vezethetsz
Az első kettőre hallgass, a többi csak beszél a nagy világba.
Ha jól ki van lakatolva egy kocsi, majd szakszerűen fényezték, akkor 2 év alatt biztos, hogy nem jön ki rajta a rozsda.
Amúgy milyen és hány éves kocsiról van szó?
A harmadik válaszoló vagyok. 22 évesnél fiatalabb kocsim még sosem volt, de volt 36 éves is. Akadt köztük olyan is, amit a saját szent kezeimmel fémig lecsiszoltam teljes felületen, többször lefoszforsavaztam, cinkkromátos Sikkens alapozóval meg más hiperdrága anyagokkal fújtam le, és azon is kijött a rozsda. A rozsda ugyanis BELÜL van. Ott, ahol két lemez egymásra van borítva, és ponthegesztéssel rögzítve, oda a festék sem folyik be, már a gyárban sem, és ott a rozsda. Tipikusan ilyenek a sráhányóívek, de az összes toldozás-foltozás is. (A foltokat átfedéssel hegesztik fel a lakatosok, mert ha éliben illesztenék, akkor a hegesztés elhúzza a karosszériaíveket.) Aztán ott vannak az üregek, pl. a küszöbök, váznyúlványok belseje. Hosszú, zárt, de nem légmentesen lezárt üregek, amit normálisan kifesteni nem is lehet, és amibe a pára belediffundál, bent kicsapódik, és belülről megrohasztja, oszt egyszerre csak hopsz, átlyukad. Meg a kerékdobok, amelyek folyamatos sós zuhanyt kapnak télen... és ha nincsenek sárlefigumik felszerelve, akkor nem csak a kerékdobok, hanem az egész alváz is...
Öreg autónál a rozsda sajnos teljesen normális és megállíthatatlan dolog. Telibe lehet fújni, és akkor egy-két évig szép, de utána menthetetlenül újra kezdődik minden. Kivéve persze ha fűtött garázsban áll a gép konzerváló olajjal lefújva.
Ezért mondtam, hogy normálisan ki kell lakatolni. Nem elég csiszolgatni, meg minden rossebbel lekenni. Van, ahol csak a csere, vagy a foltozás segít. Mondom ezt úgy, hogy apám karosszérialakatos immár több, mint 35 éve, és nem egy veterán kocsi felújítást csinált végig. Soknál én is besegítettem.
Ha egyszer normálisan megcsinálod, nem csak csiszolod és fújod, akkor ott nem fog előjönni a rozsda.
Mit értesz azon, hogy normálisan megcsinálni? Az autókarosszériázás olyan, mint a mesebeli elsózott leves (először sós, aztán felöntik vízzel, de akkor sótlan, akkor tesznek bele sót, de megint sok lesz...) nagyon hamar el lehet jutni odáig, hogy az EGÉSZET újra kell gyártani a semmiből, mert egy öreg autónak nem nagyon van olyan porcikája, ahol a rozsda még meg ne vetette volna a lábát.
Öregem, ha te tudsz nekem mutatni egy öt-tíz éves felújított veterán autót, ami télen-nyáron utcán áll és napi használatban van, de nincsen rajta sehol egy kis vakrozsda, sehol egyetlen hólyagocska, vagy repedésecske a vastagon felkittelt részeken, akkor én budapest általad megválasztott közterületén nyilvánosan kinyalom a segged vagy leszoplak (amelyiket jobban élvezed.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!