Egy szívó diesel csoda tuningolása. Ki mit gondol és hogyan lenne lehetséges?
Sehogy.
Ha hozzányúlsz, csak szét fogod b...ni.
Ez ilyen, így még évek múlva is működni fog. Ez nem NFS, hogy belepakolunk még egy turbót, +50LE.
simán megoldhatod! először is a fékekkel kell kezdened, mert a gyári elég kevés lesz. ezután az egész motort szét kell húzni, a dugóktól kezdve a porlasztóig mindent kicserélni, adagolót kicserélni, ugye a váltót is átalakíttatód, hogy jobb legyen az áttét, a kuplungot is cseréled... stb-stb.
egy szó mint száz a "tuningolás" árából veszel annyi toyotát, hogy még a dédunokáidnak is marad belőle. mert ugye gagyi semmit mondó tuningot nem akarsz?
szerinted megéri?
A szívó 2C motornak később volt feltöltött változata is. Ha csak minimális eltérések vannak a kettő között ( tehát lényegében maga a blokk azonos ) akkor talán át lehet építeni. Ennek kicsit jobban utána kell járni, nem lehetetlen feladat, de nem is olcsó ( ha azt akarod, hogy a motorszámod ne változzon ).
Vaagy, valami véletlen folytán kirohad a motorszámod, kapsz egy AF számot és azt nem hivatalosan arra a blokkra teszed fel amire te akarod :D
Szívódiesel: gyenge, de cserébe a világból is kimegy kevés gázolajjal.
Igazából gondolom nem szó szerint gondoltad, de azt tényleg csak "felturbózni" lehetne, azaz turbósítani a dieselt. Ha volt belőle gyárialg turbós, akkor bele lehet rakni egy olyan motort és kész (persze ez csak elméletben hangzik ilyen jól, valójában elég sok munka és nem is biztos hogy hivatalossá lehetne tenni) vagy ezt átfaragni turbóssá, ami nagyon sok munka és hozzáértést igényel (meg ugye a fránya papírok, ilyen utólagos átalakítást nem biztos hogy bármilyen módon is közútra engedné az NKH).
Szóval ha az eddigi megbízhatóságot akarod tartani, akkor felejtsd inkább el a tuningolás.
Anyagilag meg olcsóbban jössz ki ha elcseréled egy 10 évvel fiatalabb dieselre, mintha átalakítod.
Ha volt ugyan ezzel a motortömbbel rendelkező turbó dízel motorja a toyotának, akkor lehetséges ezt is turbósítani. Kell a turbós hengerfeje, turbója, kipufogó leömlője, szívósora, adagolója, stb... De szerintem ne kezdj bele.
Először is ha már feltetted a kérdést hogy hogyan tuningold a szívódízelt, akkor valószínűleg az átalakítást nem tudnád elvégezni. Egy ilyen műveletért jó pár ezrest elkérhet egy szerelő.
Másrészt műszakin (vagy ha el akarod adni, akkor eredetiség vizsgán is) nem megy át, kivágják a sorból.
Egy komolyabb közúti ellenőrzésnél is kibukhat a dolog.
Amire készülsz az az állam szerint adócsalás, mert kisebb teljesítményre fizeted az adót, mint amit valójában tud a verdád.
A legjobban akkor jársz ha eladod és veszel egy turbódízelt.
A carina esetében a fék nem olyan fontos ugyan az a fék van a 2.0 szívó,turbó és az 1.6 benyás 117 pacis alatt is.
De minek kéne tuningolni sokban van mellesleg többet is zabálna.A carinákból gyártottak 2.0 TD set is ezek 83 lóerősek és jobban pörögnek a turbó miatt.Ha erősebb autó kell akkor ad el most 5-600.000 ft ért el lehet adni hozzá dobsz 2-300 ezret és már vehetsz egy 2.0 D-4D avensist ami 110 lóerős.
Amúgy meg nem tudom mi bajod van ,hogy nem lehet vele előzni nem kell értelmetlen előzésekbe belekezdeni és nem lesz gondod ilyennel.Normális közlekedésre meg tökéletesen alkalmas 73 Le-vel is.Ha gyorssúlgatni akarsz vegyél benzines autót a dízelek főleg az öreg szívók hosszú utazásokra vannak amiken megspórol az ember egy csomó lovét az üzemanyag árán!
Előttem szólóval egyet értek.
Tessék, itt egy pár awensis 2.0 D-4D:
.macilaci08
Tessék itt egy pár VW 1.9 PDTZDI
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!