Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért automata váltósok a mai...

Miért automata váltósok a mai kamionok?

Figyelt kérdés

Most komolyan ilyen elkényelmesedett világban élünk? Régen még ágy sem volt a kamionban (pl a Túl a csúcson filmben), nem hogy ilyesmi hogy tempomat meg ezek...én szeretnék egyszer kamionozni, de ha akkor már csak automata váltós fosok lesznek meg tempomatosak akkor inkább keresek valami más munkát... olyan rohadt unalmas lenne akkor tényleg, hogy az elképzelhetetlen. :/

Jah és azt tegyük hozzá, hogy az automata váltósok lomhábbak is, és nem spórolnak annyit az üzemanyagon



2013. okt. 25. 19:52
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:
A mai kamionokban félautomata váltó van, vagyis kézi és automata üzemmódban is tudod használni.
2013. okt. 27. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:

Valóban, ezeket manuálisan is tudod kapcsolgatni, de teheted automata üzemmódba is. Többféle konstrukció, megoldás van. Van jobb is, rosszabb is köztük. A Merci félautomatát rühelltem, csak kopog mint a harkály, állandóan félrevált, a Dafnál csak bőgött a motor, mint a röpsúlyos robogónál, nagy gázra meg jól megugrott, könnyen neki lehetett csapni a pótot a rampának. A Volvó megoldása elfogadható.

Havas úton, télen, szerintem jobb a hagyományos váltó, de például dugóban araszolva örülök, hogy kitalálták az automatát, és nem szakad le a lábam a kuplungolástól. Lehet, hogy egy kezdőnek még izgalmas gépészkedni a 12 - 16 fokozattal, de pár év után már nem ez motiválja az embert.

Ha régen ágy sem volt a kamionban, hol aludtak? Valamire való kamionban mindig is volt ágy. Jó, halottam, akit elküldtek nappali fülkés IFÁ - val Moszkvába, de az régmúltban volt, meg az IFA - t ne is nevezzük kamionnak.


Egyébiránt a kamionozásban majdhogynem a vezetés a legkevesebb. Időkről, meg legfőképp a fogyasztásról szól az egész. Ha izgalomra vágysz, megkapod itt azt, csak nem úgy, ahogy képzeled.

2013. nov. 16. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 anonim ***** válasza:
Én is kamionozással szeretném folytatni az életemet, ez lenne majd a hobbim, szórakozásom, munkám egyben... Egyszerűen imádom a sok stressz, idegeskedés, hajtás ellenére is... Viszont az új Euro hatos gépekben hiányolom a váltókart(még nem láttam bennük), oké hogy dugóban, emelkedőn, mittomén jó az az automata, de nem lehet vele érezni, élvezni azt az ízt, amit egy kézi felezős kapcsolós, vagy pofozós váltós kamion tud nyújtani vezetés közben... Aki pusztán a pénzért csinálja az leszarja, milyen váltó van benne, de aki élvezni akarja a vezetést, azt, annak hiányozni fog a jobb keze alatt a váltókar... Nekem mindig hiányozni fog, én csak 260 km-t hajtottam le egy r420 manuális váltóval, voltak éles kanyarok, emelkedők, lejtők, be kell hogy valjam, életem legnagyobb vezetési élménye volt.
2014. ápr. 29. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/29 anonim ***** válasza:
előző vagyok, a tempomat nagyon okos, és hasznos dolog, pofon egyszerű kezelése van, tökéletes arra, hogy pihentesd a lábod a gáznyomkodás után pl... én úgy oldanám meg ezeket az új gépeket, hogy bebaszarintanám a váltókart, de lenne mellette automata is, és kinek melyik tetszik azt használja... ha egy teljesen automatizált kamionba kéne beülnöm...inkább elmennék kapálni...
2014. ápr. 29. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:

# 23


200 km után lehet, hogy azt hiszed élveznéd, de 200,000 km után már kutyának nem hiányzik, 2,000,000 km után meg már látni sem akarnád a váltókart...

2014. ápr. 29. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 A kérdező kommentje:
akkor max váltana. De itt arról van szó, hogy kihaló félben van. És ha tovább megyünk, én attól is rohadtul félek, hogy az elektromos járművekre fogunk átállni előbb utóbb. Az lenne a legsötétebb nap számomra. Olyan elektromos f*stekercsekbe rohadtélet hogy be nem ülök. Nekem kell, hogy halljam a motort, ha meghajtok egy benzines kocsit kell hogy halljam a hangját, vagy a turbót a kamionokba. És már kaptam érte az oltást, hogy "mert ez környezetszennyező" meg "drága" 1, ma már olyan minimálisra van szorítva a környezett szennyezés, hogy ez semmi, a régi kor meg a gyárak tették tönkre az ózont pl. És drága: én inkább megfizetem a "minőséget"
2014. ápr. 29. 17:25
 27/29 anonim válasza:
Utolsó kommentelő..tényleg igaz de bealvásos meg régimódi technikáról csak annyit még mindig sofőr vezeti azt az autót és az emberi tényező még mindig az első!! Önkontroll, odafigyelés, felelősségtudat. Mezőgazdaságban dolgozom, szabályokat betartani lehetetlen, éjjel mész, nappal mész, és nem éppen luxus gépekkel! Mégis mindenki örül és nem panaszkodik. Jók az extrák de mezőgazdaságban cseszheted az automata váltódat meg a többit! Első hátsó hajtás+difi.. Ennyi a lelke! :)
2015. ápr. 20. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 szántóvető ***** válasza:
23-as:bele kell nyúlkálni az automatába is ha ki akarod hozni a max teljesítményt.pl. púp előtt már visszaváltasz 11-be,ha nagy súlyod van akkor még visszább kell kapcsolnod mert az automata hagyja leesni a fordulatszámot..(közben jókat versenyzel a többi sofőrrel.)szerintem megmarad a váltás öröme,nekem a kuplungolás egyáltalán nem hiányzik :)
2015. ápr. 30. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
Mert egyre több hülyébb vezeti őket.
2017. jún. 10. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!