Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért automata váltósok a mai...

Miért automata váltósok a mai kamionok?

Figyelt kérdés

Most komolyan ilyen elkényelmesedett világban élünk? Régen még ágy sem volt a kamionban (pl a Túl a csúcson filmben), nem hogy ilyesmi hogy tempomat meg ezek...én szeretnék egyszer kamionozni, de ha akkor már csak automata váltós fosok lesznek meg tempomatosak akkor inkább keresek valami más munkát... olyan rohadt unalmas lenne akkor tényleg, hogy az elképzelhetetlen. :/

Jah és azt tegyük hozzá, hogy az automata váltósok lomhábbak is, és nem spórolnak annyit az üzemanyagon



2013. okt. 25. 19:52
1 2 3
 11/29 szántóvető ***** válasza:

"és voltam szegeden kamionos gyorsulási versenyen"-az országút más,ott az számít hogy mi van a kamion oldalára írva(kérdezd meg öregedet)

én is jópár éve benne vagyok és ki merem jelenteni hogy nem lomhább(nem unatkozok pedig nem dohányzok.)ki tudsz hagyni 1-2 fokozatot de akkor se lesz gyorsabb mert a LE számít (és van amelyikben 16 előremeneti fokozat van,szemben a 12-es automatával)

".ő azt mondta, hogy neki MÁR azért lenne jobb az autómatás meg tempomatos, mert kényelmesebb"-ez így van,a hátam közepére nem kívánom a sebváltót.az öreged csak jobban tudja mint te nem gondolod?ki kéne próbálni addig hiába gyártasz elméleteket.

2013. okt. 25. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/29 A kérdező kommentje:

amikor azt mondtam, hogy lomhább, azt a váltós vs. automata dologra mondtam, lomhább a váltóshoz képest, de azt nem mondtam, hogy mennyire. Persze, hogy SZINTE ugyanolyanok, de egy kis különbség azért van közöttük...és ez megint olyan dolog, mint amikor amerikában a tolvajok megpróbáltak ellopni egy corvette-t, de a gyökerek nem tudták hogy kell vezetni váltóst... (amerikában minden autó szinte automata) és én meg akarom tanulni a váltóst (ha erre az útra térek) rendesen kezelni, és majd csak aztán talán automata (persze általában nem mi döntünk, hanem amit alánk adnak)...és hiába tanulom meg mondjuk vizsgán, ha évekig automatást vezetek akkor az ember hajlamos felejteni.


És szerintem az, hogy "több felé kell figyelni" az csak részben igaz, mert egy sofőrnek mind a két esetben nagyon kell figyelnie, és a váltó nem veheti el a figyelmet, annak már szinte reflexből kell jönnie

2013. okt. 25. 21:24
 13/29 anonim ***** válasza:
100%

Mondod itt a tutit úgy,

hogy még csak kocka Ladát vezettél eddig.


Isten mentsen meg mindenkit attól, hogy egy ilyen nagyarcú IQ-mentes gyökér, kamionra kerüljön.


Bár ahogyan itt olvasgatlak, erre esélyed sincsen...

2013. okt. 25. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/29 anonim ***** válasza:
100%
Ha úgyis jobban tudod nálunk akkor minek tettél fel ide kérdést?Amúgy meg reflex ide vagy oda a váltás így is úgyis elveszi az ember figyelmét nem veszed észre de attól ara is figyelsz hogy kuplongolsz meg váltól és sokszor az a pár másodperc is életet menthet.Hányszor hangsúlyozzam és hangsúlyozzák a többiek is a kamion nem személy autó.
2013. okt. 25. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/29 anonim ***** válasza:
100%
Szerinted egy kamionos gyorsulási versenynek, ahol nyilván nem a Teszkó flottás kamionok versenyeznek, hanem épített gépek mennyi köze van a szállítmányozásban használt kamionokhoz? Mert ha szerinted van benne bármiféle összefüggés akkor nincs több kérdésem.
2013. okt. 25. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/29 A kérdező kommentje:

jó akkor az utolsó kommentjére válaszolok, és akkor inkább hagyom lebegni a kérdést, mert eltereltétek más útra az egészet, köszi...


Szegeden hétköznapi gépek versenyeztek, voltak akik pl csak önreklámból pl vontatók. És érdekes mód egy Iveco Turbostar győzött, ami elég szépen rávert a többiekre, de azt mesélték, hogy már anno is elég erős gép volt, szóval nem hiszem hogy sok mindent bütyköltek volna rajta. Ja talán a kipufogó ami ilyen homemade volt.

2013. okt. 25. 22:01
 17/29 anonim ***** válasza:
100%
Hagyjátok már, egy fogalmatlan nagypofájú idióta a kérdező. Nem kérdezni jött, hanem helyesléseket várt a saját buta és megalapozatlan véleményére. Bárki tényeket mond, azonnal sorolja a buta fejéből kitelő szánalmas ellenérveit. Hadd higgye csak azt, amit. Senkinek sem lesz attól sem jobb sem rosszabb, ha így marad, h*lyének lenni alapvető állampolgári jog, hadd éljen már ezzel a jogával.
2013. okt. 25. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/29 anonim ***** válasza:
100%

De ember, ne legyél már gyökér, az ég szerelmére!


Ha azzal szeretnél érvelni, hogy az automata vagy a kéziváltós kamion a dinamikusabb akkor két egyforma tömegű és teljesítményű kamiont kéne vizsgálni, az ég szerelmére, nem egy 400 LE-s összehasonlítva mondjuk egy 300 Le-ssel...

2013. okt. 25. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/29 anonim ***** válasza:
100%

Érdekes, facebookon egy kamionos csoportban megjósoltam a Turbostar győzelmét. Egyszerű volt. A 420-as Turbostarban még 17 literes V8-as blokk van és ( abban a példányban legalábbis) 13-as Eaton Fuller váltó. Ezt a váltót szinte mindenki utálja, aki nem ismerte ki kellőképpen, viszont ha tudod használni akkor mocskosul lehet vele hasítani.

Ehhez képest a pofozós ZF meg a kapcsolós Volvo/Scania váltók tetű lassúak. Igen traktorban nyert az Iveco.


De! Ha a mögé akasztasz egy rakott pótkocsit, egy másik ugyanolyat egy R500 vagy egy FH16 540 mögé, akkor egy úton ez a kettő fél tank gázolajat megspórol az Ivecohoz képest ugyanakkora átlagsebességnél :D


Az automaták pedig nagyon nagy találmányok. Elmesélek egy érdekes sztoryt. Anno ismerősöméknél hozták az első Actrosokat ( 3 tengelyes billencs + billencs pótkocsi ), amikben még ZF váltó volt. Az egyiket egy friss jogsis suhanc kapta ( mondjuk bátrak voltak, hogy simán rábízták ), a kuplungja 2 napot élt. A Srác nem tudta mi az a felező és hogy lehet alsó sorba kapcsolni. Rakott pótos billenccsel felső 4 sebességben járt 2 napig. A két nap egy 7 számjegyű szerviz számlát hozott. Automatával ez elképzelhetetlen.

Még mielőtt megkapom, hogy ez nagyon extrém példa, meg már ~16 éves sztory... Tavaly egy munkatársam - aki saját bevallása szerint '93-óta Magnummal dolgozik - elindult Pestről, majd Győrnél megkérdezte, mi ez a két világító fogaskerék a műszerfalon :D

Sőt, most is van olyan munkatársam, aki 18 éves kora óta kamionozik ( tehát 19 éve ) és fogalma sincs róla, hogy váltásnál lehet sebességet kihagyni :D


Vicces mi? 20 éves rutin és fingjuk sincs arról, amit csinálnak.


Azt már írták, az automata az általában - nem mindegyik - pontosabban és gyorsabban vált, mint egy átlag sofőr kézi váltóval. Az sem mindegy milyen kézi váltó, mert a rudazatossal máig sokkal gyorsabban lehet váltani, mint egy bowdenessel. Ez igazából csak emelkedőn való gyorsításnál számít, ott viszont az automata mindkettőhöz képest előnyben van.


Az automaták takarékosabbak is, mint a kézis társaik. Egy jó automata meg nem igényel több karbantartást, mint egy kéziváltós - az első ~1 000 000km-en.


Ha még nem vezettél csak személyautót, és azt sem sokat, akkor nem tudhatod milyen egyszerre letekerni 8-900 km-t. Én még jártam olyan autóval, amiben bowdenes gáz volt(ami olajat utoljára a gyárban látott). Első alkalommal egy Bp-Sárvár-BP út után azért zsibbadt a lábam elég rendesen. Ehhez képest a mai gépeket már mezítláb nyomhatod egy s3ggel Berlinig és nem lesz vízhólyagos a talpad.

A kézi váltó az nagy fless, az első 10-20-50-100 000km-en. Ha kezdő vagy, akkor az első 20-30 000 úgy is arra fog elmenni, hogy megismered a váltót, az autót, megtanulod kezelni. Ha olyan cégnél vagy és levonják a túlfogyasztást, akkor nem fogsz sokat keresni ebben az időszakban. xD


A tempomatról meg csak annyit, akármekkora pró vagy, ahogy fáradsz, lankad a figyelmes úgy nyomod egyre kevésbé a gázt ( kivéve ha lenyomod padlóig és határoláson mész ), aztán lassulsz, megint gyorsítasz majd megint lassulsz. Ha km-re fizetnek, akkor saját magad szívatod :D


Az az igazság, hogy ez a sok extra ez mind a mi kényelmünket szolgálja. Egy fullos autóban kevésbé fáradsz el egy műszak alatt, mint egy roncstelepben. Ha meg esetleg olyan cégnél leszel, ahol többet kell menni, mint a megengedett, akkor meg egyenesen áldás ha normális technika van alattad. Lehet laikusként úgy tűnik, hogy ez hülyeség, meg rizsa. De mondok egy egyszerű példát:

csak belföld, semmi extra. Hajnal kettőkor kezdesz Budapest környékén, megrakodsz. Legyen egy lerakód Karcagon, kettő Ebesen, négy Debrecenben majd visszarakás után Budapesten egy helyen leraksz, egyen felraksz majd Sárvár leraksz, visszaraksz és Budapest. Ez úgy 23 óra és 950km ( ha bemákolod, akkor nemzetköziben ez majdnem belefér egy 10 órás vezetésbe ). Ha épp nyáron olyan kocsival csinálod, amiben rossz a légrugós ülés ( minek, régen sem volt), rossz a klíma, sőt nem lehet kikapcsolni a fűtést és a kinti 34 fok ellenére csak nyomja a meleget ééésss aludni csak napközben tudsz 1-1 órákat, amíg a lerakón vársz, de akkor a fülkében 47,5 fok van, majd egész nap kénytelen vagy lehúzott ablakkal vezetni, mert megdöglesz, na majd akkor mondd, hogy nem kellenek ilyen extrák, mint az automata meg a tempomat meg klíma meg állóklíma :D


Ezek a dolgok mind-mind azért vannak, hogy a mi munkánkat segítsék és könnyítsék. ugyanilyen badarság, amikor a sok nagy kamionos megmagyarázza, hogy a radaros adaptív tempomat meg a sávelhagyás jelző hülyeség, ha neki olyan lesz a kocsijában akkor kikapcsolja. Amíg meg nem épült az M0 új szakasza kb napi 4 kamion tört össze ráfutásos baleset miatt. Mind megelőzhető lett volna ezekkel az okosságokkal. Persze törik a kamion, kit érdekel... Nyáron egy jó barátom balesetezett Hollandiában. Megállt előtte a sor, ő meg pont akkor pillantott fel a fényinfóra, meg arra, hogy mennyi vezetési ideje van. Fékezés nélkül tolta bele az előtte lévő személyautót az álló ponyvás félpótkocsiba. Azt aki ott meg halt, simán megmenthette volna a technika. Pedig a srác betart mindent, nem aludt el, patent 580-as FH16-tal dolgozik...


A fuvarozás már régen nem arról szól, amit a filmekben látsz vagy ami a hőskorban volt, amikor ha találkozott a 3-ason két Belkeres akkor félreálltak beszélgetni. Márpedig a mai hajtáshoz és a forgalomsűrűséghez elengedhetetlenek ezek a technikai csodák a kamionokban.

2013. okt. 25. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/29 A kérdező kommentje:
utolsónak köszönöm szépen, végre egy nyugodt, higgadt ember, aki tényleg tud mondani jókat (előtte is voltak páran), és érdekesek voltak ezek a történetek :D
2013. okt. 26. 02:41
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!