Honda nsr 125 vagy Aprilia rs 125?
Ha annyít érnék hogy ROTAX, már megválaszolnám a kérdésedet.
De, az Aprilia lényegesen erősebb és szebb is.
Fontos hogy a futómű (fordított villa) és a váz (öntvény alu) szerkezete is fényévekkel jobb és stabilabb a kanyarokban mint a Hondáé.
Gumikbol betudsz préselni egy 120-ast előre és egy 170-es Pirelli Angel-t hátra, ami azért egy biztonságérzetet ad, mellesleg ezt a Hondánál nem tudod megtenni és a virsli gumikon eléggé instabillá válik a gépezet 140-150 km/h felett. Az Aprilia 170-175 km/h sebességnél még viszonylag stabil (60-70 kilós ember alatt már beciterázik, de egy 95-110 kg ember alatt viszont stabil marad).
Az Aprilia-nál belenyúlva az elektronikába megvan az a 17000 fordulat percenként, ha jól tudom a Hondák olyan 14-15500 fordulatra képesek.
Teljesítmény tekintetében az RS akár 40-42 lóerőre is képes, szemben a Honda max 30-32 Le. Az Aprilia blokkja nyomatékosabb és szélesebb tartományban mozog mint a Honda.
Fékek tekintetében az Aprilia egyedüliként 320-as féktárcsákat használ elől radiális, 4 dugattyús féknyereggel, hátul 220mm-es radiális, 2 dugattyús féknyereggel, természetesen BREMBO rendszer alkotja. A hondánál a fékek gyengébbek.
Végsebesség a Honda tekintetében olyan 160-165 km/h, Aprilia 175-185 km/h
Fogyasztás: RS 6-9 liter között, Hondát nemtudom pontosan de 3,5-6 liter közt lehet valahol.
Az Aprilia kis fordulaton is viszonylag erős marad, míg a Honda alacson fordulaton erőtlen, powerrel lehet kicsit erősíteni de sokat nem ér neki.
Az Aprilia 240-260 km-enként beküld 1 liter fullszintetikus olajat (én Agip iRide MotoRacing-et adok neki, ami 4000 ft/l és Agip SuperPlus 98 benzint), fogyasztásból adódóan a Honda gazdaságosabb ilyen téren.
Szervizelést tekintve az Aprilia szervizigényesebb és drágább, a Honda nem annyira. A nagy fordulat miatt viszonylag hamar szétpörgi magát az RS, de ez némileg csökkenthető ha a henger falát vidia ötvözettel lefuttatják, és a dugó pedig titán bevonatot kap (ezt Torino-ba csinálják meg 950 euróért, nekem 3 éve volt és azóta is azzal a szettel megy a gép), erősített főtengely, hajtókar. A Honda lasabban pörög szét, de ez a teljesítményén is látszik.
Nagyjából ennyi amit a 2 motorról tudni kell, az Aprilia jobb, erősebb, drágább míg a Honda gyengébb, olcsóbb.
Tizenhétezer mi?...
Te sem láttál még fordulatszámmérőt kétütemű motoron?
Minden tudatlan annyit mond: a kétüteműek nagyon pörögnek.
Lófaszt. Általában a plafon 11.000-12.000...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!