Elmagyarázná valaki, hogy ez hogyan működik a gyakorlatban?
"Emelkedőn az Easy Hill Start segít elindulni."
Ezt a váltót olvastam a Nissan Cabstar kisteherautónál és nem érdekel a műszaki része, hanem a gyakorlati része érdekel, hogy ez hogyan működik gyakorlatban egy emelkedőn, vagy bármilyen szituációban.
Szerintem ez hasonló a Fiat Hill Holder-éhez.
Nekem annyit csinál, hogy emelkedőn amikor lelépek a fékről és 1-esben van a váltó, akkor még 1mp-ig fenntartja a fékerőt. Ezalatt kényelmesen át lehet lépni a gázra, felengedni a kuplungot.
Néhány nagy haszonjárműben is akad hasonló megoldás ( pl MB Actros ). Itt megállás után nem csak 1-2 másodpercig fog a fék, hanem az első gázadásig és mai igazán fontos nem csak emelkedő, hanem lejtőn is. Nagyon kényelmessé teszi ez a kis okosság a munkavégzést, megállsz a lámpánál és nem kell a féket nyomni, kéziféket húzgálni stb, elveszed a lábad a fékről és ott marad a szerelvény ahol megálltál. Amikor indul a sor kuplungolsz, raksz egy sebességet és csak akkor old ki, amikor indulnál.
Nekem a pótkocsimon van hasonló okosság, pl ha benyomott fékkel kapcsolsz hátramenetet, a fék elengedése után ez is fog 1-1,5 másodpercet, amikor lejtős, emelkedős helyen kell forgolódni akkor nem olyan rossz ez.
Itt nem abból kell kiindulni, hogy aki megtanult vezetni, annak mindegy, hanem abból, hogy aki napi 8-10-15 órát dolgozik ilyen géppel, annak könnyítsük a munkáját. Ez előtt én is elgurultam éveket ilyen megoldással nem rendelkező szerelvénnyel, azzal sem volt semmi gondom, de azért ezt sem vetem meg :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!