Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Elmagyarázná valaki, hogy ez...

Elmagyarázná valaki, hogy ez hogyan működik a gyakorlatban?

Figyelt kérdés

"Emelkedőn az Easy Hill Start segít elindulni."


Ezt a váltót olvastam a Nissan Cabstar kisteherautónál és nem érdekel a műszaki része, hanem a gyakorlati része érdekel, hogy ez hogyan működik gyakorlatban egy emelkedőn, vagy bármilyen szituációban.



2013. okt. 18. 16:54
 1/5 anonim ***** válasza:

Szerintem ez hasonló a Fiat Hill Holder-éhez.

Nekem annyit csinál, hogy emelkedőn amikor lelépek a fékről és 1-esben van a váltó, akkor még 1mp-ig fenntartja a fékerőt. Ezalatt kényelmesen át lehet lépni a gázra, felengedni a kuplungot.

2013. okt. 18. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Értem, de akkor ennek nem sok haszna van.
2013. okt. 18. 17:09
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem hát. Aki megtanult vezetni, az simán el tud indulni lejtnek felfelé is bármilyen autóval. Ez az Easy Hill Start azoknak lett kitalálva, akik még elindulni sem voltak képesek megtanulni normálisan. Sajnos egyre többen vannak ilyenek az utakon, ezért lesz egyre inkább létjogosultsága ezeknek a méregdrága elektronikus kütyüknek. A gond az, hogy hamarosan alapfelszereltség lesz ez is az autókban, és így olyanokkal is megfizettetik majd, akiknek egyébként a világon semmi szükségük rá, mert megtanultak elindulni az autóval.
2013. okt. 19. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Néhány nagy haszonjárműben is akad hasonló megoldás ( pl MB Actros ). Itt megállás után nem csak 1-2 másodpercig fog a fék, hanem az első gázadásig és mai igazán fontos nem csak emelkedő, hanem lejtőn is. Nagyon kényelmessé teszi ez a kis okosság a munkavégzést, megállsz a lámpánál és nem kell a féket nyomni, kéziféket húzgálni stb, elveszed a lábad a fékről és ott marad a szerelvény ahol megálltál. Amikor indul a sor kuplungolsz, raksz egy sebességet és csak akkor old ki, amikor indulnál.


Nekem a pótkocsimon van hasonló okosság, pl ha benyomott fékkel kapcsolsz hátramenetet, a fék elengedése után ez is fog 1-1,5 másodpercet, amikor lejtős, emelkedős helyen kell forgolódni akkor nem olyan rossz ez.


Itt nem abból kell kiindulni, hogy aki megtanult vezetni, annak mindegy, hanem abból, hogy aki napi 8-10-15 órát dolgozik ilyen géppel, annak könnyítsük a munkáját. Ez előtt én is elgurultam éveket ilyen megoldással nem rendelkező szerelvénnyel, azzal sem volt semmi gondom, de azért ezt sem vetem meg :)

2013. okt. 19. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Na igen egy teherautónál ott ez fontosabb, mert nagy a súly és biztonságosabbá teszi a megállást.
2013. okt. 19. 20:56

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!