Télen hogy kell vezetni? Mire kell figyelni?
Kicsi gázzal jársz, semmi hirtelen beletaposás. Elsőkerekes autó még annyira tán nem is érzékeny erre, de nem éri meg kockáztatni. A fékkel sokkal óvatosabban bánj, mert csúszós úton könnyen elveszíti a tapadását a gumi. És akkor már elég nagy gáz van. Ha neadjisten mégis megcsúszik, akkor a féket felengeded és óvatosan újra. A legfontosabb, hogy nem kinyomod a tökét neki, hanem érzéssel pumpálod. Na igen, a fék- és követési távolságot mindenképpen hosszabbra kell venni, mint normál esetben.
A kormánymozdulatok is legyenek előre megfontoltak, mert ha koppig tekered egy csúszós felületen, akkor halad tovább az autó egyenesen, mivel elveszíti a tapadását.
Egyet kifelejtettem:
Kéziféket ne hagyd behúzva éjszakára, mert nem kell neki sok, hogy összefagyjon. És akkor se előre, se hátra.
Jó tanácsok, bár ABS-es autónál nem kell pumpálni a féket, hanem elég finoman fékezni.
Ugye semmi hirtelen mozdulat, türelem, előre gondolkodás, ezek mind elhangzottak. Két dologgal egészíteném ki: ha annyira nagyon szarok az utak otthon kell hagyni az autót, illetve az elméleti tanácsok nagyon jók, de nem adnak gyakorlati tudást. Ha majd lefagynak az utak, akkor ki kell menni valami néptelen placcra és kipróbálgatni a dolgot. Olyan helyen, ahol se padka, se oszlop, se más autósok lehet gyakorolni mi történik ha mondjuk hirtelen eltekered a kormányt vagy ráfékezel és még a kormányon is tekersz 90 fokot.
Ahogy a vezetést is gyakorlatban oktatták, ugyanúgy ezt is a gyakorlatban kell elsajátítani - mert nagyon sok mozdulat nem ösztönös, vagy éppen nem az ösztönös megoldás a legjobb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!