Mennyi az a fordulatszám, aminél az üzemanyag takarékos közlekedés jegyében váltani illik?
Hogy néz ki, ha nagyon fokozatosan gyorsîtasz? A fordulatszám 2500...2600... Kèt perc szünet.... 2700,,, váltàs, 1500.... 1550...
Ez szimplán nagypapis, nem takarékos. Gyorsitani VISZONYLAG dinamikusan kell, abban a tartományban, ahol a motor kihasználtsága jó (kb 2/3 gáz). Persze, ha tiprod a pedált, akkor tényleg sokat fog enni
A fékezés elkerülése, fölös gyorsìtások kihagyása, stb stb persze tényleg hasznos.
Első: Benzines motornál 1500? Tőled se vennék autót.
Az a dízel utazó fordulata. NEM GYORSÍTÓ.
Benzinnél utazó: 1800-2000, gyorsító: 2500 minimum.
"Na ezért van ennyi bajos benzines autó is ebben az országban, mert ilyeneket hallani, hogy 50-nél 5-be kell legyen az autó, meg nem szabad 2000-res fordulat fölé menni. "
Pedig minden gond nélkül megy 50-nél igazából minden autó ötösben, és köszi szépen, 13 éves az autónk, benzines és semmi baja. Persze ez is autófüggő, hogy kell váltani, de nézegetni biztos nem fogom a fordulatszámmérőt, nem is tudom mi a jó fenének van szinte minden autóban. Ha érzed, hogy váltani kell, akkor váltasz.
"Akkor ha egyesből indulva 2500-3000 között teszem kettesbe, az rendben van? Ha lassabban érem el ezt a fordulatot, akkor eddigi tapasztalatom szerint többet eszik, tehát a dinamikával egyet kell értenem."
Az indulásnál fölösleges pepecselni, nem is azt írtam. Csak utána később, nem úgy kell menni, hogy feltétlenül padlógázzal gyorsítasz, ha gyorsítani akarsz, hanem nyugisan. Persze ez egy nagyvárosban csúcsforgalomban nem megvalósítható, de ilyen kikötés nem volt.
"Hogy néz ki, ha nagyon fokozatosan gyorsîtasz? A fordulatszám 2500...2600... Kèt perc szünet.... 2700,,, váltàs, 1500.... 1550...
Ez szimplán nagypapis, nem takarékos. Gyorsitani VISZONYLAG dinamikusan kell, abban a tartományban, ahol a motor kihasználtsága jó (kb 2/3 gáz). Persze, ha tiprod a pedált, akkor tényleg sokat fog enni "
Úgy néz ki a fokozatos gyorsítás, ahogy leírtad. De még egyszer mondom: nem mindig lehet és kell így közlekedni, van amikor muszáj nyomni neki a padlógázt, de az nem éppen a legspórolósabb megoldás.
Amúgy meg nem értem, hogy mi a fenének ír ide mindenki konkrétumokat, autótól függ minden. Az alapot kell leírni: minidig a lehető legnagyobb sebességben (ha a forgalom megengedi ugye), előrelátóan kell vezetni és akkor fogyaszt a legkevesebbet.
Ez az ötvennél ötösben nagyon autófüggő. A mi 1,8-as TDCi Focusunknak pakolhatnád, ott rögtön szétrázná magát az autó, mert olyan a váltó áttételezése, hogy egyszerűen nem jó neki. Négyesben is gyorsításkor megköszöni a visszaváltást. Nem jó feltétlenül, ha a lehető legalacsonyabb fordulatszámon van túráztatva a motor. A fogyasztás az oké, de így 1300 alatt ha mész fél órát, majd ha odalépsz neki, kiokádja a füstöt rendesen. Egyébként sem hinném, hogy az lenne az ideálja a motornak. Néha persze kivételt képeznek a kis benzines p*csköszörű kicsikocsik. Bocs a kifejezésért. Skoda Fabiával mondjuk meg lehetne csinálni gond nélkül, de egy régi Swifttel, ahol nagyobb a menetzaj, mint a motor hangja és nem nagyon hallanád, ha erőlködne, ott beraknám négyesbe és kész.
Hogy a kérdésre is válaszoljak: ezt érezni kell igazán. Szimpla indulásnál én csak annyira gyorsítanék egyesben, hogy épp bevegye a kettest. De ez is autófüggő. A BMW 525-ös váltójában például annyira kicsi az egyes, hogy nem ritkán kettesből lehet vele indulni, ha nem húzol mondjuk utánfutót. De egy átlag benzinesnél sem húzatnám egyesben, ha nem akarok sportosan elindulni. Kettesben egy kicsit jobban kipörgetném, mert a 3. már "nagyobb falat" szokott lenni. Utána meg ahogy a forgalom engedi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!