Hány ezer kilométerrel vennél meg egy dízel és egy benzines autót?
Soha ne nézd a km óra állást. Oda tekerik ahova akarják, és az sem mindegy, hogy azt a 200e km-t autópályán 700km-es távokkal teszik meg egyenletes tempóban, vagy városban hideg motorral... A hideg üzem gyilkolja legjobban a motort, meg persze az elhanyagolt karbantartás...
Dízelt nem csak a nagyobb futás miatt kockázatosabb a szívó benzinesnél, hanem a motor drágább alkatrészei miatt is. Bár azt hiszem a G astra még nem egy olyan gép amihez százezrekbe kerülne pl egy turbó, a H astra common rail dízelmotorjánál már szép összegekbe kerül egy nagy javítás.
Egyébként attól függ megéri-e neked a dízel "kockázat", hogy mennyit mész egy évben, annak éri meg dízelezni, aki évente legalább 20-25 ezret megy.
Az állapot a fontos, nem a km. Az én Nissanomban 560e km van, a kopó alkatrészeken kívül még nem kellett hozzányúlni, de csak azért, mert jól karbantartom.
Dízelt akkor vegyél, ha sokat mész, mert így lesz kevesebb az 1km-re jutó javítási költség.
ilyen összegnél nem a km a fontos, hanem hogy mennyire van egyben a kocsi kívül, belül.
Én az 5 év körüli autókat első körben km-re szűrtem. Ott nem vettem volna 100e fölött.
Nekem lett igazam, 47 ezerrel vettem autót. Gyári illat van a kocsiban
"Az én Nissanomban 560e km van, a kopó alkatrészeken kívül még nem kellett hozzányúlni, de csak azért, mert jól karbantartom. "
De sem sem nézel(nézetel) meg minden olyan belső, nem hozzáférhető (vagy csak nehezen) alkatrészt, ami viszont kopik, és bár szép az 560e, a kopó alkatrészeken kívül még van sok más "nem kopó" alkatrész is, ami valószínűleg a végét járja, vagy nagyon elfáradt már.
Szóval értem én a rendszeres olajcserét, és karbantartást...de van ami ettől függetlenül is, a fizika törvényszerűségének megfelelően kopik, bármit csinálsz.
Ebből kifolyólag én azt mondom,hogy bizonyos szempontból fontos a km. Én tuti nem vennék 400.000-et futott kocsit, a fenti okok miatt.
Viszont mindenben egyet értek, tehát nem mindegy hogy pályán vagy városban tetted bele a km-t, stb....
Én inkább leinformálható autót próbálnék meg venni. Legalábbis a körülményekhez képest a lehető legjobban leinformálnám, elvinném szerelőhöz, aki át tudja nézni (de persze nem mindenhol)
Nos, ez nehéz kérdés. Alapesetben én se szoktam nézni a km állást, de azért 4-500 ezreket futott kocsit se vennék. Az más kérdés, hogy nagyon sok 250 ezerrel hirdetett kocsi benézett már a 400 ezres határ fölé. :)
Emellett az se mindegy, hogy hol használták azt a kocsit. Pl Budapestről nemigen hoznék autót, mert sok ember csak a városon belül járkál vele, ott meg nagyon sokat áll lámpánál, sokat váltogat, stb...
Az általad említett 120 ezer és 270 ezer futott km még egyáltalán nem sok, ha tényleg annyi van benne. Erre pedig lehet következtetni az állapotról, vannak felismerhető jelek az utastérben, és magán a kocsin is.
a G-s astra oké, de tényleg legalább 1.4-es legyen. Na meg számíts rá, hogy mindegyik eszi az olajat 100.000 felett. Én még nem találkoztam ellenpéldával, pedig baráti körben is van, céges autóként is van, és mindegyik eszi. Kb. 2000 km-ként 7-8 dl-t.
Más bajuk nincs
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!