Mennyire biztonságos egy négycsavaros elsőkerék esetén három csavarral rögzítve közlekedni?
Nem is kérdés, hogy nem biztonságos.
Tervezésnél túl szokták méretezni de nem 25%ig.
Arról nem is beszélve, hogy a 3 csavar aránytalanul oszlik el ami szintén befolyásoló tényező.
Első szerelőig kibírja nem egy ökör ára egy menetmetszés.
Azért azt ne felejtsd el, hogy nem csak a saját testi épségedet veszélyezteted hanem másét is.
Évekkel ezelőtt egy utas szállító repülőgépből repülés közben kiesett a szélvédő. A pilóta kiesett és csak azért élte túl mert beakadt a lába a kormányba. Kisebb nagyobb sérülésekkel de túlélte. A műszaki vizsgálatból kiderült, hogy a szélvédő azért szakadt le mert a rögzítő csavarok átmérője 1!!! mm-rel kisebbek voltak mint amit előírtak.
Szélsőséges példa de lehet érzékelni, hogy milyen kis dolgoknak van jelentőségük.
El lehet menni vele, nincs gond, észre sem lehet venni a különbséget. Kivéve, amikor 100 körüli vagy a feletti sebességgel mégy, mert olyankor már a kerék tömegexcentritása miatt elkezdi rázni az autót - na ez már nem jó, mert sokkal gyorsabban eszi meg a futóművet. Meg olyankor lehet baj, ha kanyarodás közben kell satuzni száraz aszfalton, és éppen pont olyan helyzetben áll a kerék, akkor simán leszakadhat az autóról. Ez már akár viszonylag kis sebességnél is előfordulhat (50 kmph körül is akár). Az meg aztán viheti a futóművet is magával (vagy rosszabb esetben az utasokat is...)
Szóval tényleg olcsóbb lehet egy menetmetszés az agyba, mint aztán ácsorogni valahol az út szélén a romhalmazzá tört verda mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!