Motor es direktszuro koze intelcoolert szoktak rakni, nem turbos autohoz?
Figyelt kérdés
2013. szept. 24. 23:43
1/4 anonim válasza:
Nem - azzal pont elveszne amit a direktszűrővel nyernél, azaz megnövelné a szívási veszteséget. A turbosra azért kell az intercooler, mert a levegő hőmérséklete megemelkedik az összenyomástól, ezáltal adott térfogatban - a sűrűség csökkenése miatt - nem lenne annyi égést tápláló oxigén.
2/4 anonim válasza:
És azt sem árt elfelejteni, hogy az összenyomáson túl a turbó is elég rendesen fűti a friss levegőt.
3/4 anonim válasza:
Nem szoktak szerelni, mert nincs értelme. Egyrészt az áramlási ellenállása jelentős, a szívómotornak rendesen kellene dolgoznia vele, hogy átjuttassa rajta a levegőt, másrészt nem tudod hűteni vele a beáramló levegőt. A szívómotor a külső levegőt szívja - jó esetben nem a motortér legforróbb részéről. Ezt a - mondjuk - 20 fokos levegőt nem tudod 20 fok alá hűteni az intercooler körül áramló, szintén 20 fokos levegővel. Vagy ha mégis, az fizikai Nobel-díjat ér, a hőerőgépészek meg széttéphetik a diplomájukat.
4/4 A kérdező kommentje:
Kosz szepen!Vegre kaptam pontos valaszt.Akkor nem is
eroltetem...
2013. szept. 25. 09:09
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!