Akik automata váltós kocsit vezetnek: miért?
A kérdésedre a válaszom :
Azért, mert amióta először beültek a saját automata váltós autójukba,többé már szinte soha nem akarnak manuálisan váltós autót venni,szívesen vezetni,kivéve ha muszáj a pénztárca vagy egyéb ok miatt.
Szerintem stressz kímélő autózást segíti az automata váltós autó. Pl. a piros lámpánál állva és várakozva az elindulásra.
Automata váltó? vagy manuális?
Automata klíma? vagy manuális?
Automata ablak emelő? vagy manuális? stb.stb.stb.
Az automata az nem hátrány hanem előny,kényelmi luxus.
Szerintem.
Én még elolvasva az előzőeket,hozzátennék annyit, hogy mint sajnos nagyon sok dolognál az életben, sikerült presztízst csinálni belőle.
Abban igazat adok, hogy a dugókban a robogókhoz hasonlóan egyszerűbb, haladósabb a használata, mert nem kell váltogatni, de aki nem kamiont, buszt vezet, azok nagy eséllyel koncentrálni nem tudó gyenge sofőrök, vagy feszítő arcok akik ahhoz hogy a kocsijukra ki tudják verni jobb az automata.
A sok előny mellett ne felejtsétek el azt sem, hogy mibe kerül ez a kényelem! Az 1. tulajnak nagyon jó, imádja. Majd 10 évesen eladja 250-350E km-el valakinek. Addigra a kocsi már a töredékét éri csak.
Egy automata váltó javítás ettől függetlenül ugyanúgy 3-500E Forint. A kocsi árának meghatározó része.
Ami újonnan áldás, az használtan könnyen átok lehet.
Úgy gondolom, hogy ember függő. Nekem automata váltós autóm van, nagyon szeretem és nem vennék manuálisat. Az meg hogy a manuálissal élmény a vezetés ? Kinek mi az élmény? Nekem az automata, másnak a manuális. Automatában is van ami kézzel is kapcsolható (nekem 7 sebességes DSG van). Üzemanyag fogyasztásban nem veszek észre különbséget dízelnél legalábbis. Persze ha városban a piros lámpától 0-ról 50-re padlógázzal gyorsítok akkor többet eszik de nekem így is max. város: 7 litert, országút 4,5 liter.
Az meg hogy drágább, hát használtan nem annyira. Ha elromlik az tényleg 3-500 ezer, de ha rendesen van szervizelve akkor elég egy alap felújítás kb 100 ezer. Viszont automatába nem sűrűn ég le a kuplung, nem gyilkolódik annyira.
Előnye: sokkal kényelmesebb a vezetés.
Hátránya: gyakoribb a meghibásodás, s nem olcsó mulatság a javittatása, valamint: ha valamiért lemerül az akkumulátorod, csak megbikázni lehet (nem lehet betolni, berántani). Általában egy kicsivel többet is fogyaszt. Persze ha valaki manuálist folyamatosan "pörgeti", neki kijöhet a kisebb fogyasztás.
Nejem csak az 1-3-ig sebességeket "ismeri". :-(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!