Téli utakra biztonságos autó?
Milyen autó lenne legbiztonságosabb a téli utakra? Lehetőleg kis köbcentis, 1m körülire gondoltam.
Legyen benne ABS, menetstabilitási elektronika.
" Téli utakra biztonságos autó? "
-na ezt még nem találták föl,
,,Lehetőleg kis köbcentis''
Ezt igy nem lehet, hogy kicsi is legyen, meg biztonságos is, mert a kicsi autók általában könnyűek, és nem valami stabilak havas, jeges úton. Minél nehezebb egy autó, annál biztonságosabb télen. És ami nagyon nagy előny, az a 4x4. És a személyautók közül ebben a legjobb az Audi a Quattróval. 1 milláért lehet találni pöpec első generációs Audi A4-est 1.9 TDI motorral (6-7 litert eszik), és azzal valószinüleg nem fogsz az első havas kanyarban kisodródni. És ezekben már van mindenféle elektronika is.
Minden olyan autó biztonságos a téli útviszonyok közt, amin megfelelő profilmélységű, nem elöregedett téli gumik vannak, a vezetője pedig tisztában van saját maga és az autója képességeivel és tudja, hogyan kell csúszós úton vezetni. Ám hiába az összkerékhajtás, a menetstabilizáló, a blokkolásgátló és a méregdrága téli gumi, ha egy hülye ül a volán mögött, aki úgy gondolja, a hárombetűs elektronika bármikor tiszta, pormentes, forró aszfaltot varázsol a kerekek alá, ezért nyomhatja a gázt ész nélkül.
Jó dolog a blokkolásgátló és a menetstabilizáló, nem mondom, hogy ne is érdekeljen. Ha megengedheted magadnak, vegyél ilyennel szerelt autót, mert igen hasznos. De ne ez legyen a fő szempont. Inkább vedd egy (vagy két) százassal lejjebb a költségkeretet, nézz ki azon belül egy olyan autót, ami megfelel az igényeidnek (elfér benne a család vagy bármi más, amit szállítani akarsz, jó a fogyasztása vagy mit tudom én, mi fontos neked), a fennmaradó pénzből meg vegyél négy jó minőségű (nem Wanli, Nankang meg "teherautóról leesett, igaz, hogy 15 éves, de garázsba' vót, tapogasd meg, szinte új") téligumit és menj el egy vezetéstechnikai tréningre. Jobban jársz vele, mintha egy ilyen-olyan technikával megtömött autót vezetnél kopott, öregedéstől sprőd nyárigumikon, gyakorlat nélkül. Hidd el, akármilyen régóta vezetsz baleset nélkül, a tréningeken mindig tudnak újat mondani.
Köszönöm a tippeket. Én nagyon megfontolt, lassú vezetőnek tartom magam, de tavaly mégis nagy szerencsémre árokban kötöttem ki 60-as tempó mellett (szerencse, mert a bal oldali árokról van szó; pont nem jött senki szembe).
Fiat Panda 4x4 jónak tűnik. Van még hasonló?
1 millió nem nagy pénz. Ennyiért kis kategóriás autót kapsz, azokban elég ritka az ESP.
A Grande Puntókban ABS szinte mindben van. ESP feláras volt, de lehet találni belőlük olyat.
,,Jó dolog a 4 kerék meghajtás, de a biztonság szempontjából sokadlagos''
Azt kérdezte a kérdező, hogy melyik a legbiztonságosabb autó ennyiért. Az már az ő dolga, hogy milyen gumit tesz rá, meg hogy vezet.
,,mivel akkor szokott gond lenni csúszós úton mikor nem tudunk megállni''
A 4x4-nek nem is a megállás az előnye, hanem az, hogy egyenes úton, de jó eséllyel, kanyarban sem kezd el farolni az autó. Olyan szituáció pedig ritkán adódik, hogy hirtelen kelljen megállni nagy hóban, hiszen ilyenkor alapból lassabban kéne menni. És a fékezésnél is előny, ha nagyobb súlyú az autó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!