Aki átül benzinből turbó dízelbe tényleg összefossa magát, hogy mennyivel erősebb?
Igen, igaz. Én ilyenkor Tenaladyt rakok magam alá, illetve előtte beöntést alkalmazok, hogy elkerüljem a kényes helyzetet.
Hol a túróban hallottál ekkora hülyeséget?
A dízel autók köztudottan nyomatékosabbak.
De azért nem hiszem, hogy olyan érzés lenne, mintha egy versenyautóba ülnél át.
Biztos érezhető a különbség, de azért nem ennyire durván...
Igen, aki még életében nem ült, csak két autóban, és ráadásul fél is, az még a Trabiban is összefossa magát.
Amúgy igen, elég érezhetően erősebb a turbódizel a szivóbenzinnél.
Mi? Honnan veszed ezt, kérdező?
Én valami kis kacsa swiften tanultam, majd 1.3-as (20 éves) opel corsa-ba ültem át. Onnan egy 2.5-ös turbós dízel mercibe. Nem éreztem az általad leírt dolgokat egy másodpercig sem.
Manapság is váltogatok a corsa és merci között, hiába erősebb jóval, nem érzem, mert nem úgy vezetek, hogy ez számítana.
Szerintem egy ugyan olyan gyártmányú és cm3-is diesel lassabb, mint a benzines társa ,vagy kb. ugyan úgy megy.
Pl.: az 1.4-es Clio gyorsabb, mint 1.5ös Diesel társa
A 2.0-es RS Octavia-ból szintén erősebb a benzines, és gyorsabb is.
és még sorolhatnám...
A diesel előnye fogyasztásban, valamint magasabb sebesség tartományban a szükségtelen váltó használatnál jön ki.
Viszont ha meg azt nézed, hogy manapság a diesel és a benzines kocsik többsége is turbós, ugyan olyan nyomaték görbével....akkor viszont már szinte csak a fogyasztás az, ami a diesel előnye
Ha azonos hengerűrtartalom mellett nagyobb a dízel teljesítménye, akkor tényleg jobban megy, de közel sem annyival, hogy összefosd magad.
Az meg nem mindegy, hogy egy 120 lovas szívó benzinesből,150 lovas szívó benzinesből vagy épp egy 250-300 lovas feltöltött benzinesből ülünk át egy dízelbe ( és itt is sorolhatnánk a teljesítményadatokat).
Egy 116 lovas Sierrához képest tényleg baromi jól megy egy 170 lovas E90. Viszont egy 2.0TFSI-vel úgy körbeautózol egy 2.0TDI-t, hogy öröm lesz nézni :)
Nem a köbcenti meg az üzemanyag a mérvadó, hanem a teljesítmény.
" Nekem az volt fura hogy 2-be váltva gáz nélkül meglepően nagyot húzott előre a kocsi, nem kellett gázzal gyorsítani mellé. meg ugye alul nyomatékosabb. (318d volt)"
Ez attól is függ, hogy miből szállsz át a kocsiba. Pont ma délután vezettem munkatársam E36 318td compactját,háát én valami nagyobb durranásra számítottam. :/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!