Észrevehető lenne a különbség?
Van egy Wolksvagen Borám.
Nézegettem, hogy egy esetleges chiptuning mennyit dobna rajta.
Így első ránézésre nem túl sok.
Észrevehető lenne a különbség ?
Vagy elhanyagolható, és nem is érdemes gondolkodni rajta ?
Gyári: 102 LE (a táblázat szerint de az enyém 105)
148Nm
Chippel : 114 LE
170 Nm
A #16-oson én is gondolkodtam még munka közben. A két említett BMWnél azért nincs akkora különbség, mert az autó tömegéhez viszonyított fajlagos teljesítmény növekedése nem nagy ( LE/tonnában kifejezve kevesebb mint 10% ), viszont ez már elég extrém példa az átlag autókhoz képest.
Ha az E39 vonalon maradunk, akkor az 150lovas 520i-hez képest a 523i +20 lova közel két másodpercet dob, ehhez képest az 525i +22 lova meg csak 0,4sec-et.
A teljesítmény növekedésével nem mindíg nő arányosan a gyorsulás is.
Én továbbra is azt mondom, hogy utcán nem fog sokat érezni abból a +9 lóerőből.
Minél jobb a teljesítmény/súly arány, annál kevésbet számít a plusz erő. Ez esetben pedig a bora nem egy aszfaltszaggató, magyarul elég nehéz és gyenge...
De nézzük a gyári adatokat...
520i 1470kg 150Le/190Nm 10,2s +20Le/55Nm //1,7s
523i 1475kg 170Le/245Nm 8,5s +23Le/35Nm //1,0s
528i 1500kg 193Le/280Nm 7,5s +32Le/40Nm //0,5s
535i 1615kg 235Le/320Nm 7,0s +51Le/120Nm //0,8s
540i 1630kg 286Le/440Nm 6,2s +114Le/60Nm //0,9s
M5 1795kg 400Le/500Nm 5,3s
Látod, hogy a LEGROSSZABB teljesítmény/tömeg arányú autón, a LEGKISEBB erőtöbblet hozza a LEGNAGYOBB sprintidő javulást, mivel ha egy tömegéhez képest GYENGE autót tuningolsz, az sokat fog számítani. Ahogy ha feltuningolsz egy 50 köbcentis robogót, 8 lóerőről 10 lóerőre, menni fog mint a rakéta, mármint a tuning menteshez viszonyítva. Az M5-öt is lehet chippelni, 400 lóból lehet 430-at csinálni, de az pont semmit nem fog érni, mivel már amúgy is bődületesen erős a tömegéhez képest a szekér.
A bora ha jól nézem, 1195kg 105Le/148Nm, és 11,0 alatt tudja a 0-100-at, tehát kb 0,8-al lassabb mint az 520i, ha pedig azon javítottak 1,2 másodpercet, a borán többet fog tolni a chip, 1,3-1,4-re tippelem, tehát kb 9,7-9,6 körüli 0-100-at tudna chippelés után. De az, hogy minden fordulaton nyomatékosabb lesz, elve fogyasztáscsökkenést fog eredményezni, ha nem változik a vezetési stílus.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!