Észrevehető lenne a különbség?
Van egy Wolksvagen Borám.
Nézegettem, hogy egy esetleges chiptuning mennyit dobna rajta.
Így első ránézésre nem túl sok.
Észrevehető lenne a különbség ?
Vagy elhanyagolható, és nem is érdemes gondolkodni rajta ?
Gyári: 102 LE (a táblázat szerint de az enyém 105)
148Nm
Chippel : 114 LE
170 Nm
Amennyiben ez egy optimalizált szoftver, akkor érdemes. Mert a fogyasztás és emissziós érték is javulni fog. Gyorsulásban sem csak tizedeket jelent. És amennyiben valóban egyéb hibák miatt gyengébb a motor, akkor azon gyengébbhez képest lesz jobb.
Egyébként egy optimalizált program felrakásához alapkövetelmény a hibátlan gyújtás, kompresszió, új légszűrő, jó kipufogó stb.
"Mert a fogyasztás és emissziós érték is javulni fog"
Szívó benzinesnél? Ugyan mitől?
#12:
A kérdésedre egy egész belsőégésű motor oktatóanyag lenne a válasz.
Elégedj meg ennyivel: a gyári szoftver a motoron nem az ideális. Már csak azért sem, hogy egy egyszerű szoftverváltoztatással ki tudjanak hozni egy új, erősebb, jobb modellt. Akár következő generációnak ,akár sportváltozatnak.
Beszélgess el erről olyannal, aki ilyen tuningokat csinál. És igen, aki nem kamu, az fékpadi méréssel IGAZOLJA is, mit hozott ki a vasból.
szívó benzines chippelve, azért nem olyan elenyésző az a plusz erő:
http://www.youtube.com/watch?v=n1tjenRw_Ag
150/165 Le
190/220 Nm
Nézd 1:20-tól, 2 másodpercnél jár a számláló, mire megmozdul a km óra :D
Oké, egy 150 lovas sor6 benzinből előhoztak 100-on 1 másodpercet. Ez egy 102 lovas Boránál mennyi lesz? 0.6sec?
Wadmalac:
Amit írtál azzal tisztában vagyok. De két eltérő teljesítményű csont egyforma motor esetén a gyengébbiknél a fojtószelepállás és az injektornyitás lehet korlátozva szoftveresen ami tényleg lényegesen korlátozza a teljesítményt. De, az erősebbnél a több powerhez több kaja kell amitől nőni fog a fogyasztás és néni fog a károsanyag-kibocsátás is, így mérhető emissziós értékek sem fognak csökkenni.
Bizonyos esetekben tényleg csökkenhet a fogyasztás is ( pl dízeleknél, feltöltött benzineseknél).
De ebből az 1.6-osból nincs erősebb változat ( ha most eltekintünk a kínai piacra gyártott +4 lóerőstől ). Az okés, hogy csippelés után padon kimérnek +10 lóerőt, de abból ennél az autónál a való életben szerintem semmit nem fog észrevenni. Ha esetleg csökken a fogyasztása, az sem lesz statisztikailag kimutatható, meg ilyen pár decik hibahatáron belülinek mondhatók.
Ha a Borában mondjuk a 20 szeleses VR5 vagy a 24 szelepes VR6-os blokk lenne, ahol már akár +20-30 lovat is elő lehet halászni a vasból, ott már lenne jelentős, észrevehető különbség.
Nem azt mondom, hogy a chiptuning hülyeség lenne, de szerintem egy bizonyos teljesítményszint alatt értelmetlen és felesleges ( legalább is ha egy tálca sörnél drágábban csinálják ).
Érdekes a logikád utolsó, kicsit ellentmond a fizikának...
Segítek kicsit:
BMW M5 E60 V10: 507 lóval, 0-100 4,7sec
BMW M5 F10 V8 Biturbo: 560 lóval, 0-100 4,4 sec
53 lóerő (meg kb 160Nm nyomaték) mindössze 0,3 másodperccel dobja meg a gyorsulást
A videon szereplő E39 520i 150 lovas, 10,1 alatt van 100-on, 165 lóerőre húzva, már csak 9,0... tehát itt 1,1 másodpercet jelent a plusz 15 ló. Minél gyengébb egy autó, minél lassabban éri el a 100-at, annál többet tud javítani rajta az erőtöbblet. Valószínűleg az 1.6-os 102 lovas bora, ha eredetileg mondjuk 13 alatt ér 100-ra, akkor a tuning után simán lehet 11,5 körüli sprintideje.
#16:
Azért vedd hozzá, hogy a teljesítménynövekedést nem plusz x lóerő, hanem százalékos növekedés formájában kellene nézni. Meg állatira nem mindegy a jármű tömege. Egy trabiban a 26 helyett 30 lóerő frenetikus különbséget jelent vezetési élményben. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!