Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Észrevehető lenne a különbség?

Észrevehető lenne a különbség?

Figyelt kérdés

Van egy Wolksvagen Borám.

Nézegettem, hogy egy esetleges chiptuning mennyit dobna rajta.

Így első ránézésre nem túl sok.

Észrevehető lenne a különbség ?

Vagy elhanyagolható, és nem is érdemes gondolkodni rajta ?


Gyári: 102 LE (a táblázat szerint de az enyém 105)

148Nm

Chippel : 114 LE

170 Nm



2013. szept. 3. 10:31
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
69%
Szívó motornál nem sok jelentősége van a chiptuningnak. Minimális különbség lenne csak. Ez a +11% LE növekedés is csak marketing. Ennyi nem hoz.
2013. szept. 3. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:
Értem, köszi !
2013. szept. 3. 10:38
 3/22 Wadmalac ***** válasza:

Azért a 148/170 Nm közti különbség jelentős, a lóerő-növekedés meg azért nem ennyi, mert gondolom a nyomatékcsúcs alacsonyabbra kerül és a teljesítménycsúcs is alacsonyabb fordulaton lesz. Ez azt is jelzi, hogy valószínűleg nem lesz nagy fogyasztás-növekedés a tuning miatt, gondlom ez nem is igazán tuning szoftver, inkább optimalizált.

Ekkora nyomatékkülönbség nagyon is érezhető.

2013. szept. 3. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:

Ha valóban ekkorát növelne rajt a chip az érezhető lenne! De egy sima szívó motor bőven nem növel ennyit. Hiszen nagyrészt csak az injektor nyitási időkkel játszanak (tovább van nyitva).

Turbo motoroknál lehet elérni 15-20%-ot, töltőnyomás emeléssel.

2013. szept. 3. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:

Ez sem teljesítmény, sem nyomaték szempontjából nem jelentős.

Amúgy nekem is kb ekkora autóm van, 101 lóerős. Igaz a nyomatéka jóval nagyobb, mert dízel. De ha kevesebb lenne még akkor is bőven jól el lehetne közlekedni vele.

2013. szept. 3. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 Wadmalac ***** válasza:
69%
A nyomaték-növekedés 15%. Kb annyi a különbség, mintha egy kétliteres motornál kinyomod a légkondit.
2013. szept. 3. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/22 anonim ***** válasza:
Mivel minden fordulaton magasabb nyomatékot fog produkálni a motor, ezért kevésbé kell forgatni, hamarabb fel tudsz váltani, illetve kevésbé kell a gázt nyomni, tehát a fogyasztás is csökken némileg. Szerintem azt a 22Nm nyomatékot már megérzed, nyilván egy alapból 400Nm-es autón nem éreznéd, de ez esetben az a 22Nm +15%-ot jelent.
2013. szept. 3. 16:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
Szerintem is csak marketing az a 22Nm. Megnézném, amikor azt padon kimérik :)
2013. szept. 3. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 Wadmalac ***** válasza:
Padon miért ne? Egyébként, mivel főtengely-nyomatékról van szó, kerékről az áttételeken át kell visszaszámolni, csak a difi olyan 1:3-1:4, feltéve, hogy 1:4, akkor a 4. sebességben (1:1 váltóáttétellel) a 22 Nm a keréken már 88 Nm különbség.
2013. szept. 4. 06:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/22 anonim ***** válasza:
55%

Azért nem lenne mérhető, mert ez a 22Nm csak ideális esetben jön elő. Ha kaki a 4 gyertya, vagy kicsit kopott a motor már ugrott a fele. Ha ehhez hozzáadod a hajtáson keletkező veszteséget, akkor nyert vele pár Nm-t.


Ha megméred az 1.6-ot , akkor a gyári 148Nm-ből alapból ugrik 18Nm a veszteségek miatt:


[link]


De legyünk optimalisták, megcsippeli jópénzért és 0,4másodperccel jobbat fog gyorsulni 100-ig. Van értelme ezért tízezreket adni? Szerintem nincs.

2013. szept. 4. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!