Észrevehető lenne a különbség?
Van egy Wolksvagen Borám.
Nézegettem, hogy egy esetleges chiptuning mennyit dobna rajta.
Így első ránézésre nem túl sok.
Észrevehető lenne a különbség ?
Vagy elhanyagolható, és nem is érdemes gondolkodni rajta ?
Gyári: 102 LE (a táblázat szerint de az enyém 105)
148Nm
Chippel : 114 LE
170 Nm
Azért a 148/170 Nm közti különbség jelentős, a lóerő-növekedés meg azért nem ennyi, mert gondolom a nyomatékcsúcs alacsonyabbra kerül és a teljesítménycsúcs is alacsonyabb fordulaton lesz. Ez azt is jelzi, hogy valószínűleg nem lesz nagy fogyasztás-növekedés a tuning miatt, gondlom ez nem is igazán tuning szoftver, inkább optimalizált.
Ekkora nyomatékkülönbség nagyon is érezhető.
Ha valóban ekkorát növelne rajt a chip az érezhető lenne! De egy sima szívó motor bőven nem növel ennyit. Hiszen nagyrészt csak az injektor nyitási időkkel játszanak (tovább van nyitva).
Turbo motoroknál lehet elérni 15-20%-ot, töltőnyomás emeléssel.
Ez sem teljesítmény, sem nyomaték szempontjából nem jelentős.
Amúgy nekem is kb ekkora autóm van, 101 lóerős. Igaz a nyomatéka jóval nagyobb, mert dízel. De ha kevesebb lenne még akkor is bőven jól el lehetne közlekedni vele.
Azért nem lenne mérhető, mert ez a 22Nm csak ideális esetben jön elő. Ha kaki a 4 gyertya, vagy kicsit kopott a motor már ugrott a fele. Ha ehhez hozzáadod a hajtáson keletkező veszteséget, akkor nyert vele pár Nm-t.
Ha megméred az 1.6-ot , akkor a gyári 148Nm-ből alapból ugrik 18Nm a veszteségek miatt:
De legyünk optimalisták, megcsippeli jópénzért és 0,4másodperccel jobbat fog gyorsulni 100-ig. Van értelme ezért tízezreket adni? Szerintem nincs.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!