Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy Audi nem biztonságosabb...

Egy Audi nem biztonságosabb egy Ladánál, vagy mi van?

Figyelt kérdés

[link]


Ez baromi érdekes. A Ladában még nem csodálkozom, hogy meghalt a sofőr sajnos, viszont, hogy abban az Audi A8-ban mind az 5 ember meghalt az hogy lehet? Pedig a ladánál újabb sokkal ez az Audi, hiába nem mai autó az se.



2013. aug. 22. 19:14
1 2
 11/18 Napkiraly ***** válasza:
Egyébként kár a Lada sofőrjéért, ő nem tehetett erről.
2013. aug. 22. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

Elhiszem, hogy nem csodaautó, csak megijesztett, mert nagyon szeretem a német autókat. Sajátként is azt tartok természetesen.


Hát a fene tudja, múlthéten mentem a 6-oson, az nem olyan út, mint az 5-ös, hogy pont végig van ültetve fával, pont az út mentén.


Ám ha papírautó a lada, az audi meg nagy-nehéz autó akkor hogyhogy nem ment át rajta kb? Akkor nem szabadott volna h ilyen szintű lassulás következzen be, ami ennyire szanaszét töri. Ezt érdemes megnézni:


[link]


Látszik h ketté is tört a küszöbnél, nagyon összetört, az a bal elejét kapta el az ütközés. Jó itt mondjuk olyan kb. mintha kést a falba vágok..


De ezen gondolkoztam. Meg ugye hiába régi, újabb a ladánál sokkal.


Én sokat agyalok az ilyesmiken. Köszönöm az eddigi válaszokat!

2013. aug. 23. 06:37
 13/18 anonim ***** válasza:

"Ám ha papírautó a lada, az audi meg nagy-nehéz autó akkor hogyhogy nem ment át rajta kb? Akkor nem szabadott volna h ilyen szintű lassulás következzen be, ami ennyire szanaszét töri. "


Nem ártana, ha megpróbálnál valamit fizikából megérteni, akkor nem írnál ilyen hülyeségeket.

2013. aug. 23. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 Wadmalac ***** válasza:

Ne azt nézd, hogy lada. Azt nézd, hogy az Audi egy igen nagy tempóról lassult nullára, mert találkozott cirka 1100 kilogramm tömeggel, ami másfelé akart menni. Ennyi erővel meghaltak volna egy 1100 kilóra teletömött kukakonténerrel ütközve is.

Csodák ritkán vannak, ilyen erejű ütközést túlélni már művészet. Ilyenkor egy dolog védhet meg (esetleg), ha egy vadállat tömör vas háromtonnás kocsival találod el a jóval könnyebb másikat és jócskán visszatolod, akkor a te lassulásod lesz sokkal kisebb és javulnak az esélyeid.

De akkor a másikban eleve mindenki halálra van ítélve. Erre találták ki a tankot meg a humvee-t. Egyik sem minősül személyautónak.

2013. aug. 23. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 Napkiraly ***** válasza:
további fejlemények itt [link]
2013. aug. 23. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:

A tömör vas sem megoldás, mert ott is nagy lesz a lassulásod. Bár a ladának jóval kisebb volt a mozgási energiája a kisebb tömeg és sebesség ellenére, azért így is jócskán lelassította a mondjuk 3x akkora mozgási energiájú audit. Egyébként gondolom hogy ő is fékezett vagy valamit manőverezett, mert az életösztön azt diktálta neki.


Szóval ha tömör vasban ülsz, az a legrosszabb. Nem nyel el semmilyen energiát a kaszni, ha egy ütést kap akkor azonnal pályát vált. Ezzel pedig az a baj, hogy bizonyos mértékű gyorsulást már nem viselnek el a belső szerveid. Ütközhet a fejed egy vastagon kipárnázott falba is, a belső szerveid leszakadnak és ennyi. Ezen segít valamennyit a biztonsági öv, de nyilván nem ekkora sebességnél, és ekkora lassulásnál.

2013. aug. 24. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 Wadmalac ***** válasza:

#16:

A tömör vas önmagában valóban rosszabb, mint a gyűrődésképes. Csakhogy én a tömegviszony miatt írtam a tömör vasat. Nézd meg, hozzátettem a három tonnát. Máris csak harmadakkora lesz a lassulás, mint az egytonnás másik kocsiban.

Az új autók pedig már nem is simán gyűrődő zónával készülnek, hanem teljes kasztnit behálózó gyűrődő 3D vázkerettel, ezek egy balelső ütközés energiáját a jobb hátsó sárvédőívig szétterítik az egész karosszérián. Ennek hátránya, hogy egy olyan átlagos 30 km/h koccanás is totálkárra tudja vágni a kocsit, ami egy húszéves fiestát épphogycsak az orrán görbít meg, de nagyobb ütközésnél sokkal jobban csillapítanak, ott van előnye, ahol a személyi sérülés elkerülése az első szempont, nem a legkisebb anyagi kár.

Egy ilyen erejű ütközésnél is jobb lehet a túlélési esély egy régimódi autóénál, de ha az irányok és a koncentrált erők szerencsétlen helyen hatnak, itt sincs menekvés.

Atomvillanással szemben a kevlár bukósisak és a papírcsákó egyenértékű védekezés.

2013. aug. 24. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 Micicica10 válasza:

Azért hozzá kell tenni hogy az audis ment vagy 200-val a ladás meg sokkal lassabban! A mai autók se bírják ki a 200-as tempóval való ütközést!


A lada is kibírja az ütközéseket csak nem 200-val hanem 60-110 ig persze összetörik de kibírja! Akkor van a baj ha megcsavarodik az alváz vagy a tető ami gyakran előfordul a keskeny A oszlop miatt!!

2013. szept. 1. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!