Kereskedőtől, vagy Magánszemélytől éri meg használt autót venni?
Kereskedőtől mindig drágább, hiszen abból él, hogy ócsón vesz, kiglancol, és drágán elad.
De ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne tengernyi magánszemély, aki jóval a reális értékén felüli áron árulgatja a lelakott kotványait.
Magánszemélytől autót venni egyike a legutálatosabb dolgoknak a világon, csak szaladgálsz egyiktől a másikig, és szörnyülködsz a sok vállalhatatlan bontószökevényen. És ezzel hetek, hónapok telnek el.
Ezzel szemben ha bemész egy nepperdébe, akkor egyetlen délelőtt alatt végignézhetsz 50-100 autót, amelyek közt, hacsak nem akarsz valami nagyon különleges típust, fogsz is találni olyat, ami vállalható állapotú. Lehet, hogy 10-20%-al drágábban, de megspórolsz egy csomó vesződséget és költséget.
Legutóbb végigjártam Nyíregyházától kezdve Budapesten át Tatabányáig az összes kereskedőt, márkakereskedőt használtautók után és abból a típusból amit kerestem nem volt olyan, amit megvettem volna. Hónapokig tartott. Gondoltam már arra is, hogy németből hozom be, de utánaszámolva rájöttem, hogy még drágább lett volna mint itthon venni. Meg ismerem is a kinti viszonyokat, már nem igazán éri meg importálni, ott is sok a kókány, csak a pár éves autókat érdemes behozni. Aztán szerencsém volt, mert a neten egy magyar kereskedés hirdetésében megtaláltam az igazit. De szerintem magánszemélytől is érdemes autót venni, mert kevésbé csalafinták és hajlamosabbak az alkura. Csak ma már kevés magánszemélyes eladó autó van. A kereskedők általában felvásárolják a magánszemélytől az autót. A lelakott kotványkat olcsón szokták eladni, az igazán jó állapotúakért meg jó pénzt elkérnek, ezek még külföldről behozva sem lennének olcsóbbak. De van aki besértődik, hogy milyen drágán adják egyesek itt az autójukat és akkor inkább külföldre mennek érte, aztán százezrekkel többe kerül a végén, vagy jár P-s rendszámmal. Látok rá több példát is a környezetemben.
Nem az a lényeg hogy kitől van az autó, hanem hogy rendben legyen.
Már miért kellene egy magánszemélynek fél év garanciát vállalni egy húsz éves tragacsra? Dehogy kell! Hogy kéne?
Tájékoztatási kötelezettsége az van a jármű meglévő hibáiról, ez igaz, és a vevő szavatossági igénnyel is élhet, ha azok közül valamiről bizonyíthatóan tudomása volt az eladónak és bizonyíthatóan eltitkolta (és a bizonyítási teher ez esetben a vásárlón van!), de ez nem összekeverendő a garanciával! Ha veszel egy húsz éves (vagy akár két éves) autót valakitől, és a következő sarkon bedöglik, akkor így jártál, és kész, dehogyis fogja az előző tulajdonosa még fél évig javítgatni neked, ilyesmi még az uborkagörbületi bizottság zápult agyában sem fogalmazódott meg soha.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!