A cabrio jó választás?
A kabrió hobbiautónak jó. Akkor is, ha a gyárak úgy reklámozzák az új, fémtetős modelleket, hogy az az egész családnak, télen-nyáron praktikus. Nem az.
Ha tehát van egy "járkálós" autód, amivel el tudsz menni dolgozni, elviszed iskolába a gyereket, elmehetsz nyaralnia családdal, akkor mellette lehet egy kabriód arra, hogy nyaranta azzal menjetek el fagyizni, meglátogassátok a nagyit meg ilyenek. De hétköznapi használatra nem jó a kabrió. Csak jó időben van értelme, mert sajnos hajlamosak pár év után beázni (baromi menő a keret nélküli oldalablak, de a tömítése sosem lesz az igazi, illetve az összecsukható tető sem tökéletes), a hőszigetelésük meg mikor milyen. A fémtetősöké egész jó, az új, többrétegű vászontetősöké sem rosszabb, de a régebbiekben hidegben hiába fűtesz, nem ér semmit.
Ráadásul ott van az utastér szűkössége: hiába mondják négyszemélyesnek a kabriókat, ez nem több egyszerű parasztvakításnál. Hátra legfeljebb 10-12 év alatti gyerekek férnek be, szigorúan csak ketten, de egyes típusoknál már az ő fejüket is leviszi a huzat nagyobb tempónál. A csomagtér is mindig kicsi és sokszor meglepően hülye formájú ajtón át lehet hozzáférni. Vagy csak lehetne, ha az ajtó nyílása nagyobb lenne két tenyérnyinél. Nincsenek csodák: a tető rekesze az utas- és a csomagtérből is rabolja a helyet, a tető miatt hiányzó merevséget pedig csak helyrabló merevítésekkel lehet pótolni (vagy még azokkal sem).
Ja, és azt felejtsd el, hogy az utcán tartod a kabriót. A vászontető nem arra való, hogy tartósan ellenálljon az esőnek. A kabrió alapvetően nyitott autó, a tető csak azért kell rá, hogy ha kocsikázás közben elkap az eső, ne ázz meg hazáig. Otthon aztána garázsban ki tud száradni a tető, mielőtt visszahajtod az üregbe, mert különben penészedik a vászon, rozsdál a fémváz. De ha már indulásnál esik, akkor a csukott autóval kell menni - mondom én, hogy kell mellé egy másik. A vászontetők szigetelése a "ridegtartásban" (rendszeres használat esőben-hóban, utcán parkolás minden nap) igen hamar elöregszik, aztán meg csodálkozol, miért áll a víz az utastérben.
Na, de ne csak negatívumokat írjak már: kabriózni jó. Ezt nem lehet vitatni,a lehajtott tető nagyszerű, de tisztában kell lenni a korlátokkal. A kabrió élményautózásra való, nem mindennapos használatra. Rendkívül célszerűtlen, kompromisszumokra kényszerít, de az élmény, amit nyújt, megéri ezeket a kompromisszumokat.
Ha nem zavar, hogy kifakul a naptól a vászon és szétvágják a hülyegyerekek na meg, hogy télen keményen fűtheted és persze nyáron égeti a Nap a fejed, persze, vegyél egyet.
Ha már cabrio, kemény tetőset vegyél.
Rengeteg hátránya van, de nagyon megéri, aki le akar beszélni, hogy égeti a nap a fejed, stb, az még nem ült ilyen autóban.
De ha nem garázsban tartod, legalább egy udvaron legyen, és mindig legyen letakarva ponyvával, mert az esőt sem szereti, és télen pedig le kell tenni ezt az autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!