Mit vegyek? 5 éves Audit vagy új/majdnem új mást?
Kocsi vásárlás előtt állok. 5-5,5 millió forintom lenne rá. Annyi tudok, hogy dízeles kocsit szeretnék. Lehet szedán és kombi is. Csak ne legyen ilyen kisautó.
Nézegetem Toyota Corollákat, Renault Lagunákat, Ford Mondenokat és hasonló kocsikat. Újat vagy 1 éves körülieket tudnék venni ennyi pénzből.
Beszélgettünk a szomszédommal a kocsikról. Neki van egy A6-os Audija. 3.0 V6 TDI Quattro. Tiptronic váltóval. Azt mondja eladná nekem kerek 5 millióért és én nagyon elgondolkoztam rajta. Ahogy utána néztem elég jó ár lenne.
Full extrás változat és gyönyörű. Olyan extrák vannak benne amik az általam eddig nézett kocsikban hírből sincsenek. Meg az egész beltér sokkal szebb, igényesebb, minőségibb mint amiket láttam. És ez tényleg a legjobban felszerelt változat. Minden benne van. Németországban Stuttgartban vette, rendelésre.
Meg gyönyörű állapotban van. Kívül belül makulátlan. Végig márkaszervizben volt szervizelve. Most vett rá nyári gumikat (Michelen Pilot Sport). Meg ad hozzá egy garnitúra téli gumit is alufelnin. A kocsiban 123 ezer km van.
Ti, hogy döntenétek? Ez az Audi vagy valami újabb?
tibi0918
Ha személyesen Franz Joseph Jürgentől vetted volna személyesen akkor 100x inkább elhinném a valós km-t, mint hogy kereskedésből van.
A magyar kereskedésekben lévő autók durván 95-98%-a tekert órájú.
A csóró magyar ennyit tesz bele, ja, mert nincs pénze még benzinre sem. A német meg 100 km-re jár dolgozni a sztrádán, mert ez náluk teljesen normális.
De semmi gond, ha te elégedett vagy az autóddal akkor az a lényeg...
Magyarországon van erről statisztika, az átlagos éves futásteljesítmény 14000km. Ebben benne vannak a céges autók is, amelyek egész nap furikáznak, meg benne vannak a nyuggerek is, akik hetente egyszer mennek ki vele a piacra. Hogy kinek milyen jut, az belenyúlás kérdése. Nekem személyes ismerősöm van, aki kereskedőtől vett szutyukit 60.000 km-el, beletekert még 100-at, majd visszavitte és beszámíttata ugyanannál a kereskedőnél. Pár nap múlva kíváncsiságból visszament megnézni, hogy vajon mennyiért árulja a kereskedő ahhoz képest, amennyiben beszámította neki, és csodálkozva látta, hogy a szutyukija megint 60.000km futásteljesítménnyel van meghirdetve. :-D
Megjegyzem tényleg nem biztos, hogy a kevesebbet futott a jobb. Könnyen előfordulhat, hogy a kevesett futott autóban pont akkor ájul szét minden, amikor megveszed, míg a többet futott darabban már az előző gazdája kénytelen volt kicserélni a kopó-fogyókat, és neked évekig hozzá sem kell nyúlni. De persze nem ez a jellemző. Itt a Balkánon jellemzően azért és akkor adják el az autókat, ha már a torkuk véres, és többet kellene rájuk költeni, mint egy új(abb) ára minusz a roncs értéke.
"Megjegyzem tényleg nem biztos, hogy a kevesebbet futott a jobb"
De nem ám...
Egy városban 80,000-et futott autó sokkal leharcoltabb állapotban van, mint egy 99%-ban sztrádán 200,000-et futott.
Többek között ezért (is) hoznak be annyi autót német testvéreinktől, mert ott van arányaiban a világ legtöbb autópályája és autóútja, közel 13,000 km. Összehasonlításképpen MO-n nincs 1,400 km autópálya, pedig a területe németország 1/4-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!