Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem lehet Diesel autóba...

Miért nem lehet Diesel autóba benzint tankolni?

Figyelt kérdés
Ha Gázolaj helyett benzint tankolok,az adagoló kopásán kívül milyen károsodások lehetnek a motorban?
2009. okt. 23. 14:38
 1/8 anonim ***** válasza:
Mert a benzinnek nem olyan nagy a kompresszió tűrése mint a gázolajnak és előbb belobban. Tudod diesel autó nem szikrával gyújt, hanem kompressziós gyújtással.
2009. okt. 23. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Pl. a hengerfej megtanul repülni a csukott gépháztetőn keresztül :)
2009. okt. 23. 14:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Azért mert a 2 motor merőben különbözik egymástól, a benzin(Otto motor) benzin-levegő keveréket dúsít, a diesel motor pedig az égéstérben felhevült levegőhöz fecskendezi az üzemanyagot.
2009. okt. 23. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Az igazság az ,hogy lehet a diesel autóba benzint tankolni,sőt néha készakarva szoktunk is. Például ha nagyon sűrű étolajat sikerült pl a traktorba önteni,vagy télen,hogy ne dermedjen csontra a gázolaj,na ilyen esetekben max 20 % benzinnel úgymond javítjuk az állományt.
2009. okt. 23. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Még az nem világos ha a kopresszió miatti forró levegőbe fecskendezik a gázolajat és igy detonáció alakul ki,akkor miért baj ha gázolaj helyett benzint fecskendezünk be?Nagyobb lessz az égési nyomás?

2009. okt. 23. 17:08
 6/8 anonim ***** válasza:
Túl nagy lenne a nyomás a hengerben ha benzint tankolnál bele(3. válaszoló voltam).
2009. okt. 23. 17:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:

Köszi a választ!

Tehát akkor tényleg lerepülne a hengerfej!

Hasznos válaszok voltak!

Mégegyszer köszönöm mindenkinek!

2009. okt. 23. 18:23
 8/8 anonim válasza:

főként inkább az a baj, hogy ELŐBB beindulna az égés, mint szabadna.


(ha ez bekövetkezik, akkor jellegzetes kopogó hangot ad, amit a szakmában "kopogásnak" hívnak)


ez azért baj, mert a fő nyomást a dugattyú nem a lefele indulása után kapja meg, hanem még akkor, mikor felfele halad (a korábban beindult égés miatt)...ezt a hirtelen "ütést" a dugattyú felfele haladva nem bírja ki mechanikailag.

2010. nov. 22. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!