Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora nyomaték és lóerő duó...

Mekkora nyomaték és lóerő duó kell ahhoz, hogy két kerékre állítsak egy autót?

Figyelt kérdés

Néhány filmben, drag versenyeken láttam ilyesféle dolgokat. Szerintem itt mindenki látta a Halálos Iramban c. filmet, ahol a '70-es Charger produkálta magát.


Kérdésem a következő:

Ha adott egy 1 tonnás autó (hátsókerék hajtással természetesen), ahhoz mekkora teljesítménynek kell jelen lennie? És mekkora nyomatéknak? (Tudom, hogy összefüggenek, de nem minden 200 Nm-es autó 150 lóerős, vagy fordítva.)



2013. júl. 16. 18:24
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Attól függ hol van a hátsó tengely.
2013. júl. 16. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

Ezt mégis hogy érted? (Kíváncsi vagyok a gondolkodásmenetedre nagyon is, de kicsit aktívabban válaszolj, ha kérhetlek!)


Csak szerintem ez nem fő szempont. De tényleg érdekel a te teóriád is.

2013. júl. 16. 18:43
 3/11 anonim ***** válasza:

Súlyelosztás, gumik tapadása stb. Még egy Moszkvicsot is fel lehet állítani a hátsó kerekeire induláskor. 150Le autóval nem lehet kétkerekezni, 800-1000Le már igen.

http://www.youtube.com/watch?v=5lZcZ2gQaCc

2013. júl. 16. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

De ez külön gyorsulásra épített járgány. Ne érts félre, jó választ adtál, de én nem egy kizárólag versenycélra összepakolt autóra gondoltam. Igaz, ezt elfelejtettem említeni, no mindegy.


Akkor például legyen egy 1 tonnás, 50/50-es súlyeloszlású, hátsó kerekes autónk 900 lóerővel. De a 900 lóerő mellé nyomaték is kell, (talán ehhez a "mutatványhoz" inkább az) hiszen ha csak a teljesítménye nagy (sok kicsit robban), akkor inkább elforog a kerék, kicsi erőt kihatva.


Szóval ~500 kg elöl-hátul, hátsókerék hajtás, ~900 lóerő, X(?) Nm nyomaték, ~3000-es tengelytáv.

2013. júl. 16. 19:01
 5/11 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
100%

Az első válasza, mondjuk úgy, hogy nélkülözi a szakmaiságot.

A második már jobb, bár egy spéci drag Moszkvát mutat be. Ami működik is, de ehhez speciális gumik kellenek, speciális építés technikával. A hétköznapi életben nem fog semelyik autó kerékre állni, mert nem úgy vannak építve. Hiába az 560 LE az M5-ös BMW-ben, meg a bődületes nyomaték, egyszerűen kipörög a kerék, mert ezek utcai gumival vannak szerelve.

2013. júl. 16. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
100%
És a súlyelosztásuk sem olyan, mint ezeknek a versenygépeknek. Ez lemaradt az előbb.
2013. júl. 16. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
0%
#5 a te agyad meg nélkülözi a fizika használatát
2013. júl. 16. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

Attól függ hogy mekkora a tengelytáv, illetve milyen a súlyelosztás és hol van a súlypont.

Egy kis kertitraktort csináltunk házilag. Farmotoros, hátsókerékhajtású és extrém kicsi tengelytávja van. A motor egy 12 lóerős Briggs & Stratton. Simán 2 kerekre áll, akár még 2.-ban is. :)

2013. júl. 16. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Ha maradunk egy M5-ös BMW-nél, melynek kissé megemeljük a hasmagasságát, de nem engedünk a keménységből, viszont puha keverékű ballongumit teszünk rá, nem túlfújva, akkor menne? :D


7!

Kíméljük meg egymást a balhéktól!


8:

Gratulálok a fűdöngölőhöz, iszonyat jól hangzik! :D

2013. júl. 16. 20:56
 10/11 Agytörzsi Prof. ***** válasza:
Nem valószínű, mert a súlyelosztás kb 50-50%. A tengelytáv kb 2,8m.
2013. júl. 16. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!