Egy benzines autót meddig szokás kihúzatni?
Én általában azt mondom, hogy a benzinest jobb láb függvényében valahol 2900-3600 között érdemes elváltani ez alá és fölé menni általában felesleges.
Viszont érdekes kivétel a saját autóm. Automata feltöltött benzines, ha nem nyomom neki, akkor városban 2200 körül elvált. Olyan hosszú áttételezésű a váltó, hogy 3000 fölé "pörgetni" max kettesben lehet városban, az is már csekkes . Érdekes egy elbszt megoldás :D
Hidd el, hogy 2500-2800 alatt felesleges váltanod, amikor gyorsulsz. Az más tészta ha lejtőn 50-nel mész le és alig érsz a pedálhoz. Akkor nem gond a 2ezer alatti fordulat. De amúgy gyilkolod vele a motort, ha mindig 2ezernél elváltasz. Nincs meg az a kenés ott még, amire szükség lenne akkora terhelés mellett. Mert terhelés az biztos van, mivel ugye nyomod neki majdnem tövig 5ösben, hogy 45-ről 50-re gyorsulj. Ha nem is jelentkezik még ez miatt semmi gond, akkor majd fog.
Szakember.
Te kérdező. Üresben tiltatod? Megint egy másik hülyeség. Na akkor segítek:
A szutykot amit ki kell égetni, nem üresben kell, sőt nem is gyenge gázadással magas fordulaton menet közben. Így nem fog semmi se kijönni. Terhelés kell. TERHELÉS.
Tehát lepadlózod gyorsulásnál (sebességhatárokon belül) úgy, hogy a padlót nyomatékcsúcs környékén adod (kb 3500-4000), majd padló tiltás alatt 1000 fordulattal, mert ott már úgysincs erő. Ez egy szuzukinál kb 3800-6200 kb. Így fog kijönni a lerakódott szennyeződés. Ne a szüleidre hallgass, ők ugyanúgy gyilkolják a motort. Aztán jöhet a köpködés, hogy mekkora szar ez a xy márka, mert elromlik.
Guruláskor se megyünk 1500 alá. Nem dízel ez. Tessék használni a 2500-4500 fordulattartományt. Hétköznapi haladáshoz tökéletes.
Pusztán az alacsony fordulattal használat nem gond, van, aki hímestojás módban, hamar elváltva használ speciel egy Yarist, de félmillió km-nél még semmi baja. Alacsony fordulaton hirtelen nagy gázt adni az ártalmas, amennyire én tudom.
Szerintem a jármű azért van, hogy úgy használjam, ahogy számomra logikus, nekem motorom van, de nekem is mondják, hogy nem jól csinálom, hogy nem szeretem pörgetni, úgyis kicsi motor. Nem érdekel, akkor pörgetem és hozom ki a max nyomatékát, amikor előzni vagy más miatt hirtelen gyorsítani akarok, normálisan nem. A párom is ott használja a motorját, ahol egyesek szerint nem szabad, még csak 124 ezer van a motorban, de nem hisszük, hogy akár dupla- vagy triplaannyinál probléma lenne az alacsony fordulattól... Nem logikus.
Ömlik? :D Egy 1.4-es motornál?
Mennyit mentek az autóval évente? Ha 10k alatt, akkor nem igazán kellene, hogy számítson 1-1.5 l plusz annak érdekében, hogy ne nyírjátok ki a motort.
Az autózás nem filléres játék. Amikor valaki úgy vesz autót, hogy filléreskedik, olyankor szoktak jönni a cikkek a generálhibás dízelekről, meg egyébmódon széthullott motorokról, mert a filléreskedés nem csak ebben nyilvánul meg, hogy alapjáraton közlekednek vele, hanem akkor már olajat se kell benne cserélni, majd csak akkor ha csörög a motor, láncot/szíjat is csak ha már elszakadt, és sorolhatnám még.
Egy autót gondozni kell, nem pedig csak menni vele.
Most nem mennék bele, hogy ezt kivitelezni magyarországi fizetésekből nem mindig lehet, de akkor ne csodálkozzon senki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!