Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A tuningolt TDI motorokkal...

A tuningolt TDI motorokkal mit szokás csinálni hogy ne füstöljenek?

Figyelt kérdés
Pl: egy mezei 3000 köbcentis dízelt feltuningolnak okádja a füstöt a turbo miatt, a BMW 550d 3.5Bar nyomáson megy, és semmi füst, igaz ez common rail
2013. jan. 28. 14:50
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Ha a mezei 3.000-es dízel tuning után okádja a füstöt, az a nagy tehetségű, önmagát tuningmesternek tartó kókler hibája. Ha ugyanis csak ész nélkül megemeli a turbónyomást és küldi hozzá a több üzemanyagot, hogy Izmos Miska lenyomja a passzáttal az integrát, akkor annak bizony füst lesz a vége. Viszont ha a tuningboxnál és a benzinkút parkolójában OBD-n át feltöltött, ki tudja mire írt programnál finomabb módszerekkel operál, akkor meg lehet oldani, hogy ne legyen gyárkémény az autóból. Csak kell hozzá legalább egy gázelemző, amivel be lehet lőni, hogy adott körülmények között mennyi üzemanyagot képes elégetni az autó.
2013. jan. 28. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
akkor a sok füstölő TDI motornak csak a türelem és a hozzáértés a hiánya?
2013. jan. 28. 15:06
 3/11 anonim ***** válasza:
Az én td-m csak addig füstöl picivel jobban, amíg hideg, mert addig az adagoló több üzemanyagot juttat a motorba.
2013. jan. 28. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Meg a pénz. Írhatnak rá olyan programot is ami az adott autó motorjának az egyedi paramétereit is figyelembe veszi, de ez drágább. Végeredményben meg a füstokádó TDI is mocskos jó, mert húz mint a vaddisznó. A bömbiben meg ha 3.5 bar nyomással dolgozik a turbó, akkor ott nem lesz hosszú életű a motor. Gyorsulási autónak jó, de hétköznapi használatra...

A régieket meg nem lehet programmal húzni, hanem az adagolóban kell az elemeket nagyobbra cserélni. Ha meg füstöl akkor mivan? Jobban szennyezi a környezetet, legfeljebb műszaki vizsgára tekernek a "füstcsavaron",oszt jóság van. Vizsga után meg vissza az egész.

2013. jan. 28. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
3 turbó van azon a BMW-n, nyitási sorrend: 1 kicsi 1000, 1 nagy 1500 és +1 kicsi 2500. Hát gyorsulása egy E39-es M5 ideje, tehát nem gyenge a jószág.
2013. jan. 28. 15:24
 6/11 anonim ***** válasza:

Az bömbi az nem Miskabá-tuning, az M550D-ről van szó. Gyárilag ennyire van tervezve, össze van hangolva a blokk ,a feltöltők és hozzá a befecskendezés is.



Ez az ami a "tekergyükmegaz egykilenctédéít" tuningbt kínálatából hiányzik, ott általában annyiból áll a teljesítménynövelés hogy "józsikám adunk neki turrbónyomást oszt megtekerjükaz adagolót is, aztá' mehecc gyorsúni a lámpáhó'" , aztán mikor a Józsi szól hogy úgy kormol mint a púposra pakolt Kamaz hegymenetben akkor jön a magyarázat hogy "jajjnefoglalkozáámárazzal, azé' kormol me' több benne az erő, E!".


De ezt már leírták előttem, ahogy a megoldást is, a műszeres mérésekkel behangolt vezérlőprogramot és az ehhez módosított töltőnyomás és befecskendezést is.

2013. jan. 28. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Hát egy 1.9es TDI 4-es golfot terveznék, ám nem PD TDI-t. 140 ló elég lenne dögivel, tehát turbó leömlő és kipufogórendszer stb csere teljesen felesleges nelle, szerintem.
2013. jan. 28. 16:11
 8/11 A kérdező kommentje:
lenne*
2013. jan. 28. 16:11
 9/11 anonim ***** válasza:
140lóerőhöz tökéletesen elég a gyári rendszer, ahogy írtuk az a lényeg hogy legyen hozzá egy rendes vezérlőprogram.
2013. jan. 28. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Sokszor nem azért kormol mert túl van húzva a turbónyomás, hanem azért, mert nyitott rendszer van fent, egr kiktatva, nagy csiga + 502 csúcsok és úgy a chip... nem feltétlen a kókler csippesek miatt füstöl az egykilenc :) sajnos persze sok esetben az a helyzet amiről beszéltek, kevesebb az amiről én :/
2014. jan. 31. 13:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!