Váltóolajat milyen gyakran szokás cserélni?
Mindig csak a motorolajról hallok,váltóolajról sosem esik szó.
Vagy csak automata váltókban van jelentősége?
A kéziváltók esetében már jó pár éve divat az élettartamkenés: a váltóolaj csereperiódusa olyan hosszú (több százezer km), hogy megegyezik az autó tervezett élettartamával. Vagyis elméletileg soha nem kell bennük cserélni az olajat (nem is nagyon lehet, mert se normális leeresztőcsavar, se szintjelző, se betöltőnyílás nincs, a különleges adalékolású olajok meg nehezen és drágán beszerezhetőek), a gyakorlatban viszont akik mégis megteszik ezt 100.000 km után, jelentős javulásról számolnak be a váltó működését illetően. Bizony még az olajipar sem tud csodát tenni, minden kenőanyag elhasználódik egyszer, a friss olaj meg általában jobb a használtnál.
Az automata váltókban jóval fontosabb az olajcsere, ezért ott szokott is lenni csereperiódus. Igaz, ott nem is egyszerű hajtóműolaj van (mondjuk ma már a kéziváltókban sem). A klasszikus, "olajkavarós" váltókban az ATF jelentős hő- és mechanikai hatásnak van kitéve (főleg a tengelykapcsolóban, ahol jut neki nyírás rendesen), ezért szokott neki lenni olajhűtője és cserélni kell bizonyos időközönként. A robotizált váltókban nem annyira súlyos a helyzet, de a biztonságos működés érdekében ott is elő szoktak írni valamilyen csereperiódust. A DSG-knél pedig az első generáció nedves kuplungos volt, ott gyakoribb volt a csereperiódus, a mostani, száraz kuplungos megoldásnál már ritkább intervallumot szabtak meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!