Kuplungfolyadékot szokás cserélni?
Ha "leugrasz" a kuplungról és szépen, lassan indul a motor, akkor vagy csúszik a kuplung, vagy nem zár össze elég gyorsan. Ha csúszik, azt egyszerű kiszúrni: ha a legfelső fokozatban, felengedett kuplung mellett hirtelen odahúzod a gázt és csak bőg a motor, akkor ez a gond.
Ha viszont nem, akkor a működtető hidraulikában akadnak problémák. Az elhasznált, elkoszolódott folyadékból a mocsok lerakódik a csövekben, furatokban, csökkenti a keresztmetszetükt, ezért lassabban lehet csak pumpálni a rendszerben a létyót. Így a munkahenger is lassabban dolgozik, később zár össze. Ezen kívül a kuplungban is használt fékfolyadék higroszkópikus tulajdonsággal bír: összeszedi a rendszerbe került vizet, hogy az ne okozzon korróziót. Ettől viszont csökken a forráspontja, nagy hőmérsékleten gőzbuborékok jelenhetnek meg benne, amik a folyadékkal ellentétben összenyomhatók, ezért rugalmasan viselkedik a közeg. Bár ez féknél sokkal gyakoribb, mert ott jóval nagyobb hőt kell elviselni a folyadéknak. Kuplungnál legfeljebb a blokk melege fűti a munkahengert, az kisebb terhelés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!