Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplungfolyadékot szokás...

Kuplungfolyadékot szokás cserélni?

Figyelt kérdés
Ha igen, akkor milyen időközönként? Motorkerékpár hidraulikus kuplungjáról van szó.
2013. jan. 13. 00:15
 1/6 anonim ***** válasza:
Nekem ugyan nem hidraulikus, de ha az lenne, én évente kicserélem. Jó, azért valljuk be, hogy én annyira szeretem a masinát, hogy olajat is cserélek évente, még akkor is, ha 2000 sem ment bele. Ha nem cseréled ki, az sem baj, de szerintem ne várj vele 3-4 évet.
2013. jan. 13. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Természetesen le kell cserélni. 2-3 évente ajánlott de egyébként mérhető a "víztartalma ".......
2013. jan. 13. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
És olyankor mi szokott történni, ha mondjuk már 6 éve nem volt cserélve? Hogyan reagál olyankor?
2013. jan. 13. 09:33
 4/6 anonim ***** válasza:
minden baja lesz, eltömődnek a furatok, szorulnak az alkatrészek és a többi, cseréld csak ki, nem tétel.
2013. jan. 13. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Tehát akár olyat is produkálhat, hogy nehezen zár össze a kuplung? Azaz, ha leugrok a kuplungról, akkor nem zár össze, és nem áll ki kerékre a motor, hanem szép elindul, mint egy automata váltós.
2013. jan. 13. 09:42
 6/6 anonim ***** válasza:

Ha "leugrasz" a kuplungról és szépen, lassan indul a motor, akkor vagy csúszik a kuplung, vagy nem zár össze elég gyorsan. Ha csúszik, azt egyszerű kiszúrni: ha a legfelső fokozatban, felengedett kuplung mellett hirtelen odahúzod a gázt és csak bőg a motor, akkor ez a gond.

Ha viszont nem, akkor a működtető hidraulikában akadnak problémák. Az elhasznált, elkoszolódott folyadékból a mocsok lerakódik a csövekben, furatokban, csökkenti a keresztmetszetükt, ezért lassabban lehet csak pumpálni a rendszerben a létyót. Így a munkahenger is lassabban dolgozik, később zár össze. Ezen kívül a kuplungban is használt fékfolyadék higroszkópikus tulajdonsággal bír: összeszedi a rendszerbe került vizet, hogy az ne okozzon korróziót. Ettől viszont csökken a forráspontja, nagy hőmérsékleten gőzbuborékok jelenhetnek meg benne, amik a folyadékkal ellentétben összenyomhatók, ezért rugalmasan viselkedik a közeg. Bár ez féknél sokkal gyakoribb, mert ott jóval nagyobb hőt kell elviselni a folyadéknak. Kuplungnál legfeljebb a blokk melege fűti a munkahengert, az kisebb terhelés.

2013. jan. 13. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!