Egy benzines autót meddig szokás kihúzatni?
Én 1.4-es Swiftet 1-be 30-ig, 2-be 60-ig, 3-ba 70-80, 4-90, de mivel nem gyakran haladok autópályán ezért 4 után váltok is fel 5-be, mert am. sokat fogyasztana.
Egy kezdő jogsis
Mivan? 1-esbe 30 ezret pörög a Swifted, négyesbe 90-et? Lazán nyomod. Vagy csak lusta vagy? :)
Egyébként elég érdekes taktika egyesben háromezerig húzatni, majd minél följebb kapcsolsz, annál tovább pörgeted. Értelmetlen, gazdaságtalan, barbárság. Az autó ne mfog jobban menni, sőt! Viszont többet zabál és hamar ki is nyírod a motort.
benzin nem diesel, nem jó neki az alacsony fordulat főleg ha közbe gyorsulsz. nincs elég olajnyomás és szépen kopnak a bütykök. Nem tudod úgy kihúzatni hogy baja legyen. nem lesz ettől hengerfejes, amúgy is van tiltás benne. (1.9-es szívóbenzinesemen 6300 rpm, de ott még üveghang, 4000 fölé nem szoktam vinni sose mert úgysincs erő.)
tiltást leeht érezni: kettesben padló, felpörög majd pirosnál a motorvezárlés visszavesz, nem engedi tovább pörögni.
Haználattól függ. Ha intenzívebben szeretnél gyorsulni, érdemes azért feljebb menni 2000-nél.
Aki a csapágy szétkooást írta, nem tudja mit beszél. Még jó hogy a 120 000kilométeres Suzukim nem tud olvasni, normál városi használatban nagyon sokszor szokott 2000 alatt lenni. 50-el haladni is 5.-ben szoktam, és semmi baja. A fogyasztás sem nő a másfélszeresére. A pillanatnyi fogyasztásmérő idegesítően gyorsan változik, a valós átlagfogyasztásról semmit sem árul el, de arra jó, hogy egyértelműen látsszon: minél magasabb fokozatban van az autó, annál kevesebbet fogyaszt.
Megkímélem az okoskákat a kötelező "de a fogyasztásmérő mindig hülyeséget mutat" kör megtételétől. A menet közben a diagnosztikai csatlakozóra dugott laptop is ezt igazolta.
Természetesen, ha menni kell, akkor nyomom neki, például gyorsítósávból besorolni az autópályára a maximális teljesítményhez tartozó fordulaton felváltva érdemes (ilyenkor egy jól áttételezett váltó a következő fokozatba a legnagyobb nyomatékhoz tartozó motorfordulatszámon "érkezik meg")
Én az 1.4-es mk1-es megane-t 3000-ig szoktam pörgetni általában. Az autót anyámék használták az utóbbi időben. Na ők már 2000-nél elváltanak...
Az autó eléggé el volt lustulva. Én a múlthéten meghajtottam 8-10 kilóméteren 3.-ban 100 körül, néha lelassítotttam és megint visszagyorsultam. (kihalt útszakaszon) Városban 1.-ben tiltásig, onnan egyből 3.-ba minden kereszteződésnél. (tehát városban 50-el mentem 3.-ban) Az autó azóta érezhetően jobban megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!