Mennyire szabad kihúzatni? (VW Polo)
Figyelt kérdés
Több helyről több dolgot is hallottam, mindegyik ellentmondása a másiknak... Egy valamennyire hozzáértőtől kérdezném, hogy egy VW Polo 1.4 TDI-t mennyire szabad húzatni? Ajánlatosabb kis fordulaton, vagy inkább nagyobbon használni?2013. jún. 9. 10:37
1/10 anonim válasza:
Mivel diesel, szerintem nem érdemes nagyon pörgetni, mert fölösleges, hiszen már naggyából alacsony fordulaton leadja a teljes nyomatékát, aztán már csak pörög. Legalább is szerintem.
2/10 A kérdező kommentje:
köszönöm, jöhet a többi válasz/vélemény
2013. jún. 9. 11:38
3/10 anonim válasza:
3-4000-ig nyugodtan. 130-nál mennyit forog? Addig simán.
4/10 anonim válasza:
Egy turbo dízel motort felesleges húzatni, hiszen 1800 körül már leadja a legnagyobb nyomatékot. 1800-2000 körül nyugodtan válthatsz. A lényeg, hogy a dízel tartósan nem szereti a 3000 fölötti fordulatot. Ez egy ilyen íratlan szabály.
Előzésnél persze elpörgetheted 3500-4000-ig. Komolyabb menet után ne állítsd le rögtön a motort, hanem hagyd egy fél percet visszahűlni a turbot.
5/10 anonim válasza:
4-es . Az érdekes lenne ,hogyha nem lehetne 120-130-al hajtani egy diesel motort,mert,hogy nem 2000-et forog ott az 1000%-ék.
6/10 anonim válasza:
Hát én ilyet sehol nem írtam! Nem is volt szó sebességről. Annyit mondtam, hogy 1800-2000 között lehet rakni a következő fokozatot. Autópályán nyilván többet fog pörögni mint 2000.
7/10 anonim válasza:
6-os. Tudok olvasni,és fel is tudom fogni. De te a saját írásodat nem érted. Biztos 70-75 éves emberke vagy. Mert a hozzászólássaid arra utalnak.
8/10 anonim válasza:
szabad pörgetni egészen leszabályzásig, csak nem érdemes... dízelben a hosszú lökethossz és a nagy kompresszió miatt alacsony fordulaton van "élet", minél tovább forgatod annál kevesebb nyomatéka lesz, hiszen rendszerint alul méretezett turbókat tesznek rá, ami már 1500-as fordulat körül teljes nyomáson tol, ezért nem érdemes pörgetni, mellesleg a fogyasztás sem lesz túl kedvező ha olyan fordulatokon használod mint egy benzinest
9/10 anonim válasza:
Geometriás turbó van benne, ami közel az alapjárathoz már működik. Ezzel nem azt mondom, hogy nem nyomni kell előzésnél, de nem azért mértékkel. Olyan 2800-3200 körül illik váltani.
10/10 A kérdező kommentje:
köszönöm!
2013. jún. 17. 21:19
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!