Pontosan miért is nem szabad katalizátoros autót betolni?
... azt nagyon sokan elmondják, hogy nem szabad - de indoklás sehol.
Mit csinál az indítómotor másképp a katalizátor szempontjából mint az ha kerékről van megforgatva a motor betolás által ?
Semlegesíti a kutya fülét semlegesíti :D A katalizátor egy marketingfogás ,az emberektől lehúzott pénz. Mit gondoltok milyen berendezés kell oda hogy az szűrjön is :D ... Mert az nem 30-50 ezerbe kerülne hanem a százat is kerülné (gondoljatok csak a modern gyárakra hány milliárdnál áll meg egy szűrőberendezés) ...
Kiadtok rengeteg pénzt egy olyan alkatrészért ami semmit nem ér ráadásul fémszűrők vannak benne ,fém szövet szerű anyagok meg tömőanyag :D , ilyen a motorom levegőszűrője is sűrű fém rács :D ...
Ha csak lemerült, nyugodtan be szabad tolni.
Ha annyi áram maradt az akkuban, hogy az AC-pumpa és a motorelektronika elinduljon, pár főtengelyfordulat után be fog indulni, tehát nem károsodik a katalizátor. Ha már ennyi sincs az akkuban, akkor se AC, se az injektorok nem működnek, nem fog beindulni, de a katalizátor nem károsodik, mivel ebben az esetben sem kerül bele túl sok elégetlen üzemanyag. Megölni a katalizátort pl. egy háomhengerezni kezdő négyhengeres motorral lehet, ha a háromhengerezés oka gyújtáskimaradás, de az egy másik történet.
"A katalizátor egy marketingfogás ,az emberektől lehúzott pénz. Mit gondoltok milyen berendezés kell oda hogy az szűrjön is :D ... Mert az nem 30-50 ezerbe kerülne hanem a százat is kerülné (gondoljatok csak a modern gyárakra hány milliárdnál áll meg egy szűrőberendezés) ..."
Azért nem mindegy hogy szűr vagy semlegesít. Az sem mindegy, hogy egy személyautó óránként eléget 4-6kg szénhidrogént, míg egy erőmű kazánonként 100-200 000kg-ot ( és az erőmű évente ezt 8760 órában teszi, míg egy autó évi 15 000km-rel és 40-es átlagsebességgel számolva nincs 400 óra ).
"Kiadtok rengeteg pénzt egy olyan alkatrészért ami semmit nem ér ráadásul fémszűrők vannak benne ,fém szövet szerű anyagok meg tömőanyag :D , ilyen a motorom levegőszűrője is sűrű fém rács :D ..."
Igen, a motorod levegőszűrője fémrács, aminek az a feladata, hogy a nagy szemcséjű retket kiSZŰRJE a levegőből. Amíg a katalizátorban különféle nemesfémek vannak, amik magas hőmérsékleten katalizátorként viselkednek. A vele érintkező nitrogén-dioxidot nitrogénné és oxigénné redukálják, a fennmaradó szénhidrogéneket és szén monoxidot pedig vízzé és szén-dioxiddá oxidálják. Na ilyet nem tud a légszűrőd.
Legközelebb figyelj oda kémia órán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!