Hogyan kell indítani egy 1.4 Opel Astrát?
Tudom, hogy egyesek kiröhögnek majd, de nem baj. Megérdemlem. Előre is elnézést a hülye kérdésért:D
Elöljáróban, az autó jó állapotú, a korához képest, nemrég ment át a vizsgán is és 1-2 hónapja volt egy "full" szervízen is (átnézés, olajszint, hűtő, szűrőcsere stb. minden feltöltve, kicserélve).
Szóval a minap megálltam kb. 3x a városban 10 percen belül, mert kerestem valamit (így 3x indítani is kellett az autót, ez még probléma nélkül sikerült is).
Majd a kocsival egy kereszteződésben lefulladtam és ezután elég nehezen tudtam beindítani a kocsit (ami kellemetlen egy kereszteződésben főleg ha neked kéne először indulni).
Szerintem én vagyok a barom, hogy a gázra lépek indításkor, ezeknél a modern kocsiknál elég a kulcsot elfordítani nem? Mert a katalizátor felszív(hat)ja a benzint vagy mi a fene... A megszokás nagy úr régebben más autóim voltak, ott kellet néha szivató, gázfröccs meg ilyenek, gondolom ezeknél az új kocsiknál már nem kell...
Ha tudtad, hogy nem tesz jót, akkor minek nyomtad a gázt?:D
A fulll szervízbe beletartozott az akksi ellenőrzése is? Mert lehet, hogy már gyengélkedik. Az indítózás elég nagy energia leadását igényli az akkutól, ha nincs jó állapotban akkor többszöri rövid időn belüli újraindítás már gondot okozhat, mivel nincs elég ideje a generátornak feltölteni.
"megszokás nagy úr régebben más autóim voltak"
Üzemmeleg motornál még egy zaporozsecnek is elég volt a kulcs elfordítása,nemtudom te miről beszélsz..
nem tudtam, csak most jöttem rá... korábban tényleg ilyen autóim voltak mint pl. Lada, ott kellett a gázfröccs:D az ember hozzászokik, hogy indítja a kocsit kulccsal, és utána/közben kell egy kis gázt nyomni, hogy ne fulladjon le... aztán nehéz a szokásokat elhagyni...
1 jó ideje nem volt már kocsim... elhalványodtak az ilyen emlékek, hogy nem kell gázfröccs.. meg mi az a katalizátor:D ezek a modernebb autók...:-D
a kérdésedre rátérve, teljes átvizsgálás volt (10e km-enkénti szervíz) gondolom hogy az akksit is megnézték, én inditásnál nem érzeztem hogy az akksi erőlködne vagy ilyesmi
itt jön amiért balek vagyok, mert biztos ami biztos levittük a szervízbe a lefulladás miatt és ott egy másik hiba derült ki, vmi EGR valve (szelep)-re computeres vizsgálat hibát... ez vmi kerámiabevonatú cucc ami a nem tökéletesen elégett benzingőzt mégegyszer visszaküldi a motorba újraelégetni vagy vmi.. szóval vmi természetvédelmi cucc
(de állítólag ez nem okozhatja az indítási hibát, csak azt, hogy néha rángathat a kocsi, ami hébehóba elő is fordul)
azt mondták rá 50euróért vállalják ez EGR szelep kitisztítását (vagy ugyanennyiért beszerelnek egy másik "használtat" amit előbb be kell szerezni kb. 50-60euró az is)
*"megszokás nagy úr régebben más autóim voltak"
*
*Üzemmeleg motornál még egy zaporozsecnek is elég volt a *kulcs elfordítása,nemtudom te miről beszélsz..
jólvan írtam a már a kérdésben is, hogy barom vagyok ...
azért mentségemre felhoznék pár dolgot
-volt 1 kismotrom is kb 1 évig, és az meg csak szívatóval+gázfröccsel indult és hozzászoktam ...
-meg előtte kb 5 évig nem vezettem autót csak alkalmanként...azóta vagyok külföldön
-bal oldai közlekedés is azért okoz némi stresszt
-ha évente 1x tudnak meglátogatni a szüleid mert külföldön vagy + épp egy új autóval fuvarozgatod őket az is okozhatja, hogy ideges vagy és hibákat vétesz
-a fenti leírásnál írtam hogy kb 3x álltam le, nos egyik esetben sem nyugodt parkolóhelyen hanem vagy "megállni tilosnál" vagy vmi forgalmas belvárosi helyen (rokkantkártyával) szóval ez is azért belejátszik, hogy idegeskedés volt... +egy kirándulásról jöttünk ... ok nem túl messziről csak kb. 3/4 órányi útról
satöbbi, satöbbi. ok ez mind nem mentség arra, hogy az ember feleslegesen ad egy pici gázfröccsöt indításkor, és elfeledkezik, róla, hogy bár tél van nincsenek minuszok, meg nem egy 12 éves ladát vezet, hanem egy modern kocsit... utána meg megrémül és ijedten rohan a szervízbe valamivel, ami nem is hiba hanem normális, mert "túlszívatta" a kocsit vagy vmi ilyesmi.... de hát ember vagyok, hibáztam, belátom, az vesse rám az első követ aki nem hibázott soha...
Az EGR a környezetvédelem miatt van. De nem úgy működik, mint ahogy azt te gondolod.
Mondom a lényeget. Egy benzines motor sztöchiometrikus keveréke 1/14,7. Tehát 1kg benzin tökéletes, maradék nélküli égéséhez 14,7kg levegőre van szükség. Ezt azért hívják sztöchiometrikus keveréknek, mert ilyenkor a legjobb a teljesítmény és fajlagos fogyasztás aránya. Viszont ilyenkor a legnagyobb az NOx kibocsátása is. Ami nem éppen tesz jót a környezetnek. Ezért van az EGR. Ez szépen visszavezet egy kis "kipufogógázt" a hengerbe, így csökken a károsanyag-kibocsátás. Tehát nem elégetlen cuccot vezet vissza...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!