SOS! Simsonomon a henger tőcsavarja elforog! Mit tegyek?
Ha még a gyári m6 os méretű, akkor ebben az esetben annó én azt tettem, hogy felfúrtam m8 as ra.
Természetesen mind a négyet, nem elég ilyenkor csak azt az egyet amelyikben megszakadt a menet mert nem fogod tudni azonos nyomatékkal meghúzni a henger csavarokat.
Van olyan lehetőség, hogy a motorblokkban az alsó menet m8, a felső, hengerfej felőli vége marad m6 os (lehet kapni ilyen tőcsavarokat), a másik lehetőség, hogy mindkét vége m8 as lesz, természetesen ilyenkor a hengerfej furatait is fel kell fúrni 8.2-8.5 mm re.
A motorblokk meneteinek a felfúrásához nem feltétlenül szükséges a blokkot teljesen szétszerelni, természetesen a hengert azt le kell venni, és a forgattyús házat nagyon le kell zárni, hogy a munkálatok alatt ne kerülhessen bele fémforgács.
Ha nem teljesen vagy otthon a megvalósítás műszaki oldalával, akkor ezt a műveletet bízd hozzáértő szakemberre (gépműhely) mert ha el b @ szod akkor jó eséllyel dobhatod a belső motorblokkot.
Természetesen van egyéb megoldás is, de ez a legegyszerűbben megvalósítható.
Jól írta az előző
De
"Természetesen mind a négyet, nem elég ilyenkor csak azt az egyet amelyikben megszakadt a menet mert nem fogod tudni azonos nyomatékkal meghúzni a henger csavarokat. "
Ez csak egy simson
És a nyomatékra húzás inkább érzésből illetve erőkar adja meg. (vagy nyomatékkulcs) Én feleslegesnek érzem az összeset felfúrni m8ra, főleg úgy ha a csak az alja lesz m8 felül meg m6. Úgy még egyformák lesznek ugyebár az anyák is
"Ez csak egy simson
És a nyomatékra húzás inkább érzésből illetve erőkar adja meg. (vagy nyomatékkulcs) Én feleslegesnek érzem az összeset felfúrni m8ra, főleg úgy ha a csak az alja lesz m8 felül meg m6. Úgy még egyformák lesznek ugyebár az anyák is"
Kedves 2. válaszoló a szavaidból arra következtetek, hogy te is egy sufnituning "mester" vagy.
Nincs olyan, hogy "Ez csak egy simson" nem a motor márkája határozza meg a munka prcizitását.
Egy SIMSON-t is ugyanolyan precizitással kell szervizelni mint pl egy YAMAHA-t ahhoz hogy hibátlanul, gond nélkül hosszú távon üzemeljen, ha nem igy áll hozzá a későbiekben nagyon sokat fog bosszankodni miatta.
Továbbá ez esetben ha nincs kicserélve az összes tőcsavar, akkor a külömböző keresztmetszetekből, és az esetleges anyagminőség eltérésekből adódóan, (mert azt senki nem tudja garantálni, hogy a kicserélt tőcsavar is azonos anyagminőségű a benne lévőkkel) a tőcsavarok különböző mértékben fognak hőtágulni, ezért nem lehet majd egyenlő mértékben utánhúzni a csavarokat, ami azt fogja eredményezni, hogy a henger és a hengerfej között tömítetlenség lesz (ki fog fújni) ami jobb esetben "csak" bosszúságot és komoly teljesítmény csökkenést fog eredményezni, rosszabb esetben (hosszabb távon) hengerfej cserét.
Ezért illik -kell- mindig egyszerre cserélni az összes tőcsavart (mint ahogy a többhengeres motorokban a gyújtógyertyákat is mindig egyszerre kell cserélni függetlenül attól, hogy csak, mondjuk csak egy ment tönkre, de a másik három még jó lenne.
Ja és mégvalami, hengerfej csavarokat soha nem érzésre, mindig nyomatékkulcsal húzunk meg!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!