Milyen jogsival vezethetek 750 köbcentis 74 kw teljesítményű motort?
Illetve orvosi vizsgálatra sem kötelező menned - ha nem adsz le másik orvosi papírt, akkor automatikusan a mostaninál szereplő eü. alkalmasság dátuma fog bekerülni.
A többiben maradéktalanul igaza van a kollégának, elsősegélyen (illetve az orvosi alkalmasságon amit írtam) kívül minden kell.
Egy dolog a jogsi ára, amit szerintem 100-120e környékén lehet abszolválni - manapság már kötelező a védőfelszerelés és ha jól tudom szigorúan veszik: ha kérsz is kölcsön ezt-azt, rögtön számolhatsz egy sisakkal és egy pár kesztyűvel legalább. Sisak 30e felett (750-es gyorsaságira a 30e környéke nagyon a legalja), meg egy pár kesztyű úgy 10e környéke.
Kezdőként, ha mégcsak robogón sem ültél, akkor nagyon óvatosan kell belekezdeni - a legtöbben, akik tizenévesen mindenféle rissz-rossz segédmotorkerékpárokkal elkezdik, azok már átélik az olyan apróságokat, amiket neked ilyen erő mellett kell megtanulni. Nem lehetetlen, de itt kicsivel az, amikor kapaszkodsz a kezelőszervekbe, hirtelen gyorsítasz kis sebességnél, elkezdesz hátracsúszni és emiatt egyre jobban húzod a gázt - nem természetes reakció elengedni a gázt, ezt is tanulni kell.
Van olyan haverom aki még 14 sem volt, amikor a Simsonja végighúzta a fél falun (pontosabban 400 métert, a T-elágazásig, ott az árok megfogta) emiatt. Ha ezt elképzeled 74 kW mellett, akkor beláthatod, hogy bizony vannak veszélyei.
De végülis azért 24 év a korhatár, mert feltételezik, hogy ilyenkorra már megkomolyodott annyira az ember, hogy nem csinál butaságokat.
/sarcasm on
Szerintem nyugodtan kezdjél hayabusával, mit neked az a 100 ló, a nagyok 200-al kezdenek...
/sarcasm off
Komolyra fordítva a szót, szerintem te teljesen hülye vagy. Dicséretes, hogy szívesen lennél szervdonor, de azt javaslom inkább gondolt át még egyszer ezt a motorra ülök dolgot. Ha valaki ekkora erejű, és valószínűleg hatalmas tömegű motorral kezd motorozni, az nagyon csúnya véget szokott érni általában... Ha semmi tapasztalatod nincs, egy óvatlan gázfröccs a kanyarban és repülsz. Én 12 év motorozás után próbáltam ki egy 750-es 120 lovas gyorsaságit először... hát az életösztön miatt 6 ezer fölé nem mertem pörgetni, piszkosul jó volt, mikor leszálltam remegett minden porcikám az adrenalintól pedig nem mentem 80-nál többel, és nekem már nem volt új dolog a motorozás annyi év után... ráadásul én télen-nyáron, havon, jégen is motoroztam fiatalabb koromban, imádtam gépészkedni meg tojáson lépkedni a gázzal-fékkel, de ennek nem mertem meghúzni...
A 750-es 74KW-os motor nem hiszem, hogy gyorsasági, inkább valami túra vagy hasonló. Azok meg nem szoktak olyan vadak lenni.
Innentől kezdve az hal meg rajta, aki hülye. De az egy 50-es p0csköszörű mákdarálón is befekszik a busz alá, ha úgy vezet.
Nyilván az 50-essel is meg lehet halni, csak nem feltétlenül az első bátrabb gázfröccsre...
750-es 100 lovas motorok:
azért egy ZXR nem az a tipikus szelíd túra motor szerintem... De mindegy nem az én életem, nem fogok vitatkozni rajta, főleg nem egy olyan emberrel aki szerint egy 100 lovas motoron hülye aki meghal... te vagy 30 éve vezetsz és kisujjból megy minden, vagy még a büdös életbe nem ültél ilyen gépen és azt gondolod, hogy olyan egyszerű mintha egy simsonon ülnél...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!