Igaz az, hogy vannak olyan autógyártók, akik csalnak a kilométerórával?
azt hallottam,hogy így viszik le a fogyasztást. hogy 90 méternél már fordul 100-ra az óra!
nem mérte ezt még le a totalcar? :)
Egy kis korrekció, csak mert tudom hogy hogy működik egy sebességmérő egység.
A hagyományos spirálos km óráknál a mutatót egy rugó tartja alapállásban. A spirál végén lévő kis tárcsa külsején lévő mágnes minden fordulatával egy pici forgatónyomatékot fejt ki a mutatóra. Így tehát ha kellő fordulatszámmal forog a spirál, a mutató kimozdul. Minél nagyobb a spirál fordulatszáma, annál többször hat ez a pici forgatónyomaték a mutatóra, ami így nagyobb mértékben tér ki. Ez nem fix kapcsolat.
Ami fix, az a fogaskerék áttétel a spirál és a km számláló közt. Ez úgy általánosságban egy ezres áttétel, tehát a km számláló első számának egy teljes körbefordulásához ezer spirál körbefordulás kell. Ez fix kapcsolat.
Ezért lehet eltérés mondjuk akkor ha picit erősebbre lőtték be a mutató visszatérítő rugóját. És lehet hogy gyári kerékméret használata mellett csak pár százalékot téved a km számláló ugyanebben a kocsiban.
Tehát ezekből következik hogy csak a kerékméret változtatásával tudsz csalni a mért értékeken. (na meg a kerék nyomásával :D)
Az elektromost pedig úgy programozzák ahogy akarják a gyárban... Sőt, gyanítom van olyan cucc is néhány fedélzeti számítógépen, amibe ha bepötyögöd az aktuális kerékméretet, akkor azzal korrigál a mutató és számláló. De lehet hogy ehhez csak szervizek férnek hozzá, nem tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!