Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért hírhedtebb a turbó mint...

Miért hírhedtebb a turbó mint a kompresszor?

Figyelt kérdés

Ugye a turbó csak magas fordulatszámon lép működésbe, de a kompresszor már kis fordulatszámon is. De az emberek mégis jobban szeretik, és jobban ismerik a turbót, pedig egy verseny kompresszornak is van legalább olyan jó hangja, mint egy turbónak (pl a Mercedes CLK GTR). És a rally-ban is ha kompresszorost használnának akkor nem kellene az ALS.


És egy másik kérdés, ha tudja valaki kérem erre is válaszoljon: Miért van az, hogy az ikerturbó és a sima turbó között nincs akkora különbség? Az ember azt hinné, hogy ha már két turbó van bent, akkor a teljesítmény is kétszer akkora lesz.

Köszi!



2013. máj. 17. 13:42
 1/10 A kérdező kommentje:
jah és olyan miért nincs, hogy mind a kettő egyszerre?
2013. máj. 17. 13:43
 2/10 anonim ***** válasza:
100%

mert a kompinál sokkal több energia veszik el, a turbó meg csak akkor tölt és annyit amennyit kell, megbízhatóbb.


amúgy az van bi és dupla, egyiknél vagy egy kisebb, ami alacsony fordulaton tölt, a másik meg magasabbon, de van hogy két ugyanakkora, és egyik a fele henger, másiké a másik fele. (3-3, 4-4 stb)

2013. máj. 17. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 Fuuton ***** válasza:
45%
Egy turbó és két turbó között azért nincs akkora különbség, mert ugye a kipufogógáznak két turbinát kell megforgatnia, másrészt mert az egy turbó által a motortérbe juttatott oxigén már amúgy is jelentős mértékű, így még egy turbó már nem segít olyan sokat.
2013. máj. 17. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 Fuuton ***** válasza:
45%
tehát a teljesítmény nem lineárisan nő a turbók számával, pl. két turbó az dupla olyan jó, mint az egy, hanem logaritmikiusan változik.
2013. máj. 17. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

A kompresszort a motornak kell meghajtania, a turbó pedig a már semmire sem használható kipufogógázzal működik.


A biturbós motoroknál nem azért van 2 turbó hogy dupla akkora legyen a teljesítmény. Van egy kisebb turbó ami alacsony fordulaton tölt, és van egy nagyobb ami magas fordulaton. Így a motor már alacsony fordulatról is húz és csökken a turbólyuk is.

2013. máj. 17. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
köszi a válaszokat, mentek a zöldek!
2013. máj. 17. 14:53
 7/10 anonim ***** válasza:
Emlékeim szerint a Volkswagen-ekben van (v. volt) turbo + kompresszor egyszerre - talán a TFSI-kben.
2013. máj. 17. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
54%
A 2, 5 válaszoló már leírta a lényeget, én már csak azt kérdezem, hogy tudod-e mi a különbség a hírhedt és a híres között?
2013. máj. 17. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
ha brutál tuningot csinálnak egy szívómotoros autóba, ott szoktak alkalmazni kompresszor-turbó kombinációt, de az úgy áll össze, hogy sosem dolgoznak együtt, direkt túlméretezik a turbót, hogy a szokásosnál sokkal magasabb fordulaton dolgozzon, addig a kompresszor látja el a dolgát, viszont ahogy el kezd tolni a turbó, a kompresszor lekapcsol
2013. máj. 17. 17:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"Ugye a turbó csak magas fordulatszámon lép működésbe, de a kompresszor már kis fordulatszámon is."

Már az első mondat is butaság. Normális beállítások mellett ( értsd: utcai autó ) mindkét feltöltő már alacsony fordulaton is tölt. Turbós benzineseknél akár 2000rpm-en is elérhető a legnagyobb nyomaték, míg a kompresszoros C180, C200-as W203-ak is leadják a max nyomatékot már 2500-as fordulatnál.


"Miért van az, hogy az ikerturbó és a sima turbó között nincs akkora különbség?Az ember azt hinné, hogy ha már két turbó van bent, akkor a teljesítmény is kétszer akkora lesz."

Az okos ember pedig azt hinné, hogy azonos hatásfok mellett kétszer annyi üzemanyagból lesz kétszer akkora teljesítmény, nem két feltöltő miatt :P

A sima egy feltöltős megoldás és az iker turbó között pedig van különbség. A leglényegesebb az a turbólyuk. A versenysportban ezt ki lehet küszöbölni az ALS-sel, viszont utcán ez egy két hónap alatt gallyra vágná a katalizátort... Az egyik megoldás a problémára a változó geometriájú turbófeltöltő használata. A másik, és régebbi módszer a twin-turbo megoldás, amikor több, de kisebb turbófeltöltőt használnak párhuzamosan. Kisebb feltöltő >> hamarabb felpörög >> kisebb turbólyuk. Egyik megoldás sem olcsó. Talán a két feltöltő olcsóbb volt a VGT hajnalán, ma már nem biztos.

2013. máj. 17. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!