Miért hírhedtebb a turbó mint a kompresszor?
Ugye a turbó csak magas fordulatszámon lép működésbe, de a kompresszor már kis fordulatszámon is. De az emberek mégis jobban szeretik, és jobban ismerik a turbót, pedig egy verseny kompresszornak is van legalább olyan jó hangja, mint egy turbónak (pl a Mercedes CLK GTR). És a rally-ban is ha kompresszorost használnának akkor nem kellene az ALS.
És egy másik kérdés, ha tudja valaki kérem erre is válaszoljon: Miért van az, hogy az ikerturbó és a sima turbó között nincs akkora különbség? Az ember azt hinné, hogy ha már két turbó van bent, akkor a teljesítmény is kétszer akkora lesz.
Köszi!
mert a kompinál sokkal több energia veszik el, a turbó meg csak akkor tölt és annyit amennyit kell, megbízhatóbb.
amúgy az van bi és dupla, egyiknél vagy egy kisebb, ami alacsony fordulaton tölt, a másik meg magasabbon, de van hogy két ugyanakkora, és egyik a fele henger, másiké a másik fele. (3-3, 4-4 stb)
A kompresszort a motornak kell meghajtania, a turbó pedig a már semmire sem használható kipufogógázzal működik.
A biturbós motoroknál nem azért van 2 turbó hogy dupla akkora legyen a teljesítmény. Van egy kisebb turbó ami alacsony fordulaton tölt, és van egy nagyobb ami magas fordulaton. Így a motor már alacsony fordulatról is húz és csökken a turbólyuk is.
"Ugye a turbó csak magas fordulatszámon lép működésbe, de a kompresszor már kis fordulatszámon is."
Már az első mondat is butaság. Normális beállítások mellett ( értsd: utcai autó ) mindkét feltöltő már alacsony fordulaton is tölt. Turbós benzineseknél akár 2000rpm-en is elérhető a legnagyobb nyomaték, míg a kompresszoros C180, C200-as W203-ak is leadják a max nyomatékot már 2500-as fordulatnál.
"Miért van az, hogy az ikerturbó és a sima turbó között nincs akkora különbség?Az ember azt hinné, hogy ha már két turbó van bent, akkor a teljesítmény is kétszer akkora lesz."
Az okos ember pedig azt hinné, hogy azonos hatásfok mellett kétszer annyi üzemanyagból lesz kétszer akkora teljesítmény, nem két feltöltő miatt :P
A sima egy feltöltős megoldás és az iker turbó között pedig van különbség. A leglényegesebb az a turbólyuk. A versenysportban ezt ki lehet küszöbölni az ALS-sel, viszont utcán ez egy két hónap alatt gallyra vágná a katalizátort... Az egyik megoldás a problémára a változó geometriájú turbófeltöltő használata. A másik, és régebbi módszer a twin-turbo megoldás, amikor több, de kisebb turbófeltöltőt használnak párhuzamosan. Kisebb feltöltő >> hamarabb felpörög >> kisebb turbólyuk. Egyik megoldás sem olcsó. Talán a két feltöltő olcsóbb volt a VGT hajnalán, ma már nem biztos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!