Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A turbó vagy a kompresszor a...

A turbó vagy a kompresszor a jobb?

Figyelt kérdés
2010. jan. 21. 14:58
 1/9 anonim ***** válasza:
0%
Szerintem a kettő-ugyanaz.
2010. jan. 21. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
Dehogy ugyanaz:) Kompresszor általában szíjjal van hajtva, a turbót meg a kipufogógáz hajtja. Kompresszor egyenletesebb erőt ad, turbo hirtelen adja le.
2010. jan. 21. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
mik a szempontok?
2010. jan. 21. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

ez a kérdés már volt, de itt a válasz, ami a legjobb szerintem


Nos, benzines

Hál istennek a fejlett technika lehetővé teszi, hogy mind a kettőt használjuk örvözzük, duplázzuk triplázzuk stb stb.


Nos akkor a benzin..

Én 1800ig kompresszor 1800 és 2000között 1 utánna 3000nél már két turbó 3000\4000 felett pedig egyértelműen megint kompresszor.


Indoklás:

a kis köbcentis autókat "pörgetni kell" hogy menjen, épp ezért előnyös ha valami már nagyon alulról segíti a motort erőre kapni, ezáltal azonban a gyártási költségek jelentősen megnőnek (nem örülnénk neki ha mindent mini Cooper S árban mérnének ugye?) Ezekmellett tagadhatatlan előny hogy ezek a kisköbcentis komresszoros benzinesek jóval kiszámíthatóbbak lennének mint a turbós társaik. Nem éreznénk a hátbavágást hisz egyenletesen jön az erő. Ezáltal nem kellene "forgatni" őket hogy megjöjjön a kívánt teljesítmény egy egy kényes szituáció megoldásához.

1800 ccm felett azért már érezhetően erősek azok a szívó benzinesek, itt a turbó tényleg a gyártók és a PR managerek számháborúihoz megfelelő, hisz úgy és annyira lehet pumpálni ezeket a motorokat ameddig nem szégyellik (ugye azok az egymásra licitálások a gyárak között) ezekmellett kétségtelen, hogy a potenciális vásárlók egy mai átlagban 160 lovas kétliteres szívó benzinessel kényelmesen elautóznak, nos ugyanez a benzines turbóval 300 lóig vihetó, ám ezt a 300 lovat abszolút felesleges kihasználni minden pillanatban (remélem érződik a különbség a kis és a nagyköbcenti között) így adott esetben nyugodtan lehet haladni a turbólyuk tartományban ahol nincs vagy legalábbis nem akkora a töltés hogy jelentősen megnövelje a fogyasztást.

3000köbcenti felett általában azért már ellustulnak a motortok, itt MÁR felesleges pörgetni őket a megfelelő erőért, így megintcsak célszerű egy azonnal (éles váltás nélkül kapcsoló) kompresszor beépítése, hisz kevés kívételtől eltekintve (BMW M3 V8 és M5\M6 v10) ezeket a motorokat nem nagyon szokás 6000 főlé pörgetni


A dupla turbó egy nagyon okos találmány ami pont a kompresszor kizárását szolgálja ebből a játékból, EURÓPÁBAN. viszont van az a köbcenti tartomány ahol már nem lehet elég nagy és elegendő mennyiségű turbót használni, (lásd amerikai nagyvasak) így a felsőbb benzines kategóriákban (big block, v8 v10 v12 etc ) már egyértelmű a kompresszor fölénye a turbóval szemben.


Kívételt képeznek ez alól a Wankel rendszerű benzines autók (mazda RX széria) amikre elképesztően nagy turbókat is lehet szerelni, mivel a kipuffogó gázuk nagysebességű és forró.


Átlagban elmondható, hogy a turbó és a kompresszor két külön játszótér.

a turbóval tetszőlegesen bármekkora teljesítmény elérhető (a motor esik maximum szét) amíg a kompresszorral csak egy adott teljesítmény maximum érhető el, igaz annak nagyrésze folyamatosan rendelkezésre áll.

2010. jan. 21. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Csak érdekelt.
2010. jan. 21. 15:30
 6/9 anonim ***** válasza:
Szívó. :) Abból művészet minél nagyobb teljesítményt kihozni. Ez a kényszerlélegeztetés olyan fauvés. :) Egyébként ha már muszály, akkor csigusz. :)
2010. jan. 21. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:

Lenne egy kérdésem...

az mijen fajta turbo vagy kompresszor,ami némelyik kamionban van,vagy pl a most wantedban a bmw m3 gtr ben van benne(sipolós furcsa hangja van...)

2010. júl. 19. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 bmwe30turbo válasza:
a sipolás amit hallasz az a szivás hangja amit a turbó csinál,és a hidegkirázós vissza szisszenés pedig a a lefujószelep(blow of valve)
2010. okt. 1. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
lehet egyszerre turbó meg kompresszor
2010. okt. 9. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!