Szerintetek ez megfelelő lenne első autónak?
BMW 540i lenne a választott típus.
Már két éve van jogosítványom, ezalatt több mint tízezer kilómétert vezettem le a családi Daewo Kaloson, és szeretnék egy komoly autót, nekem nem az évjárat számít, hanem szeretnék egy olyan autót, ami régen is presztizs volt, és még ma is megállja a helyét, másodsorban nem kell váltogatnom és ordíttatni a motort előzéskor országúton.
Dízelt biztos nem veszek se 525d-t, sem 530d-t, van pénzem tankolni először is, másrészt pedig benzin párti vagyok.
Az 540i azért fix, mert szinte még olcsóbb is mint az 530i, 528i, stb, a nagy fenttartási költségei miatt.
Itt jön képbe az, hogy 1 éve autószerelő vagyok, annak is tanultam szakiskolában, és az évek folyamán összegyűjtögettem magamnak másfél millió forintot.
Mivel ugye átírva, befizetve a teljesítményadót, és mindent kb 1 misi, még marad pénz bőven a szervizelésére.
Szüleimet nem akarom megkérdezni erről, azért érdeklődöm itt, hátha sikerül megerősíteni a döntésemben egy hozzáértőnek.
Az a baj, hogy nekik az autó használati tárgy, ami elviszi őket A ból B pontba, nekem viszont többet jelentenek annál, főleg, hogy BMW rajongó vagyok már kiskoromtól kezdve.
Szóval ha megtudnák hogy több mint 4000 köbcentis v8 autóm van, biztos beutaltatnának a pszihiátriára :D
Csak ne autómata váltósat vegyél pár ok hogy miért ne
1 sokkal drágább az autüómata váltók javítása
2 elveszi azt az élményt amiért ilyen nagy motorú benzintemetőt akarsz venni
Inkább keres egy manuális váltósat ez az autümata váltós nem véletlenűl ilyen olcsó ha még 1-2 évvel idősebet is veszel de csak manuális váltósat mert dög unalom lesz vezetni az autómatát
Az rendben, hogy autószerelő vagy, nyilván kisebb dolgokat meg tudsz csinálni rajta.
De pl, ha a váltója megadja magát, ezt nem fogod tudni megcsinálni, ahhoz specialista kell, meg eszközök. (Nem csak csavarhúzó, és kalapács) Ismerősömnek egy 730 automatája van, pont beadta a váltó az unalmast, 250 ezer Ft-ja bánta. El nem tudja adni az autót, mert nem kell senkinek.
Ebben nem tudom milyen motor van, de a pl az újabb motorokat csak úgy tudod szétszedni, ha van gyári szerszámod hozzá. Amit persze aranyáron mérnek. Pl 3 db vezérlésrögzítő vasdarab(!) 210 ezer Ft.
Vagy ha megszivat a motorvezérlő?
Otthon hogy nézed meg hogy mi a hiba?
Ráadásul ez már tele van mindenféle elektromos bizbasszal, amit javítani nem lehet csak cserélni. Szintén aranyáron. És szeretnek is meghibásodni rendesen.
Nem lebeszélni akarlak, de ezek igazi pénztemetők. Jobban járnál ha lottóznál, mert ott megvan az esélye, hogy nyersz. Itt csak veszthetsz.
De a te pénzed, azt teszel vele, amit akarsz.
Ha már mindenképp BMW-t akarsz, vegyél valami régebbi 3-ast, azt könnyebb szerelni. Olyanok is vannak nagy motorral. Csak ne a kínálat legaljáról válassz.
Az első esős időben felfogsz vele csavarodni egy útszéli fára, vagy villanypóznára...
Ne csak a benzin pénzt nézd, hanem a szerelést is. Hiába vagy autószerelő, az alkatrészek neked is ugyan annyiba fognak kerülni, mint másnak. Plusz már maga az átírása is több, mint 150ezer Ft! XD BMW + presztízs, de ez akkor is egy benzintemető.
miért tekerednék fel vele?
itt is simán megfogta a sofőr:
Te már úgyis eldöntötted magadnak, hogy ezt az autót fogod venni (azóta talán már meg is vetted), csak azért tetted fel a kérdést is, hogy bizonygasd magadnak, hogy igazad van.
Szerintem: azt írod, egy komoly autót akarsz - komoly autóhoz meg komoly pénztárca dukál, ami neked nincs - komoly félretett pénzed van, de abból csak ideig-óráig fogsz tudni autózni. Értelmes ember nem közlekedik spórolt pénzből - racionális érveket nem tudsz felmutatni az autód mellett. Szívem szerint én is vennék egy Lotus 7-t vagy egy Ferrarit de észérveket nem tudok felhozni mellette. Inkább vegyél egy olyan autót, ami segítségedre lehet az autószerelői szakmában és majd ha nem a megtakarított pénzedhez kell hozzányúlni az autóvásárláshoz/szervizeléshez, akkor gondolkozz el ilyesmin...
"miért tekerednék fel vele?
itt is simán megfogta a sofőr"
Utolsó mondatok halál előtt című sorozatba is mehetne ez az aranyköpés.
#6. vagyok.
Nem rossz indulatból írtam. De ez az autó tényleg annyira erős, hogy egy vizesebb , csúszósabb úton még a kipörgés gátló sem biztos hogy fog rajtad annyit segíteni, hogy egy ilyen megcsúszást megfelelően korrigálj. OK, hogy több, mint 10ezer km-t vezettél, de azért egy Kalos, meg eközött van némi különbség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!