Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell sebességet váltani?

Hogyan kell sebességet váltani?

Figyelt kérdés
2 hónapja szereztem jogosítványt B kategóriából. 5 tagú családunk van ezért vettünk 3 éve egy Opel Combo Tourt 1.2 CDTI. Az autó kasznia kicsivel több mint 1 tonnás. Tehát meglehetősen kicsi a motor és elég nagy a karosszéria. Szerintetek sebesség váltás előtt mekkora fordulatra pörgessem a szerkezetet és a gyorsítás milyen mértékű legyen körülbelül,(úgyértem milyen hosszú úton pörgessem és milyen intenzitással) hogy ne kínozzam a motort. Mostanában feketén szokott füstölni, (az elmúlt 2-3 hétben én vezettem) ez lehet attól, hogy 1700-1900as váltottam és rövid úton intenzíven gyorsítottam ? Valami vezetésteknikai alapötletet tudtok adni a sebességváltás kapcsán, amit saját tapasztalatotokból tudtok?
2009. szept. 29. 17:06
 1/9 anonim ***** válasza:
56%
Ugyebár dízel autóról beszélünk.3000 alatt ne igazán váltsál.De ne legyél ráakadva a ford.szám mérőre.íez érzésre megy.Buuuuuuuuúúúúúú és amikor már nem húz olyan faszán mint az előbb akkor váltasz.És nem spóroljál ilyen nőies váltással(1-es koppig kihúzza szóval ilyen dingdingdingding ig és 3-asba rakja.Motor és váltóölő.Jó váltogatást és sok balesetmentes kilométert.
2009. szept. 29. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
A fekete füst a turbó hibájára is utalhat, vagy arra, hogy túl alacsony fordulattartományban használod, vagy épp ellenkezőleg, túl magasban. Tudnod kell, hogy a dieselt nem ugyanúgy vezetjük, mint a benzinest. Nem szabad pörgetni, nem ajánlott a csikorgó kerekekkel való kigyorsítás, semmi agresszív vezetés, gondolj úgy rá, hogy egy teknőst veszel rá gyorsításra :). Próbáld 1500-2500 között tartani a fordulatszámot.
2009. szept. 29. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Csatlakoznék az előttem szólóhoz, ne pörgesd túl a vasat, nem szereti a diesel, úgyis leadja a max. nyomatékot alacsonyabb tartományban 1500 alatt nem érdemes haladni vele, ott küszködik a motor, a turbo is valahol itt kapcsol be, 3000fölé megint nem érdemes menni, ha hosszú távon akarod használni, az nem baj ha néha néha tovább pörög(pl. előzés) csak tartósan ne használd magas fordulatszám tartományban.

A fekete füst.. attól függ mennyire füstől, a dieselek azért füstölögnek,ha komolyabban elkezd füstölni, azt mindenképpen meg kell nézetni

2009. szept. 29. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nem mondott hülyeséget az első válaszadó neked: a mai dízelek turbói változó geometriásak. Ez egy mechanika, ami szűkíti a keresztmetszetet kis fordulaton, ahol kicsi a kipufogógáz mennyisége, miáltal: szűk keresztmetszet=nagyobb áramlási sebesség=felpörög a turbó és jobban húz az autó. Ugyanez nagyobb fordulaton kinyílik, hogy az immár nagyobb mennyiségű gáz távozását ne akadályozza, itt már a hagyományos turbó is jól töltene. A dolog hátulütője, hogy aki nem pörgeti kellően, annak lekormolódik ez a mechanika és beszűkül a mozgástartománya.

A dízelt is lehet pörgetni, semmi baja nem lesz: átlag 4500-5000 körül kezdődik a piros mező (ugye?) Kresz-műszakból mit tanultál a gazdaságos üzemről? 1/3-2/3-ad fordulat között, nemde? 4600-1000 (alapjárat)= 3600 /3 = 1200 Normál tartományod tehát 1000+1200 és 1000+(2×1200) azaz 2200-3400 között. A takarékoskodást azzal valósítod meg, ha nem padlózod el gyorsításkor, hanem viszonylag lassan tolod neki. Többet fogyaszt, ha padlón 2000-nél elváltogatsz, mintha lágyan tolod 3-3500-ig.

Hidegen én nem járatom, hanem azonnal indulok. 2000-2500 max fordulat, de nem ahogy bírja, hanem annál lassabban (ez a turbót is kíméli, nem úgy mint alapon pöfögve a sok korom).

A helyedben 1-2 heti 1 alkalommal alaposan megjáratnám 10-15 percben a turbó geometriáját (max 4-4500-ig akár), itt és a tempós haladás után arra ügyelj, hogy leállítás előtt legyen pár perc nyugis haladás, hogy visszahűlhessen a turbó.

2009. okt. 1. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
A fentiek úgy 55000 km tapasztalatai egy 260+ ekm-t futott autóval.
2009. okt. 1. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
nem a turbó hibától füstöl egy dízel. hanem az elégetlen üzemanyag. szóval hogyha jobban nyomod a gázt, mint amennyire feltud pörögöni, akkor füstöl, nem turbóhiba miatt.
2009. okt. 27. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim válasza:
A dízel autóknál főleg a 2005-nél régebbieknél természetes hogy egy bizonyos kilométer után elkezdenek füstölni. De ettől még valami hibás lehet. [link] itt megtalálod a lehetőségeket. A váltásról meg annyit, hogy ahány dízel annyi vezetési stílus. Az Opelokat általában alacsonyabb fordulatra tervezik míg a bmw-ket toyotákat magasabbra. De utóbbiakban az alkatrészek könnyebek. Viszont 3000-3500-ig néha kell neki taposni és nem árt egyszer egyszer megküldeni, hogy kikormold.
2012. okt. 1. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
#4 es válaszoló nagyon vágja a témát, dettóra mintha magamat látnám :D azzal a különbséggel, hogy én (hideg) tehát napi első indításkor kb fél percig járatom, hogy az olaj megfelelően körbeérjen meg egy kicsit átjárja a rendszert. Egyébként a többi dettó, ezt így kell. Nálam is kormol ha 2000 alatt váltogatok, nem is szereti érezni, hogy kicsit remegősebb kicsit lomhább, menne de valahogy érezni, hogy nem szereti, ennek ellenére sokan mégis így használják, én is valahogy 2000-2500 közt szoktam, így nem kormol szinte sosem, és érezni, hogy sokkal fürgébb és jobban veszi a lapot mint amikor 1500-2000 közt váltok. Igaz mentem közöscsomó csövessel CR dízellel az teljesen más az 1000-2000 ig is olyan mint az enyém 2000-3000 közt. Viszont a CR 1000-4000 kb egyforma, az enyém 1000-2000 ig kicsit lomha és 2000-3500 közt van benne jobban az erő
2020. jan. 1. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
közös nyomócsövessel*
2020. jan. 1. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!