A nem-turbóhűtéses Simsonok hűtését menetszélre tervezték? Csak akkor kielégítő a hűtés, ha mozgásban van a gép?
Elég logikátlanul hangzik, hiszen egy motorral vannak olyan helyzetek, amikor járnak, de állunk vele.
Ehhez képest meg ott vannak a láncfűrészek, motoros fűrészek, aggregátorok stb. Azok is kétütemű motorral működnek, és mindenféle menetszél nélkül képesek működni huzamosabb ideig. Miért nem lehetett a Simsonokat is így megtervezni?
már megbocsáss de zagyvaságokat írkálsz ,
-ha tudod ,hogy van turbóhűtéses simó is és a nélküli is,akkor minek kérdezed,
-ha áll egy motorkerékpár akkor természetesen ,hűteni sem kell,
-az agregátorok turbóhűtésüek,
Álló helyzetben -alapjáraton- nem kell turbóhűtés, úgy vannak a hűtőbordák méretezve!
A motoros fűrész, aggregátor meg hűti magát!
Igen,a nem turbós Simsonok hűtését a menetszéllel tervezték megoldani. Ha áll a motor, van hűtés, de nem sok.
"Elég logikátlanul hangzik, hiszen egy motorral vannak olyan helyzetek, amikor járnak, de állunk vele"
Ez igaz, de ha kicsit beleásod magadat a motorok működésébe, rájössz, hogy a hőtermelésük a leadott teljesítménnyel arányos. Álló helyzetben általában nem szokott terhelést kapni a motor: vagy alapjáraton ketyeg, mert várakozol a lámpánál, vagy emelt fordulaton, behúzott kuplunggal várod, mikor indulhatsz végre. Mindkét esetben minimális a motor terhelése, kis teljesítményt ad le, kevés hőt termel. Azt a kevés hőt meg álló helyzetben is el tudják vezetni a nagy alumínium hűtőbordák. A burn out más tészta, ott áll a motor, de nagy terhelést kap, be is sül, ha nem vigyáznak rá. De aki menetszélhűtéses Simsonnal ilyet játszik, az nem normális.
A láncfűrészek, aggregátorok pedig szinte kivétel nélkül turbóhűtésesek, épp azért, mert álló helyzetben kapnak nagy terhelést.
"Miért nem lehetett a Simsonokat is így megtervezni?"
A turbósokat így tervezték. Azok bírják az álló helyzetben gyilkolást is. A menetszélhűtéseseket meg azért nem ilyenre tervezték, mert egy motorkerékpárnál teljes joggal számíthatnak arra, hogy mozogni fog, tehát nyugodtan lehet építeni a menetszél hűtő hatására. Ráadásul a ventillátor elhagyásával felszabadult némi teljesítmény is.
Értem, köszi a válaszokat.
Azért az elsőnek ajánlanám, hogy figyelmesebben olvasson. Egyrészt nem "írkáltam" semmit, ahhoz kijelentő mondatok kellenének, nálam viszont a kérdő mondatok vannak túlsúlyban.
Arra pedig nyilván magamtól is rájöttem, hogy ha nem működik a motor, akkor nem kell hűteni sem. Ezért írtam úgy, hogy: "...amikor járnak, de állunk vele." Ennél egyértelműbben nem tudom megfogalmazni, hogy mire gondolok, bár látom neked még így sem sikerült megérteni. Ennyit erről, hogy ki írt zagyvaságokat...
A többieknek még egyszer köszönet a válaszokért!
."Ennél egyértelműbben nem tudom megfogalmazni, hogy mire gondolok..."
Akkor -talán- nem a válaszolót kellene ekézni!
Nem mindenki tudja kitalálni azt, hogy te hogy gondolod!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!