Karburátor vs. Injektor? Léghűtés v. levegő-olaj hűtéses motor?





Az injektorost szeretem jobban ,mert előnyösebb a karbinál
Injektoros előnyei
PL.:
nagyobb forgatónyomaték
nagyobb lökettérfogat teljesítmény
kisebb fajlagos tüzelőanyag fogyasztás
rugalmasabb motor
jobb indítási tulajdonság
gyorsabban reagál a karbinál
kevesebb károsanyag kibocsátás, mert motorféküzemben tüzelőanyagot nem szállít
Hűtésnél pedig a folyadék hűtésűek, mert a levegő hűtésnél (menetszeles) előfordulhat alul hűtés illetve túl hűtés is. Egyik sem a legjobb





első válaszadó szépen leírta az előnyöket.
Azért én írnék pár hátrányt is:
Injektoros bonyolultabb, javítása, cseréje sokkal drágább és érzékenyebb a szennyeződésekre.
Vízhűtéses szintén több alkatrészből áll(főleg hogy a léghűtéses nem áll +alkatrészekből ,csak a bordákból) így ez is sokkal növeli a hibalehetőséget. Karbantartást is igényel néha...
Tehát mindegyik jó valamiben. Kérdés az hogy neked melyik szimpatikus.
Én a léghűtéses, karburátoros megoldásra szavaznék, mert ez a legegyszerűbb :) De kinek mi :)





Japánok elég jók :)
Jól össze vannak rakva és bírják a strapát.
Havernak van 10 évnél öregebb 600-as yamahája. Karburátoros, léghűtéses. Szelepbeállításon kívül nemigazán van vele munka :)
Annyira egyszerű gép hogy nincs benne minek elromolnia, de mégis megy rendesen :)





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!