Minek egy autóba légszűrő, mit kell a levegőn szűrni?
Szerintem a levegő elég tiszta, jó, ha a sivatagban lennénk, érteném, hogy nem jó, mert telemegy homokkal a motor, de mondjuk egy Budapesti levegőn mit kell szűrni?
Nem lehetne azt az alkatrészt kihagyni egy autóból?
A levegő abszolút nem tiszta.
Lehet, hogy te natúrban nem látod, de engedj egy egyébként sötét szobába be egy vékony fénycsíkot. Kapásból meglátod, mennyi por van az egyébként tisztának tűnő levegőben.
Illetve, a motortérben égés történik. Ha poros levegőt engedünk be, akkor a porlasztó alapból nem működik megfelelően (hiszen levegő egy része helyett éghetetlen kosz keveredik a benzinnel), illetve, gond nélkül beéghet a dugattyúk belsejébe, és hosszabb idő alatt tökéletesen tönkreteheti azt.
kedves kérdező,jól látod,nem volna mindig szükség a levegőszűrőre
például egy jeges,havas hajnali indításnál semmi szerepe sincs,mert valszeg kristálytiszta a levegő
de ha pl egy faluban mész és előtted egy teherautó porol,akkor bizony nagyon jó ,hogy van
Mert tele van a levegő apró homok és porszemcsékkel, amik a motorba jutva csiszolópapírként működnek és legyalulják a hengerfal nagy részét, a szelepülékeket is némileg megfingatják, főleg a szívószelepekét. Így egyre nőne a motornak a nyomásvesztesége, plusz egy idő után besülne valamelyik dugó az elégtelen hengerfal kenés miatt.
Persze itt hosszútávú következményekről beszéltem, ami mondjuk Budapesten egy téli (szmogos) évszaknyi szűrő nélküli napi közlekedés alatt következne be valamikor.
Versenyeken (Forma1) szűrő nélkül mennek hogy minél kisebb legyen a szívóoldali ellenállás és minél több levegőt tudjon beszívni a levegő. Ott nyilván addig a pár napig míg verseny van nem megy tönkre a motor belseje, utána meg úgy is újra lesz építve a következő versenyre...
Előbb vegyél ki egy használt légszűrőt egy kocsiból, esetleg pollen szűrőt és utána tedd fel a kérdést.
Nem fogod!
A legjobb minőségű, gyakran cserélt légszűrő sem képes tökéletesen kiszűrni a motor által beszívott levegőből a finom szennyeződéseket. A kis részecskék (pl. a kemény kvarchomok) első lépcsőben a hengerfal és a dugattyú közé jutva mintegy csiszolóanyagként működnek, innen az olajba kerülve minden kenéssel ellátott helyre eljutnak.
Az ebből adódó henger-dugattyú kopás jellegzetessége a hengerfal "hordós alakúra" kopása, a legkopottabb az a hengerfal szakasz, ahol legnagyobb a dugattyú sebessége.
LOL fújd ki az orrod és meglátod azt kell szűrni...
(de komolyan az orrod is megszűri a levegőben a port és egyéb dolgokat)
Az autónak ugyan ez a légszűrő még az apró részecskék is koptatják a motort.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!