Ki mennyit vezetett 21 évesen? , úgy hogy 18 éves kora óta volt 'B' kategóriára jogsija. Ilyen idős korba ki mennyit tud biztonságosan levezetni egy huzamba, egy kicsit tudom fura kérdés, de érdekelne mindenki hozzászolása.
"Az összeset :D" chucknorris
22 vagyok. 17 éves koromban lett jogsim, pontosabban ahogy betöltöttem, szinte rögtön. Sokat vezettem, jártam apával dolgozni. Két év alatt közel 50.000 km-t.
Aztán eljöttem egyetemre. 19 évesen megvettem az első autómat, azóta 30.000 km-t mentem. kb 300 km után azért pihennék/váltást kérnék, persze ez függ attól, hogy hol mész, pályán többet is lehet.
Én 18 évesen szereztem meg a jogsimat.
Amikor megkaptam 1-2 hétig még nem vezettem mert szervizben volt az autó. Utána még apámmal vagy a bátyámmal mentem el vezetni, majd amikor látták hogy elég jól belejöttem már elmertek engedni egyedül is. Én 19 éves koromig még nagyon nem tudtam jól vezetni, oké hogy biztonságosan közlekedtem de kereszteződésnél még voltak szöszölések hogy megvártam egy olyan autót ami előtt legalább 3 szor elmehettem volna. De ebbe is már egyre jobban belejöttem. 20 évesen már hosszabb utakra is elmertem indulni akkor jó 2 órát bírtam ki egyhuzamban a vezetést úgy hogy városról városra és azért ott kellett ám más más utakra felmenni ami nem volt egyszerű mert baromira kellett figyelni hogy hol, mikor kanyarodok le, persze ha felmentem egy útra akkor 3 órát is simán kibírtam egy huzamba. 21 évesen már levezettem legalább 60ezer km-ert akkor sokat kellett mennem mindenfelé sajnos. Még akkor nem sokkal később kaptam olyan állást ahol fuvaroznom kellett kis furgonnal, mobiltelefonokat, laptopokat, táblagépeket egy telefon szolgáltatónak. Persze ezt úgy kellett elképzelni hogy Budapestről küldtek el vidékre volt amikor Békéscsabára kellett mennem és környékére, utána onnan Debrecenbe majd Szolnokra. Korán reggel hajnali 5 kor indultam, autópályán le Szegedig majd így tovább, mert szegeden is volt dolgom. És azért 1 nap alatt hajnali 5-től aznap este 7 ig voltam úton úgy hogy este 7 re jutottam Szolnokra ahol a boltvezető engedett be, utána meg mehettem hazafelé még legalább 3 órát. Az azért kemény menet volt, persze ott csak beugortam egyik kollégánk helyett. Amúgy én a főváros környékén fuvaroztam többnyire főleg Nyugat felé, Esztergom, Tatabánya, Komárom, Győr, meg Székesfehérvár, Veszprém. Tehát gyakorlatilag a Dunántúl nagy része is az én területem volt, persze ezt többen csináltuk be volt osztva hogy ki mikor hova megy.
Most is fuvarozok ugyanott mint eddig, de most már kimondottan ügyfeleknek szállítok ki telefonokat vagy más készüléket. És most vagyok 25 éves. Tehát kicsivel több mint 4 éve csinálom ezt és csak ez az idő alatt simán levezethettem 100 ezer km-ert. Sok olyan napom volt amikor a félországot átszeltem reggeltől estig az autóban ültem és vezettem, igaz több pihenő napom is volt.
A jogsi elött az autó kezelèsènek az alapjai mentek (indulàs, vàltàs, stb) ès az autót is èreztem (szük helyre parkolàs, utànfutóval tolatàs, kamionnal tolatva parkolni, stb).
19 èvesen leraktam a jogsit, kezdèsnek fater mellett 2heti 600km (anyummal èltem, de 2hetente egy hètvèget vezettem neki napi 300-300km-t). Ott rengeteg beszèlt hogy hogy kell vezetni: hogy legyek elörelàtó, motorfèk, forgalom haladàsànak segìtèse, kamionosokra hogy kell figyelni (ö is az volt), emellett az autó motorjànàk, futómüvènek szerkezeti felèpìtèse. Mondanom sem kell, akkor mèg elèg volt a többi autóra figyelni, nem mèg mellè a szövegelèsre. Na meg.. akkor mèg nem èrdekelt csak vezethessek:)
3 hónap mùlva èrettsègi, munka, hàt ott is vezetgettem elèg sokat. Napi minimum 15 óra meló, max 24 ès emellè a vezetès. Bp - Komàrom hetente többször ès nem tudtam megàllni aludni mert menni kellett.
Ìgy vègigcsinàltam a nyarat, utàna pedig màsik munkahelyet talàltam, de ott vezetni sem kellett olyan sokat ès dolgozni sem:D
Termèszetesen akàrhovà mentünk mindenhovà èn vezettem, de jó volt a mesterem ès hamar beleràzódtam.1 èves jogsival Pest mellöl Bècsbe lazàn pihi nèlkül kimentem egyedül. Erdèlybe apummal, de levezettem vègig, 700 km-t màr több alkalommal, egyedül is, pihi csak tankolni, wc, hatàr. Az ilyen utakon tanìtott meg szakadó hóban közlekedni, elözni. Azóta röhögök amikor itthon leesik a hó ès sokan visszafordulnak ès visszavesznek 30ra (pl öcsèm leendö anyósa).
A legdurvàbb eddig: este sokàig szexeltünk a csajommal, reggel fàradtan suli, majd estefelè vàratlanul tipli nèmetorszàgba. Vègig szakadt a hó, fàradt voltam, valami lezàràs miatt egy hegyen keresztül mentem (senki nem jàrt arra), azt hittem soha nem èrek oda. Reggelre nyomtam le a 800km-t de elegem volt belöle:D
Nekem is 17 évesen lett jogsim. 21 éves koromig nem sokat vezettem. Néha hétvégente a szüleim autóját. Nekem egyetem alatt nem volt olyan keresetem, hogy egy autót fent tudtam volna tartani. Egy értelmesebb példány (értsd nem ezer éves roncs) megvásárlásra sem lett volna rávaló.
Aztán később a munkahelyemen átestem a ló túlsó oldalára. Itt simán van, hogy napi 600 km-t le kell nyomni. Emellett a saját autómmal is megyek legalább heti 500-at.
Persze függ a kocsitól is, de azèrt figyelni is kell. Köd, hó, esö, illetve bàrmikor jöhet vàratlan meglepetès. Emellett ha mèsz külföldre ott a vezetèsi stìlus is màs, 1-2 tàbla is lehet màs.
Romàniàban pl àllandó kèszültsègben kell lenni. Nem ritka hogy egy traktor kijön elèd föùton, hogy kanyarban elöznek, stb stb...
Persze az sem mindegy, hogy megbìzható verdàd van v fos...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!