Miben befolyásolja a fogyasztást a vezetési technika?
Nem inkább "mennyiben" lett volna a helyes kérdés? :)
Nagyban befolyásolja: ha jó előre figyeled a forgalmat, akkor felesleges gyorsításokat és fékezéseket tudsz elkerülni, hatásosan alkalmazhatod a motorféket, ilyenek.
Ehhez a takarékos vezetéshez hozzájön, hogy a karbantartáson is spórolsz: az én autómon 140e-nél lettek lecserélve a gyári fékbetétek - van egy ismerősöm, akinek addigra a harmadik szett betét volt fent...
Csak a példa kedvéért: 1.6-os közös nyomócsöves, modern Diesel-motor - ha én hajtom 5,1-5,3 között fogyaszt, amikor apám hajtotta tartósan, akkor 4,8-4,9. Pedig ő sem tötymörög, hanem szépen 100-110 között halad a főúton.
Patkóka! Üresben vagy benyomott kuplunggal gurulás? Nem hiszen hogy ezt az autósiskolában tanították volna... Meglehetősen helytelen technika ha tényleg spórolni akarsz.
Nekem van, hogy dinamikusan közlekedni van kedvem, viszont előfordul, hogy azzal játszok, hogy mennyire tudom levinni a fogyasztást, persze mindenhol megengedett sebességgel menve, csak odafigyelve a gyorsításokra, lassításokra. A kettő közt átlagsebességben nincs nagy különbség, fogyasztásban viszont talán még egy litert is meg tudok fogni (igaz, akkor is megeszik 8l-t az autóm).
Én szituációtól függően szoktam a motorfék és üresben gurulás közül választani. Pl. piros lámpához gurulás, lakott területre érkezés esetén mindig motorfékkel gurulok be, így van, hogy akár fél km-en keresztül nem fogyaszt semmit az autó. Viszont néha előfordulnak olyan hosszú lejtők, ahol motorfékkel lelassulok, üresben viszont szépen el tudok csorogni, ameddig a lejtő végére nem érek.
Eléggé sokban tudja befolyásolni. A hü.lyegyerekek, akik kettesben meg hármasban mennek tartósan 50-60 km/h-val és pörgetik a motort tök fölöslegesen, meg nyomják neki mint az állat, miközben 50 méterrel odébb piros van, aztán ott padlófékeznek, na azoknak eszik a kocsija bőven.
Általánosságban akkor fogyaszt a legkevesebbet az autó, ha mindig a lehető legnagyobb sebességben van (persze ettől nem lesz túl dinamikus a vezetés és nem is lehet forgalmasabb helyen ezzel játszani) és minél előre látóbban vezetsz, kerülöd a hirtelen gyorsításokat és lassításokat.
Alapjàrathoz kell anyag, de motorfèkhez nem.
Èn sürün hasznàlom a motorfèket (nem spórlàs miatt, hanem mert jó tanàrom volt). Ha nincs forgalom, akkor gödnèl felmegyek a 2/a-ra ès legközelebb a vàrosliget környèkèn èrek a fèkhez. Termèszetesen ahol van lehetösèg ott haladok, mielött a m0-ra èrnèk elveszem a gàzt, 140röl motorfèkkel a kanyar kezdetèig 80ra visszaesik (ott van kb a 40es tàbla), de mire a kanyar lassabb rèszèhez èrek màr csak 60 ès azzal bevehetö normàlisan. Onnan m3 bevezetöig 120-130, vègè gàzt elveszem, 100al màr lehet menni az m3ra.
Ez csak egy pèlda, èn ìgy jól haladok, de sok fèket sem hasznàlok meg a hosszù motorfèk alatt benga sem fogy.
Emellett gyorsìtàsnàl sem mindegy, hogy mennyire tolod. Nagyon pörgetni sem szabad, de eröltetni sem (làttam olyat, hogy 30nàl 5.be. csodàlkoztam hogy nem fullad le). Elözèsnè nem megvàrjuk hogy elmenjen az utolsó majd visszavàltok ès padlógàz majd pörgetem 5000ig, hanem kicsit lemaradok, kiszàmolom mikor èr ide az utolsó, mit gyorsulok 5.be, majd elkezdem tolni. Mire ideèr a szembejövö èn a màsik seggèbe vagyok +20-30 km/h-val, index ki, kis tàvon is szèp sort lehet elözni
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!