Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi értelme a modernizációnak...

Mi értelme a modernizációnak főleg a mezőgazdasásban?

Figyelt kérdés

szovjet 30 éves traktor(T150) vs német zsír új szupermodern traktor (Fendt)


Sziasztok!


2006-ban vettem állami támogatással 2005-ös évjáratú nemét Fendt traktort 36 millióért. A mezőgazdaság vontató 180 lóerős, 6700 cm3-mas.

Két évig szinte hiba nélkül működöt, a harmadik évtől lettek bőven hibák, de még nem annyira sok.

Utána következő esztendőkben ,egyre több hiba.

2008-ban is alig tudtam használni, rengeteg javítás miatt.

2012-ben 9 millió Forintot költöttem rá javítás miatt, máskor is bőven 1 millió Ft fölött volt ,de ez betette a kaput. Elegem lett a sok javításból.

A német traktort állandóan fűtött garázsban tároltam, meg adtam neki mindent, szerviztől kezdve mindent, és ez a hála. Még egy fontos a szerelők mondták,hogy ezt a traktort németeknek tervezték akik 5 évente váltanak új traktort.



Akkori traktorom 2006 előtt egy T-150-es szovjet harkovi nehéz 30 éves traktor volt, ami 1,5 millió Ft ér. A traktor pár alapadata 8 tonnás, 300 literes üzemanyagtartály, benzinmotoros önindítós(a benzinmotor indítja a dízelmotort), 150 lóerős 6 hengeres V motor 9150 cm3 is.


Tavaly 2012-ben, 7 év állás után, ajtaja állandóan nyitva volt, télen,nyáron csapadéktól kezdve minden verte, a hó a fülkében volt, minden évben. Beázott rengetegszer, nem foglalkoztam vele nem érdekel mi lesz vele. 7 év megpróbálkoztatások után ,beindult hasonlóan mint régen, igaz nagyon füstölt ,de beindult.A Fendt egy beázás, tönkre vágta volna a számítógépjeit, és a GPS-ét.

A szovjet régi ,meg holtig tart, amióta megvettetem '90-es évek eleje óta alig kellet rákölteni, úgy emlékszem max kétszázezret és 20 éve megvan. A mostani Fendt 7 éve van meg és közel 15 milliót költöttem rá.



A lényeg, mi értelme modernizálni a gazdaságot ,ha az új német traktorok egyszerűen selejtek, 5 évre tervezték őket, én megtettem nekik mindent fűtött garázstól kezdve , 36 millió volt (Fendt), drága hozzájuk az alkatrész, mikor a szovjet 30 éves monstrumok szinte javítás nélkül elmennek, és nagyon olcsók 1,5 millió Ft-be kerül (T-150-es), és ezt úgy tervezték ,hogy rengeteg mindent kibírjon, tajgára, igénytelen környékre.


Mi értelme? Hisz a magyarok úgy se tudják fenntartani nekik ezt a környezetet mint pl.: én, és a javítását se tudják állni én sem, és ebben az országba igénytelen olcsó traktor kéne, nem az új 5 évre szóló modern micsodák.

Sokan még csodálkoznak ,hogy nem modern a magyar mezőgazdaság, hűt ezért ,nem tud mindenki ennyit rá fizetni, én is inkább hagyom.


2013. márc. 30. 23:43
 1/9 anonim ***** válasza:
57%

A Fendt egy túlsztárolt drága szutyok!

Én ha ilyen helyzetben lettem volna (amiben nem is leszünk soha) inkább JD-t vettem volna nem Fendtet. Egyébként már az a tendencia van mint az autóknál, egyre hitványabb.

És ez nem csak a csúcstechnológiásokra vonatkozik, hanem a selejes mtz-kre is.


Bár a szovjet is csak azért olyan "igénytelen" mert alapjában véve egy puritán valami, de ha azokba is belenyomják a "csúcsszuper" elektronikát még annyira se lesz jó mint az agyonsztárolt Fendt.

2013. márc. 31. 00:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Azért vegyük oda, hogy ezek a régi orosz dolgok elég igénytelenek. Nem túl precíz, viszont mindent kibír. Arra tervezték, hogy használják őket, nem a kényelmen volt a hangsúly, azaz egyáltalán senkit se érdekelt. Pluszba ezeket úgy gyártották, mint minden mást régebben: meg lehetett javítani, ha elromlott. Ugye ma már ez nem így van...


Szóval nagyon más kategória a két dolog. Hasonlíts össze egy mai verdát egy Ladával, hasonló sül ki belőle. Vagy vegyük a black&decker fúróm volt 87.000 Ft. Bírta 3 évig építkezés alatt, aztán egyszer csak szétégtek a tekercsei. (Semmi erőltetés, csak meghalt.) A régi fekete orosz fúró ami ithon van, az még nagypapáé volt, felépült 2 ház vele, és még most is azt használom néha. Elpusztíthatatlan, de egy nehéz dög.


Másrészt németeknél én ültem egy jobb traktorba, és nem tudom milyen márka volt, de a kocsinknál jobb volt. Szóval szerintem ilyesmire akarnak törekedni, csak nem sikerül...

2013. márc. 31. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Azért moddrnizálják őket állandóan hogy a gazdát rá lehessen beszélni az új traktorra, hogy az mennyivel jobb. A másik a környezetvédelem. Nem lehetne olyan károsanyag kibocsájtással egyáltalán gyártani sem, mint a mondjuk a t-150.

Amúgy erre vannak tervezve hogy 5 év után szinte már nem éri meg javíttatni, jobb ha veszel újat. Ilyan a fogyasztói társadalom. Csak kár hogy nincs miből újat venni...

2013. márc. 31. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
8%

A modernizálás alatt nem feltétlenül a géppark megújítását kell mindig érteni (még ha állami támogatást csak erre is adnak). Ajánlom, ha érdekel a téma, keress meg néhány külföldi (belga, dán, holland, francia, német) mezőgazdasági szakfolyóiratot és nézd meg, mit jelent a modern mezőgazdaság. Hát nem a Fendt traktort.

Amúgy nem tudom mit idegeskedsz ezen, te magad írtad le a választ: a T-150-est igénytelen környékre tervezik, tehát mi magyarok igénytelenek vagyunk. Nem is értem minek ide egyáltalán traktor, mikor lehetne ökörrel szántani vagy puszta kézzel földet művelni - az a legolcsóbb.

2013. márc. 31. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Van egy 78-es Ladán, meg egy újabb Opelem.

A Ladára évtizedek alatt is alig kellett költeni a kötelező dolgokon kívül. Az alkatrészek filléresek hozzá. Ha valamit kell, különösebb autószerelői tapasztalat nélkül megjavítok rajta magam a garázsban.

Ellenben az Opel tele van elektronikával. Sok mindenhez nem is merek/tudok hozzányúlni. Az alkatrész árak is sokszorosai a Ladáénak. Most pl az egyik fényszórót kellett cseréltetni, mert valamilyen elektronikai hibát jelez vele kapcsolatban a számítógép és nem javítható. 200.000 Ft a csere. (Kanyarkövető bi-xenon.)

A Lada izzószálas lámpája is világít. Maximum annyit tud meghibásodni, hogy kiég. Pár száz forintért veszek hozzá másik izzót. Pöccre indul télen-nyáron, elvisz bárhová. Lehet hogy többet fogyaszt, de azt mind visszahozza a többi fenntartási költségen.

Akkor mért nem jár mindenki Ladával?!

A másik sokkal kényelmesebb (gps, légkondi, tolatóradar, stb.), halkabb, fürgébb, biztonságosabb.

Valamit valamiért.

2013. márc. 31. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
89%

Csak nem 818 Vario?


Még senki nem említette, de pl óriási pozitívum a Fendt javára a fogyasztás! Pontosan nem tudnám megmondani, de szerintem olyan fele annyit ehet mint egy T150! Na mostha ha kiszámolod, hogy a hét év alatt mennyivel több üzemanyagot fogyasztottál volna ha a T150-et nyúzod akkor már erősen a Fendt felé billenne a mérleg.

Nem beszélve a hatékonyságról és a precízebb munkavégzésről. Egységnyi idő alatt több területet lehet vele jobban megmunkálni mint egy T150-el.

Ott van a még a komfort kérdése. Azért nem mindegy, hogy egy puritán dobozban üldögélsz napi 8-10-12 órát vagy pedig egy kényelmes, klímás, külső levegő szűrős, légrugós üléses fülkében ahol minden kézre esik.

Na meg azért azt se nagyon akarom elhinni, hogy a T150-re 20 év alatt csak 200 ezret költöttél. Esetleg csak nem emlékszel már rá.


Azt se felejtsük el, hogy ez a alatt a 7 év alatt a Fendt nem vált értéktelen ócskavassá. 15-20 millió körül lehet az értéke most. Ha hozzávesszük még azt is, hogy állami támogatással vetted, plusz az, hogy mennyivel kevesebb üzemanyagot égettél el már szinte nem is buktál rajta. Szerviz költség ide vagy oda. És akkor még nem számoltuk bele a hatékonyabb munkavégzést.


Meg az azért nem általános, hogy egy traktorra 7 év alatt 15 milliót kell költeni. Kicsit szerencsétlen eset a tiéd.

2013. márc. 31. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

"Amúgy nem tudom mit idegeskedsz ezen, te magad írtad le a választ: a T-150-est igénytelen környékre tervezik, tehát mi magyarok igénytelenek vagyunk."

Hát szerintem nem vagyunk igénytelelenek, mert én mindent megadtam neki fűtött garázst, szervizelést stb

Nem értem amit írsz mit idegeskedek rajta, a traktorért állami támogatással fizetem 16 milliót. Amióta megvan 7 év óta, meg a javítása 15 milliót tesz ki, tavaly például 9 milliót kellet fizetnem.



"Nem is értem minek ide egyáltalán traktor, mikor lehetne ökörrel szántani vagy puszta kézzel földet művelni - az a legolcsóbb."


Tudod sok föld van amit meg kell művelni, így nem lehet lóval, inkább ülök egy 1,5 milliós szovjet 30 éves traktorban, ami elfárassza az embert, de legalább nem kell milliókat rákölteni a javítására.

2013. márc. 31. 10:48
 8/9 anonim ***** válasza:

"így nem lehet lóval, inkább ülök egy 1,5 milliós szovjet 30 éves traktorban, ami elfárassza az embert, de legalább nem kell milliókat rákölteni a javítására."


Csak azért nem mindegy, hogy a ruszki szétráz!

Inkább JD-t kellett volna venned, azzal lehet jobban jártál volna!

2013. márc. 31. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Ha hiszed ha nem ugyan ezt a meretu foldet megmuveltek okrokkel is...A modernizaciot meg mar leirtak kevesebb uzemanyagfogyasztas precizebb munkavegzes(ha hasznaltal mar automata kormanyt akkor megerted kulonben folosleges magyaraznom az atfedeseket ami hatalmas pazarlas peldaul) es a Vezeto kenyelme sem elhanyagolhato, ezzel egyutt no a termelekenyseg, es a megbizhatosag( En JD-ket javitottam ugyhogy arrol van fogalmam).
2013. márc. 31. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!