Épített autómotor mennyire strapabíró a gyárihoz képest?
Válasszuk ketté a dolgot. Ha motorfelújításról van szó, akkor képes újra a gyári élettartamot. Csak ehhez az kell, hogy a megfelelő technológiát alkalmazzák. Az autógyárak motorszereldéiben sem varázslók dolgoznak, az ott alkalmazott pontosságot és megmunkálási módszereket az ezzel foglalkozó gépműhelyek és autószerelők is tudják produkálni. Igen, tudom, ma már robotok munkálnak meg, lézeres furatellenőrzés van - nos, a legújabb motorok világa már más. Ott általában nem kerül szóba az egész motorfelújítósdi, mert mire eljutnál addig, hogy a szokásos felújítást (fúrás, főtengely köszörülése, hengerfej síkolása, szelepfészkek csiszolása, stb.) meg kell ejteni, a motor segédberendezései (adagoló, turbófeltöltő, vízszivattyú, vezérlés, DMF) már annyi bajt okoztak, hogy nem éri már meg cserélni a több százezres alkatrészeket, az autó réges-rég bontóba került. A megmunkálási technika ma már ott tart, hogy a motor forgó-mozgó alkatrészei több százezer kilométert kibírnak, ezzel bőven túlélve a hajtáslánc többi elemének túlnyomó részét.
Ha meg motorépítésről, tuningról van szó - nos, ez esetben mindig csökken az élettartam. Nem, nincs "alap tuning", amivel ugyanannyit megy és a chiptuningos Misikék beszámolói sem igazak, hogy "négyszázezret mentem a passzáttal a Lófing Powerboxszal és SEMMI kopás nincsen rajta, e!". A növelt teljesítmény mindig csökkenti az élettartamot, az pedig, hogy mennyire csökkenti, a teljesítménynövelés mértékétől függ.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!