Gyorsasági motor ki tud váltani egy sportkocsit?
Gyerekkorom óta vonzódok a motorokhoz s autókhoz. Rendes autónak nagyobb járműben gondolkodok, kényelem, menetteljesítményt előtérbe hozva. F430-as Ferrarikon meg a hasonló sportkocsikon fölösleges gondolkodnom, mert egy vagyon, egy évszakos autó és 5-6 év leteltével nem garanciális a szerviz, olajcsere 150k egy Maserati-nál, ami itt gondolom hasonló magasságban mérhető. Otthon az a poén, hogy elég körülményes elvégezni, gyakorlatilag el kell bontani a fél motorteret.
Motorkerékpároktól mindig a forgalom tartott vissza, de ha ésszel közlekedik az ember vele csak nem érheti baj. Persze vannak alkalmak mikor egy baleset nem fordítható vissza, de lehet ez pont más okozza, amire lehet nem is számítasz, kocsival is lehet esélytelen kivédeni.
Egy gyorsasági motor mennyire nyújt olyan menetteljesítményt, mint egy sportkocsi? Gondolok itt a kanyarokra, stb.
Motort is nyáron meg tavasszal ha olyan idő van használnám, mellette ott lenne egy autó. Autóba még egy régebbi Corvetten gondolkodok, ami nem olasz sportkocsi, de baromi megbízható s egyszerű szerelni, akár otthon is.
Azért az olajat meg a hasonló dolgokat szerintem házilag ha van rá lehetőség simán meg lehet csinálni, ha meg nincs akkor 5k kb az ára ami reális érte. :D
Nézd meg a motorok gyorsulási/végsebesség adatait - nem kell a vadi újakat, pár éves modelleké is jó lesz, amiket már olcsón meg lehet venni. Habár az csak egy szám és nem mond el sokat az élményről, azért látni fogod hogy nem marad el egy sportosabb autóétól. Sőt...
Például a 2007-es Suzuki GSR600 3.4 másodperc alatt van százon. Az F430 kerek 4 másodperc alatt.
De tulajdonképpen mi a kérdés második fele: nem csak egy gyors járművet szeretnél, hanem kettőt? Az lesz a vége, hogy nem fogsz tudni dönteni, hogy 2 vagy 4 kerék... Autót, ha csak egyre van keret, akkor olyat kell szerintem venni, amibe esetleg belefér a mosógép is, vagy sok holmi. (ezért van a motorok mellett Focus kombim)
Ha lenne rá lehetőségem biztosan vennék egy F430-as Ferrarit, de drága még egy 2005-ös is, fenn is kell tartani ami egy vagyon. Nincs olyan autó, aminél a váltó, egyéb alkatrészek nem szorulnak generálra. Ezeknél a kocsiknál a kor nem mérvadó, ugyanúgy, mint a német csodáknál.
Valahogy viszont kocsiban nálam az újabbak a nyerők, nem vetem meg a régebbieket sem, de jobban izgatnak a mai csodák. Nem beszélve róla egy nagyon jó állapotban lévő F355-ös Ferrari is, ami már elmúlt tízéves 15 millió forint, ami számomra baromi drága.
Tehát a sportkocsik ez miatt esnek ki nálam, amúgy is akinek ilyen autói vannak mellette 2-3 járművet tart még s nyáron kerül elő a Ferka...
Nálam is hasonló lenne az elgondolás csak motorral, mellette meg valami nagy, kényelmes utazó autón gondolkodok.
A8-as Audi az egyik, régebbi modell.
Lenne 15-20 millióm inkább valamibe belefektetném nem is vennék ennyi pénzért ilyen autót vagy szimplán egy lakótelepi házba ölném.
A Ferrari annyira nem olcsó játék, no de nem is feltétlenül mérik aranyárban - csak cserébe a lenézett típusok közül kell választani. :D
Mint ez a Mondial 8-as, amit jó ideje árul a gazdája:
Tudod mi a gond a jópár éves luxus/prémium autókkal? (ugye az A8 is oda tartozik egyértelműen)
A fenntartásuk még drága, de a presztízsük már megkopik, főleg ha beállítja a gazdája egy fél éves példány mellé - akkor előjön a kontraszt. Persze tele van extrákkal és egy 8 éves autó azért nem olyan régi, de "villantani" már nem akkora nagy szám; általában kilóg a lóláb, hogy azért vette a gazdája mert újonnan nem tudja megfizetni - legalábbis én így gondolom. Akkor inkább valami kevésbé feltűnő gép, egy A4/A6 annyira nem szúr szemet és olcsóbb is.
Persze mindettől függetlenül jó gép az A8 - csak egy ilyen kocsira máshogy tekint az ember a második, harmadik, sokadik tulajnál mint amikor új; akkor egyértelműen jelzés, hogy "hé, nem gond kifizetni" - azaz státuszszimbólum.
Ellenben a Ferrari (már ha valami normális típusról beszélünk, nem mondjuk a 400-as sorozatról) úgy 10-15 éves koráig "csökken" ilyen státuszszimbólum tekintetben, aztán utána már megint elkezd nőni az ázsiója. Legalábbis az autóbolondok szemében... :D
Amennyiért egy k_rva gyors kocsit megtudnál venni kapnál nem 1db olyan motort ami annál sokkalta jobban gyorsulna és végre is többet menne.
Pl a Honda CB 750-t 1969-ben mutatták be és a végsebessége 200km/h. Azért ez egy mai autónál is elég jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!